Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku EK:n äijä kehtaa väittää että...

Vierailija
26.12.2012 |

suomalaiset tekevät liian lyhyttä työpäivää kun nytkään ei tahdo aika riittää perhe-elämälle ja lapsille. Suuri osa suomalaisista tekee ns piiloylityötä (töitä kotona tai töissä ylityötä joka merkitään liukumaksi).

Itsekin olen huomenna menossa kuumeessa töihin tekemään ylityötä...pakko mennä kun kaikki työkaverit samassa jamassa eli jokainen tekee huomenna pitkän päivän.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin en jaksa enää yhtään kuunnella kun tutut valittaa töitään mulle, ottakaa loparit jos ette kestä, kyllä teidän tilalle on yllin kyllin tulijoita.

Tähänhän se menee; toisille ei ole töitä ollenkaan ja ne, jotka työpaikan on saaneet, joutuu tekemään tuplapäivää pitääkseen paikkansa. Töitä kuitenkin olisi kahdelle ihmisille jos vaan firmat suostuisi palkkaamaan/ kestäisivät suurempaa henkilöstömäärä.

Vierailija
2/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

porataan että kun ei ole töitä ja samaan syssyyn haukutaan niitä jotka arvostelevat työpaikkansa lainvastaisuuksia...mielenkiintoinen logiikka.

Te jotka olette työttöminä...oletteko valmiit olemaan tulevassa työpaikassanne työnantajan sylkykuppeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tietää edellisenä päivänä, että seuraavana päivänä on kuumetta??

Vierailija
4/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu toki olen allekirjoittanut sopparin jossa määritellään työaika mutta samalla olen sitoutunut tekemään työnantajan määräämät tehtävät. Tämä tarkoittaa sitä että hommat tehdään vaikka joulukuussa olisikin vähemmän työpäiviä. Tämä tarkoittaa sitä että samat työt tehdään paljon vähemmillä työpäivillä...sellaista se on kun työnantaja ei anna väljää yhtään vaan työpöydälle ilmestyy koko ajan uusia asiakkaita.

Tämä työ ei ole samanlaista kuin esim tehtaassa jossa pillit laitetaan pussiin klo 16 oli työt missä vaiheessa tahansa. Palkat pitää ihmisille laskea ja maksaa...niin sanoo mun työmoraalini.

Pistää vaan vihaksi kun joku EK:n typerys tulee vielä sanomaan että pitäisi tästäkin vielä pidentää työaikaa. Haistakoon kakan sanon minä!

ap

Vierailija
5/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ol eilen illalla kuumetta ja yöllä myös. Nyt aamulla raahauduin töihin pillerien voimin. Ne laskevat tehokkaasti kuumeen. Ei tietoakaan siitä että voisi toipua kunnolla kotona...

Nyt täällä lasken ihmisille palkkoja ja nyt lähde pitämään laskisääteisen ruokikseni (jota muuten ei lasketa työaikaani).

ap

Vierailija
6/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko urani ja aika lailla on saanut joustaa siinä toivossa että seuraava pätkäkin löytyisi. Olen tinkinyt kaikesta mahdollisesta, lomapäivistä, työajasta (samalla myös palkasta), tehnyt vaikka kuinka "ylitöitä" iltaisin ja viikonloppuisin (joita ei lasketa ylitöiksi kun on ollut joku tärkeä dedis)... ihan tuttua. Mulla vaan ei ole koskaan ollut sitä vahvaa irtisanomissuojaa joka vakituisessa työsuhteessa olevalla on, eikä tästä syystä mitään neuvotteluvaraa.

porataan että kun ei ole töitä ja samaan syssyyn haukutaan niitä jotka arvostelevat työpaikkansa lainvastaisuuksia...mielenkiintoinen logiikka.

Te jotka olette työttöminä...oletteko valmiit olemaan tulevassa työpaikassanne työnantajan sylkykuppeja?

Vierailija
7/31 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tajuaako EK:ssa tai eduskunnassa kukaan sitä ettei työaikalainsäädäntöä enää noudateta.

Vierailija
8/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä AP ole allekirjoittanut työsopimusta? Niissä kun on yleensä kirjattu tuo viikkotyöaika.

Jos ilman korvausta/kompensointia vapaa-aikana suostut ylitöitä tekemään, niin et voi kuin itseäsi syyttää.

Meilläkin joo joudutaan tekemään pitkää päivää kun on ne tosi kiireiset ajat (esim. kuun vaihteet ja näin vuoden vaihteessa) eikä ylitöistä makseta, mutta meillä joustetaan puolin ja toisin. Eli kun minä joustan muutaman tunnin silloin tällöin syksyn mittaan, niin voin keväällä viettää viikon "omaa" lomaa ihan työaikana ilman että se on vuosilomista pois.

En todellakaan istuisi toimistolla 12 tunnin päiviä ns. ilmaiseksi, semminkin kun palkkakaan näissä tehtävissä ei ole ns. päällikköluokkaa. Jos olisi, niin voisin jokusen tunnin talolle silloin tällöin "antaakin".

Vierailija
9/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan istuisi toimistolla 12 tunnin päiviä ns. ilmaiseksi, semminkin kun palkkakaan näissä tehtävissä ei ole ns. päällikköluokkaa. Jos olisi, niin voisin jokusen tunnin talolle silloin tällöin "antaakin".

