Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä tätä tunnetta! Liittyy opeen kiintymiseen..

Vierailija
27.12.2012 |

Oon täällä jo kertonut et oon kiintynyt opeeni ja oon 17 vee. Se johtuu siitä, ettei mulla oo ollut hyvii vanhempii ja openi on samaa ikäluokkaa kuin mitä vanhempani ovat. Toinen vanhemmistani on kuollut ja toinen ei välitä musta :( En asu enään kotoo ja elossa oleva vanhempani ei haluu mua usein kotona käyvän, meil ei oo hyvät välit.

Opeilta oon saanut kuunteluapua ja oon keskustellut niille välil muistaki kuin koulujutuist. Yritän kyl rajottaa niiden häiritsemistä. Välil oon kysynyt mielipidettä, esim. korusta jota käytin sillä hetkellä jne.

Joskus oon itkenyt opelleni ahdistuksen takii ja se oli ihana mua kohtaan. Se jakso mua kuunella, vaikka sillä oli omiiki hommii just sillo. Pahoittelin kyl myöhemmi sitä häiritsemist, mut sitä ei se haitannu. Sillo teki kyl mieli halata sitä, vaikken kehannut. Se on sitä meiltä, et opei ei voi enää täs iässä halata.

Sain myös ennen joululomaa yhelt miesopelta halin, mut nytpä en taida saada halausta ennen ens päättäjäistä. Oon halauksen tarpees :( Elämä on hirveää, en saanut lapsenakaan hellyyttä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avautumisia ei kannata harmitella! Aika monet meistä opettajista ollaan ihan vilpittömästi auttamishaluisia ja yritetään ottaa teidät huomioon kokonaisvaltaisesti. :)

Että puhu vaan!

Se halaaminen voi olla vähän hankalampi juttu. Ymmärrän, että välillä pitäisi saada halaus, mutta se ei välttämättä ole kaikkien mielestä sopivaa, vaikkei siinä teidän välillänne olisikaan yhtään mitään.

Hyvää uutta vuotta sinulle! :)

Vierailija
2/26 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut oon monest kiittänyt opeeni et se on jaksanut kuunella ja annoin sille joululahjaks suklaata

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajaoppilassuhde, kun loppuu voi ystävyys vielä jatkua vuosia sen jälkeen. :)

Vierailija
4/26 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko koulukuraattori alkaa keskustelemaan kanssasi säännöllisesti?

Vierailija
5/26 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et oon välil opelleni puhunut halipulastani. Oon myös kertonut sille, et tuskin koskaan saan hellyyttä ja halauksia. Oon myös maininnu, etten ehkä koskaan saa poikaystävään, koska niin mulle peruskoulus uskoteltiin. Siel mua kiusattiin ja haukuttiin rumaks, kuulin se monelta eri tyypiltä. Yks jätkä mulle kerran sano päin naamaa, et kukaan jätkä ei haluu seurustella mun kaltaisen kaa, koska kaikkii kiinnostaa vain kauniit tytöt. Masentaa vielki peruskoulu aikani :(

Openi mielest tuun saamaan elämässäni paljo halauksii, hellyyttä jne.

Yhel toisella keskustelupalstalla luin, et yks tyyppi halailee usein opeja ja on myös kiintynyt joihinkin. Se mainitsi viesteis, et se ei oo saanut kotoo hellyyttä, eli sama kuin mulla. Kumpa mäki ees voisin halata opei, mut openi mielest halaukseen pitäis olla hyvä syy.

Mua ei oo halattu, vaikka oon kertonut lemmikkini kuolemast, itkenyt, ollut ahdistunut, uuden elämänmuutoksen eli muutto ala-ikäisenä pois kotoota. Harmi ettei mua oo noiden syiden takii halattu :(

Kamuani ope on halannut riidan jälkeen ja loistavan tet suorituksen jälkeen.

Se on viel sama ope. En ikin uskalla itte tehä aloitetta, koska pelkään et ope kieltäytyis halist. Harmi et oon liian vanha opejen halaamiseen :(

Terveisin ap

Vierailija
6/26 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä pyydät päästä kuraattorille. Edes joskus on hyvä puhua ongelmistaan , toivottavasti kuraattorin kanssa voisit keskustella. Joissain kaupungeissa on nuorille tukihenkilöitä. Kuraattorin kautta voisit tiedustella tätäkin vaihtoehtoa.

Pääset työstämään asioita, jotka sinua vaivaa. Olet niin nuori, että ei ole epätavallista muutenkaan tuntea ulkopuolisuuden ja epävarmuuden tunteita ja halipulaa. Varmasti löydät jonkun, joka sua joskus halaa ja rakastaa, mutta valitse oikein - olet rikkinäinen ihminen, jolla raskas lapsuus, joten älä ala olemaan jonkun kanssa vain, jottet olisi yksin. Tutustu itseesi ja viihdy omassa elämässäsi. Pyydä tukea ja apua, varmasti sitä löydät:)

Vierailija
7/26 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tammikuussa .

