Ärsyttäisikö sinua, jos (asiaa vierailijoista)
1) olisitte sopineet kyläilyajasta, että "ei ennen klo 13", ja sitten vieraat kuitenkin tulisivat puoli tuntia etukäteen?
2) olisit sulkenut kodinhoitohuoneen oven vierailun ajaksi toivoen, että sinne ei kukaan menisi, mutta vieraat sinulta mitään kysymättä marssisivat juuri sinne vaatteitaan riisumaan?
Kommentit (9)
niin tottakai ärsyttäisi. Olen itse usein ajoissa, ja olen huomannut, että klo 14 paikkeilla tarkoittaa monelle kello 14.15 eikä klo 13.55. Minulle se tarkoittaa +/-15 minuuttia suuntaan tai toiseen.
Tuo kodinhoitohuone ärsyttäisi suunnattomasti, koska meillä se on kylpyhuoneen ja saunan kanssa samassa tilassa. Se on aina sotkuinen.
mutta ei nuo mun päivää pilaisi siltikään.
puoli tuntia etukäteen saattaisi aiheuttaa pientä kiirettä omassa laittautumisessa, joka aina hoituu viimeiseksi, mutta eipä se kauheesti ärsyttäis. Meille tulee usein kavereita kauempaa viikonlopuksi, ja aikataulut ei oo niin just tarkkoja. Mutta toki jos olisin varta vasten teroittanut että ei ennen sitä ja sitä ajankohtaa, koska..... niin ottaisihan se siinä mielessä pattiin, että tuntuisi ettei toiveesta ole piitattu tuon taivaallista.
Kodinhoitohuoneen suljettu ovi... hmmm.... ei ärsyttäis laisinkaan. Tosin hoitaisin ongelman sillä, että en jättäisi khh:ta sotkuiseen kuntoon.
Ensimmäinen ainakin ärsyttäisi, koska oma laittautumiseni jää aina viime tippaan. Tosin jos kyseessä olisi vaikka oma äitini, niin mitä väliä.
Kodinhoitohuonejuttua pitäisin vain kummallisena. Eikö ihmisillä ole tapana riisua ulkovaatteet eteisessä eikä kodinhoitohuoneessa? :D Jos joku sinne menee, olettaisin että kyseessä on tuttu ihminen, esim. oma sisko, jolloin tämä tuskin haittaisi.
..niin se tarkoittaa, että hän on niin tuttu vieras, ettei haittaa, vaikka siellä olisi sotkuista. Omapahan on valintansa.
Tuo 15 min etuajassa saattaisi kyllä vähän ärsyttää, koska vaihdan usein vaatteeni ihan viime tipassa, enkä sitten enää kehtaa, jos vieraat ovatkin jo paikalla. Pukeutumistilani ovea ei saa kiinni.
1) jos on korostettu että EI ENNEN klo x, niin se tarkoittaa myös sitä. Poikkeuksena pitkämatkalaiset, näissä keleissä ajoaikaa on oikeasti vaikea arvioida.
2) No onhan toi omituista. Mutta ilmeisesti tosiaan tuttuja kun tietävät missä khh on.
Meillä oli kyseessä miehen sukulaiset, joten ehkä se selittyy sillä. ;-D
Ei ennen klonaika oli sovittu, koska nimenomaan kerrottiin vauvan nukkuvan päikkärinsä noihin aikoihin. Ja kyllä siihen tulohälinään herää, koirat haukkuu ja ihmiset hössöttää. Ja sen vikan puolituntisen olin nimenomaan varannut omaan vaatteidenvaihtooni + ruokailun valmistelun aloittamiseen.
Kodinhoitohuone ei sinänsä ollut ongelma, koska kyseisten vieraiden varalta meillä on joka halvatun nurkka puts plank ja järjestyksessä. Mutta olisi mielestäni voinut edes kysyä, itse en menisi missään kyläpaikassa omatoimisesti suljettujen ovien taakse.
Eli ei olisi ärsyttänyt, jos olisivat voineet ilmoittaa tulevansa 30 min etuajassa, jotta oltaisi voitu päästää arvon vieraat sisälle ilman, että olisi tarvinnut pimputella ovikelloa ja saada koirat haukkumaan jne. Ja jos olisi voinut kysäistä, että voihan ulkovaatteet viedä tuonne... Siedätyshoitoa!
ap
Meillä on tosi huonosti nukkuva vauva, ja silloin kun kerrankin nukkuu, niin otan ovikellon paristot pois ettei kukaan vaan tule ja herätä.
Suljettujen ovien taakse ei kysymättä mennä, ei missään!
Jos tietty vierailuaika olisi sovittu niin en kyllä kehtaisi mennä noin ajoissa ilmoittamatta. Usein olen ajoissa mutta sitten soitan
ja kerron että oltaisiin jo silloin perillä, saako tulla vai käydäänkö asioilla että saatte valmistautua rauhassa.
Tuntuu että ihan aikuisiltakin on käytöstavat nykyään ihan hukassa!
tosin minä olisin enemmän hämmentynyt kuin ärsyyntynyt, jos vieraat ryhtyisivät meillä riisuutumaan.
Eli jos siskoni perheineen tulisi klo 12.30, olisi se ihan OK, heitä ei haittaa valmisteluni, mutta jos miehen pomo vaimoineen tulisi 12.30, olisin vaivautunut stay upeissani ja alushameessa.