Miten joku EK:n äijä kehtaa väittää että...
suomalaiset tekevät liian lyhyttä työpäivää kun nytkään ei tahdo aika riittää perhe-elämälle ja lapsille. Suuri osa suomalaisista tekee ns piiloylityötä (töitä kotona tai töissä ylityötä joka merkitään liukumaksi).
Itsekin olen huomenna menossa kuumeessa töihin tekemään ylityötä...pakko mennä kun kaikki työkaverit samassa jamassa eli jokainen tekee huomenna pitkän päivän.
Kommentit (31)
että sun pitää mennä sairaana töihin?
Mun mielestä sä oot valintas tehnyt (ilmeisesti sun työkaverit kans) ja poljet siinä samalla myös muiden oikeutta sairaslomaan.
en todellakaan ota vastuuta siitä että mun on pakko mennä sairaana töihin!!!
Miten vastuuton olisin jos jättäisin kaiken työkuormani nyt työkavereille jotka muutenkin jo joutuvat tekemään pidempää päivää. Meinaako joku että mun täytyis nyt vaan jäädä kotiin sairastamaan ja jättää kaverit tekemään yövuoroakin?
Vastuun tästä kantaa pomo ja todellakin aion mennä tästä vakavasti huomenna keskustelemaan hänen kanssaan mikäli herra ilmestyy paikalla. Veikkaanpa vaan ettei ilmesty!
Korkeintaan syyllistyyn liian korkeaan työmoraaliin.
ap
täytyy mennä kipeänä töihin (muuten työt sysätään niille joilla omiakin riittämiin). Nykyään monissa firmoissa on se tapa että tosiaan revitään työntekijästä kaikki irti eikä väljää ole missään ettei vaan tule maksettua turhasta! Tämä on lopputulos!
Helppoa kai se apn oliskin jättää työt tekemättä jos tietäis että vastuun myöhästyvistä palkoista kantaa vain yrittäjä itse...mutta se ei ole aina niin mustavalkoista ja yksinkertaista.
ohis
kyllä mulla aikaa ja mehuja riittää myös perheelle.
Töihin lähden 7.45 ja kotona olen 16.15, hyvinhän siinä on illat, viikonloput ja lomat aikaa olla perheen kanssa. Joskus teen muutaman tunnin ylitöitä, mutta pidän ne sitten vapaana kun on "omia" menoja.
Ei ole EK:n syytä, jos sun pomosi on kusipää.
jos tekisin esim kirjanpitoa ja tietäisin että kun tilinpäätös jää tekemättä siitä kärsii vain ja ainoastaan yrittäjä ja työnantajani...mutta kun nyt tosiaan on kyseessä satojen ihmisten toimeentuloa ja vuoden viimeiset palkat mitkä todellakin pitää saada tileille ajallaan!
Sijaisia ei ole varalla sairastumisia varten saati kesälomien ajaksi. Ensi kesäkin ihan auki että miten saadaan lomat pyörimään ilman että toiset tekevät 12h työpäivää.
Tästäkö vastuun kantaa siis työntekijä?
ap
selvästikään et ole tutustunut asiaan josta puhut. Sinähän teetkin normaalia työaikaa toisin kuin ne lukuisat suomalaiset jotka tekevät piilotyötä kotona, töissä liukumina jne...
Oletko nro 14 itse valmis pidentämään työaikaasi kuten EK ehdottaa?
Tuskin vaan....ap
selvästikään et ole tutustunut asiaan josta puhut. Sinähän teetkin normaalia työaikaa toisin kuin ne lukuisat suomalaiset jotka tekevät piilotyötä kotona, töissä liukumina jne...
Tein tuota neljä vuotta, sitten riitti ja vaihdoin työpaikkaa. Ei enää työmatkoja ja iltoja sekä puhelinpalavereita työkoneen ääressä. Simple as that.
kovin on sulla helppoa ollut jos tuosta vaan löytyy uusi työpaikka :D
kivat sulle!
t.ohis
kovin on sulla helppoa ollut jos tuosta vaan löytyy uusi työpaikka :D
kivat sulle!
t.ohis
No, kyllä sitä reilun vuoden hainkin.
Kun kaikkia avoimia töitä on jonottamassa satoja hakijoita niin kyllä se uuden paikan saaminen on kuin lottovoitto.
Nuo tilastot ovat aivan potaskaa.