Vierailija
8/26 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mä olen yhden yläasteaikasen openi kanssa ystävä vieläkin. Ja yläaste loppu jo 18 vuotta sitten...

Vierailija
9/26 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mä olen yhden yläasteaikasen openi kanssa ystävä vieläkin. Ja yläaste loppu jo 18 vuotta sitten...

miten oot onnistunut? Onko paljonki yhteisii kiinnostuksen kohteita? Yleensähän opet ei haluu kaveerata ees koulusta valmistumisen jälkeen oppilaiden kaa.

T. ap

Vierailija
10/26 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettajasi on varmaan varovainen halaamaan nuoria tyttöoppilaita, koska se voitaisiin nähdä sopimattomana (ehkä tilanteet, joissa hän halasi kaveriasi, olivat sellaisia, että niitä ei voinut tulkita "väärin"). Hän varmasti silti välittää sinusta oikeasti.

Olen samaa mieltä kuin muut, on ihan normaalia että olet kertonut opettajalle huolistasi ja tykkäät hänestä, ja ihanaa että sulla on ollut mahdollisuus siihen. On varmasti tosi raskasta, että joudut eroamaan sinusta, mutta usko pois: löydät uusia ihmisiä, joihin voit luottaa ja jotka myös välittävät sinusta. Ihanaa että sulla on nyt tuo kokemus, että sinusta voidaan välittää.

Jos sulla on tosi paha olla, niin auttaisiko ainakin väliaikaisesti soittaa jonnekin auttavaan puhelimeen, esim. Mannerheimin lastensuojeluliiton lasten ja nuorten puhelin:

puh. 116 111, vastaavat klo 14-17 1.1 saakka, normaalisti 14-20 arkisin ja 14-17 la-su.

Vierailija
11/26 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut eroamaan opesta.

opettajasi on varmaan varovainen halaamaan nuoria tyttöoppilaita, koska se voitaisiin nähdä sopimattomana (ehkä tilanteet, joissa hän halasi kaveriasi, olivat sellaisia, että niitä ei voinut tulkita "väärin"). Hän varmasti silti välittää sinusta oikeasti.

Olen samaa mieltä kuin muut, on ihan normaalia että olet kertonut opettajalle huolistasi ja tykkäät hänestä, ja ihanaa että sulla on ollut mahdollisuus siihen. On varmasti tosi raskasta, että joudut eroamaan sinusta, mutta usko pois: löydät uusia ihmisiä, joihin voit luottaa ja jotka myös välittävät sinusta. Ihanaa että sulla on nyt tuo kokemus, että sinusta voidaan välittää.

Jos sulla on tosi paha olla, niin auttaisiko ainakin väliaikaisesti soittaa jonnekin auttavaan puhelimeen, esim. Mannerheimin lastensuojeluliiton lasten ja nuorten puhelin:

puh. 116 111, vastaavat klo 14-17 1.1 saakka, normaalisti 14-20 arkisin ja 14-17 la-su.

Vierailija
12/26 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muitakin vaihtoehtoja hellyydelle ja halauksille kuin ope. On hyvä merkki että tunnistat itsessäsi halaamisen ja kiintymyksen tarpeen. Nyt hankkiudut terapiasuhteeseen, jossa parin vuoden sisään saat tarvitsemaasi tukea ja opastusta. Sen seurauksena joku päivä, ehkä hyvinkin pian, sulla on ympärilläsi ihmisiä joitten hellyydenosoitukset ei riipu aikatauluista ja joita ei tarvi odottaa puolta vuotta, ne on ihan sua varten :). Vaikka joku idiootti on koulussa muuta väittänyt tyyliin ettet muka tule löytämään poikaystävä, se ei ole totta vaan täyttä bullshittiä. Pyydä kuraattoria auttamaan sinut terapiaan ja isosti tsemppiä! Terapia ei aina ole kivaa, mutta lopputulos on miljoonasti sen arvoinen.

Vierailija
13/26 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut oon myös kiintynyt yhteen toiseen opeen, joka ei oo vastuu-openi ja se on mies. Tuskin kumpaakaa voin koskaan halata ennen päättäjäisii. Muistan kun peruskoulussa jotkut saatto jotain kivaa opee halata ja tää tapahtu ylä-asteella.

Ps: eka viestini tänä vuonna.

Hyvää uutta vuotta!