Tai kysytään missä palkkatasossa mielestäsi koko vapaa-aika pitää antaa firmalle? Nimittäin nykyään "muutama tunti" on normi ja käytännössä kaikki tuntemani kv-firmojen esimiestehtävissä tai asiantuntijaroolissa olevat painaa keskimäärin 10-12h/pv työpäivää koko ajan. Muuten ei pääse asetettuihin tavoitteisiin/ jonkun muun hommat ei onnistu. On vaan pakko tehdä ( ja esimiehet on usein jossain ihan muissa maissa; eivät todellakaan näe sitä arkea työapaikalla)

Vierailija
10/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kysytään missä palkkatasossa mielestäsi koko vapaa-aika pitää antaa firmalle? Nimittäin nykyään "muutama tunti" on normi ja käytännössä kaikki tuntemani kv-firmojen esimiestehtävissä tai asiantuntijaroolissa olevat painaa keskimäärin 10-12h/pv työpäivää koko ajan. Muuten ei pääse asetettuihin tavoitteisiin/ jonkun muun hommat ei onnistu. On vaan pakko tehdä ( ja esimiehet on usein jossain ihan muissa maissa; eivät todellakaan näe sitä arkea työapaikalla)

jos tekee osaksi bonuspohjaisella palkkauksella töitä niin kuin kv-firmoissa nykyisin yleensä tapana on, niin sitten voi ihan itse päättää miten paljon sitä aikaansa haluaa firmalle antaa ja niitä bonareita saada.

Vierailija
11/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta palkan pitäis sitten olla niin hyvä, että voisin palkata jonkinlaisen kodinhoitajan, joka tekis ruuan joka päivä ja hoitelis viikkosiivouksen siinä ohessa.

Vierailija
12/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtaakastaan ja toiset ei pääse töihin vaikka mitä tekisi. Työttömänä oltu jo 10 kk eikä edes haastatteluihin pääse, olen madaltanut vaatimustasoa ja haen mitä vaan toimistohommaa mitä on tarjoll. No eipä niihin ylikoulutettuja oteta.

Itsellä maisterintutkinto kahdelta alalta, yli 10 v työkokemusta asiantuntijatehtävistä. Joka paikkaan on yllin kyllin hakijoita eikä se pätevyys edes ratkaise; mieluiten otetaan vastavalmistunut alkupalkalla tai sitten talon sisältä joku tuttu tyyppi ja työpaikka on vain muodon vuoksi avoinna.

Kyllä vituttaa lukea noita EK:n julistuksia työurien pidentämisestä kun ei fiksut ja ahkerat ihmiset saa töitä millään. Samoin en jaksa enää yhtään kuunnella kun tutut valittaa töitään mulle, ottakaa loparit jos ette kestä, kyllä teidän tilalle on yllin kyllin tulijoita.

Vierailija
13/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole edes paikkaa minne mennä.

Suurin ongelma on, että sitä työtä ei jaeta vaan osa painaa pitkää päivä ja toiset ei pääse töihin ollenkaan.

Vierailija
14/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko että tämä on minun valintani? Mennä kipeänä töihin..se on niinkuin vähän niin nykypäivänä (kuten ollut aina ennenkin) että se on mentävä työn ehdoilla jos meinaa sen paikan pitää ja on ajateltava työkavereitakin!

Ei todellakaan ole minun valintani ettei meillä työtä jaeta!

ap

Vierailija
15/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pitkät vuosilomat, sairastetaan/saikutetaan paljon ja viikkotyöaika on usein vain 37,5 h. Vuodessa työmäärä jää matalaksi, ja palkat sivukuluineen ovat korkeat. Eli EK on huolissaan ihan aiheesta, tällä menolla YT-karuselli jatkuu...

Vierailija
16/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen tällä hetkellä kuumeessa ja huomenna menen laskemaan palkkoja jotta suomalainen työläinen saa leipää pöytäänsä!

Ei ole oikea ratkaisu jättää palkat laskematta sen takia että palkanlaskija on sairas eikä sijaista ole. Juu toki pitäis pistää kova kovaa pomoa vastaan mutta sen verran mulle opetettu vastuuta etten voi jättää satoja ihmisiä palkatta tämän tautini takia.

Kakkonen kun kerran taidat olla työnhakija niin vältä ihmeessä tilitoimistoja!

ap

Vierailija
17/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee EK:n pyynnöstä heille tilastoja ja voin kertoa että niillä voi pyyhkiä hanurinsa :D

ap

Vierailija
18/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö mennä kiinan tai japanin tyyliin että työläisestä revitään kaikki mehut kunnes hän ei jaksa enää ja hyppää pilvenpiirtäjän katolta?

Puhumattakaan siitä ettei ihmiset lisäänny enää kun ei ole siihen yksinkertaisesti voimia ja aikaa. Lapsista tulee kieroutuneita kun eivät saa normaalia perheen mallia.

Hieno malli tosiaan! Ulkomailla muuten kotirouvat elelee vapaina miehiensä palkoilla. Ei onnistu täällä!

Vierailija
19/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta huomioon sitä että ulkomailla esim naiset tekevät puolta päivää tai ovat kotona ja perhe pystyy elämään miehen tuloilla! Miehen joka on isukki joka tekee töitä aamusta iltaan eikä näe lapsiaan koskaan!Puhumattakaan niistä uraohjuksista jotka molemmat tekevät pitkää päivää ja lapset ovat täysin lastenhoitajien hoteissa. KIITOS EI!

Sekö se on se perhemalli jota me haluamme tänne Suomeen tuoda?

Vierailija
20/31 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliskohan se yhteiskunnalle kovinkin halvaksi jos viikkotyöaikaa pidennetään, lomia lyhennetään, lapset jäävät yhä enemmän yhteiskunnan hoteisiin ja jälkiä kannetaan vuosikymmeniä...

Ihan kaikkea ei kuitenkaan voi mitata rahassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän