Mitä ajattelet äitinä minusta:
Meillä saa katsoa televisiota niin paljon kun huvittaa ja olla tietsikalla niin paljon kun haluaa, kunhan ruoka syödään aina ruokapöydässä ja kerran päivässä käydään tunnin ajan vähintään ulkona liikkumassa?
Kommentit (29)
Tunti päivässä ulkoilua ei ole riittävää.
Miksi te ette vietä aikaa toistenne kanssa?
Voihan se tölsyn tuijottaminen tapahtua perheen kesken tai tunnin ulkoilu.
liikkua voi muuallakin kuin ulkona.
tuossa sanotaan vähintään tunti, voihan se tarkoittaa vaikka neljää tuntia..
Ai, saatana luetun ymmärtämisen tasoa tällä palstalla.
-ohis
MInäkään en pääasiassa rajoita, jos sujuu hyvin. Tietysti katson, että tasapaino säilyy.
Esim. nyt loma-aikoina lapsi olisi halunnut pelata enemmän, mutta meillä on paljon ohjelmaa eikä ehdi kuin ehkä iltaisin. Silloin katsotaan joko elokuvaa tai lapsi pelaa.
Lapsella on neljä kertaa viikossa harrastus. Liikkuu päivittäin siis enemmän kuin 2 tuntia. Nyt lomalla olemme käyneet uimassa ja luistelemassa lumien luomisen, lumilinnan rakentamisen, mäenlaskun ohessa. Yhtenä päivänä ei menty lainkaan ulos, ihan vain pidettiin lököilypäivä perheen kesken, pelattiin lautapelejä ja katsottiin elokuvia. Hui kamalaa.
Ehkä meillekin tulee tiukempia rajoituksia, kun lapset kasvavat, mutta nyt ollaan menty enemmän sellaisella opastuksella. Emme rajoita rajojen vuoksi vaan vasta sitten, kun mukaan tulee haitallisia asioita. Niinpä lapset eivät pelaa joka päivä, eivät katso televisiota joka päivä, sisä-ja ulkoleikit sujuvat, kyläillään ja ulkoillaan jne.
Miksi se ei voisi toimia näin? Siksikö kun se ei toimi teillä?
En mielestäni missään?
Ja nimenomaan vietämme kyllä yhdessä olohuoneessakin aikaa vaikka televisio olisi auki, meistä on vain mieluisampaa että telkkarista kuuluu ääntä ja ohjelmaa, eikä että istutaan hiljaisessa huoneessa ja pelkästään keskustellaan... Noin olisi jos olisi vakavan keskustelun paikka jostakin asiasta, niin laitettaisiin telkkari pois hölöttämästä. Mutta muuten se saa hölöttää rauhassa aamut ja illat. :)
Ja mitenniin laiska olen? käyn töissä, hoidan kotityöt, laitan ruokaa, siinä sivussa olen lasten kanssa. Mieskin tekee noita juttuja, riippuu miten kotona tehtävät hommat jaetaan. Olen mielestäni normaali. En vain oikeasti jaksa olla kauhean nipo ihminen, tulen vihaiseksi siitä, lapset tulevat vihaiseksi, mies tulee, ei mulla psyyke kestä tehdä sitä kiusaa...
Ja suositus ulkoilla voi olla sitten se 2h. Mutta meillä kun koetaan et riittää tunti ainakin kerta heittoon, niin se on jees. Ei jää lapsille päänsärkyä tai muutakaan ylienergistä oloo, et hyvin saavat purettua energiaa. Ja jos haluavat olla entistä enemmän ulkona niin mikäs siinä, pihalle saa mennä leikkimään, tekemään omia juttuja, välillä voidaan tulla miehen kanssa mukaan tai jompi kumpi jos tilanne sen sallii tai sitten lähtee tuonne kavereiden kanssa, pelaa jopa 3-4h jääkiekkoo putkeen....
Paljon on kaikkee meillä :)
19 viestin viimeinen lause menee mitenkä?
Menepäs hetkeksi muualle. No mitä muuta se tarkoittaa ap kuin mene muualle?
Onko sun lääkitys kohdallaan?
Ja nro 25: lue itse uudestaan, se suositus on VÄHINTÄÄN 1,5 h eli 2 h passeli. Vai pitääkö sekin jostain suosituksista erikseen kaivaa koska sellainen löytyy. 2 h liikunnasta puhutaan!
http://www.nuorisuomi.fi/lasten-liikunta
Ihan vaan kun pitää eräille takoa tätä: LIIKKUKAA!
Eli vähintään 2 h päivittäin liikuntaa lapsille. :(
Kyllä tuo laiskuudelta kuulostaa. Mutta tee sinä mukuloidesi kanssa niin kuin parhaaksi (helpoimmaksi) näet. Toki kehittävämpääkin tekemistä löytyisi, esim. lukeminen, piirtäminen, leikkiminen...
Ihan perusjuttuja, herranjumala. :)
Ja edelleen... joku muu ei siellä taida osata lukea, koska nyt muistan
Se meneppäs juttu oli tarkoitettu lapselle jos tulee laskun maksamisia häiritsemään. Ei sinulle. :D ellet ole mun lapsi?
Onnea vaan valitsemallasi tiellä.