Terveisin ap

Vierailija
14/26 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistavan läheisriippuvaiselta, että voi opettaja parkaa. Hän ei ole kuitenkaan sinun huoltajasi eikä voi virkasuhteensa takia halailla sinua miten sattuu. Opettaja ei ole sinun sielunhoitajasi, hänellä on omakin elämä ja luultavasti satoja muitakin oppilaita, joita hänen pitää ajatella. Hanki oikeaa apua! Mene terveyskeskukseen ja sano, että tarvitset psykologin apua ja kentien jopa lääkitystä.

Vierailija
15/26 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muitakin vaihtoehtoja hellyydelle ja halauksille kuin ope. On hyvä merkki että tunnistat itsessäsi halaamisen ja kiintymyksen tarpeen. Nyt hankkiudut terapiasuhteeseen, jossa parin vuoden sisään saat tarvitsemaasi tukea ja opastusta. Sen seurauksena joku päivä, ehkä hyvinkin pian, sulla on ympärilläsi ihmisiä joitten hellyydenosoitukset ei riipu aikatauluista ja joita ei tarvi odottaa puolta vuotta, ne on ihan sua varten :). Vaikka joku idiootti on koulussa muuta väittänyt tyyliin ettet muka tule löytämään poikaystävä, se ei ole totta vaan täyttä bullshittiä. Pyydä kuraattoria auttamaan sinut terapiaan ja isosti tsemppiä! Terapia ei aina ole kivaa, mutta lopputulos on miljoonasti sen arvoinen.

Tuskin pääsen terapiaan, koska tuttujeni mielest mulla on asiat hyvin, vaikkei niin ole. En oo ees ihan kaikkea kertonut opelleni, vaikka välil mieli tekis. Oon monesti ahdistukseni takii joutunut sairauslomalle, enkä haluis enää sitä kokee. Jos menisin kuraattorille kertoo kaikesta, niin saattaisin taas joutuu sairauslomalle. Haluun vaan käydä kouluu, se tuo ees pikkasen iloo mun elämään. Mulle on välil sanottu, etten ois koulunkäyntikuntonen.

Terveisin ap

Vierailija
16/26 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/26 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/26 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistavan läheisriippuvaiselta, että voi opettaja parkaa. Hän ei ole kuitenkaan sinun huoltajasi eikä voi virkasuhteensa takia halailla sinua miten sattuu. Opettaja ei ole sinun sielunhoitajasi, hänellä on omakin elämä ja luultavasti satoja muitakin oppilaita, joita hänen pitää ajatella. Hanki oikeaa apua! Mene terveyskeskukseen ja sano, että tarvitset psykologin apua ja kentien jopa lääkitystä.

Luuleks sä et vaivaan opeeni jatkuvasti!? Ja tajuun varsin hyvin ettei opesta voi tulla mulle mitää roolimallii elämääni. Ja vittu ihan kuin oloni helpottuis jollakin lääkkeellä ja psykologin avulla. Mikään ei korvaa vanhempii jotka ei välitä, ei ees ne lääkkeet. Tajuuks sä!?

-ap

Vierailija
19/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan mun muukaan luokkalainen avaudu opelle huolista.

Siksi ne ei enää opettajalle kerro asioistaa, kun ne on kertoneet ne jo vanhemmilleen.

Et tee väärin, kun avaudut opelle. Päinvastoin - teet just oikein. On tärkeää puhua luotettavalle aikuiselle, jos on jotain sydämellä. Eikä sen tarvi olla mitään ihmeellistä asiaa, vaan ihan tavallisia kuulumisia. Opettaja varmasti arvostaa sitä, että olet huolinut hänet luottoaikuiseksesi. Älä siis ajattele, että teet väärin, äläkä ole murheellinen siitä, että mukamas häiritset opettajaa. Vaan ole iloinen, että olet löytänyt elämääsi luotettavan aikuisen.

Vierailija
20/26 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan mun muukaan luokkalainen avaudu opelle huolista.

Siksi ne ei enää opettajalle kerro asioistaa, kun ne on kertoneet ne jo vanhemmilleen.

Et tee väärin, kun avaudut opelle. Päinvastoin - teet just oikein. On tärkeää puhua luotettavalle aikuiselle, jos on jotain sydämellä. Eikä sen tarvi olla mitään ihmeellistä asiaa, vaan ihan tavallisia kuulumisia. Opettaja varmasti arvostaa sitä, että olet huolinut hänet luottoaikuiseksesi. Älä siis ajattele, että teet väärin, äläkä ole murheellinen siitä, että mukamas häiritset opettajaa. Vaan ole iloinen, että olet löytänyt elämääsi luotettavan aikuisen.

Oon nyt onnellinen et voin opelleni jutella välil, mut masentaa silti ens syksy, sillo mul ei oo enään mahista jutella sille. Pitäis jaksaa hyvästellä tärkee ihminen :( En ees tiiä, et miten pääsisin huonosta äidistä yli, mul on kamala olo kun vanhemmat ei oo musta välittänyt kuin ois pitänyt.

T. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi