Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sairastuin ja huominen lomapäivä, apua!

Vierailija
26.12.2012 |

pitääkö mun nyt lähteä päivystykseen pelkän sairaslomatodistuksen takia, vai riitääkö että käyn työterveyslääkärillä huomenna? Siis siihen että saan siirrettyä torstaille ja perjantaille ottamani lomapäivät.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä nyt ihan sun omaan piikkiin sairastelut, eikä työnantaja niitä tällä kertaa maksa.

Vierailija
2/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomenna menet ei siirry!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastuin eilen kovaan kuumeeseen ja kurkkukipuun ja kävin töissä terkkarissa (olen lääkäri). Angiinahan se taas riesana. Ajattelin, että onneksi tauti osui nyt lomaviikolle ettei tarvitse olla töistä pois sairauden takia. Eipä ole koskaan käynyt mielessäkään mikään lomapäivien siirto! Mikä siinä muuten on, että sairaanhoitajilla on paljon enemmän sairauspäiviä kuin lääkäreillä? Olen työskennellyt 5 vuotta isossa terveyskeskuksessa pk-seudulla ja tästä tilastoja tehdään meillä töissä joka vuosi. Viime vuonna sairaanhoitajilla 37% enemmän sairauspoissaoloja kuin lääkäreillä henkilöstömäärään suhteutettuna. Itsellä viim. 7 vuoden aikana kokonaiset 3 sairauspäivää oman sairauden takia, lasten sairastelujen takia muutama päivä enemmän.

Vierailija
4/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hae todistusta tänään, et saa lomaa siirrettyä.

Vierailija
5/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos työpaikkallasi saa olla esim 3 päivää poissa sairaana ilman todistusta, tämä pätee myös tähän ennen lomaa sairastumiseen. Jos loma siirtyy enemmän kuin tämä 3 päivää, niin sitten vasta tarvitaan todistus.

Vierailija
7/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sairastuin eilen kovaan kuumeeseen ja kurkkukipuun ja kävin töissä terkkarissa (olen lääkäri). Angiinahan se taas riesana. Ajattelin, että onneksi tauti osui nyt lomaviikolle ettei tarvitse olla töistä pois sairauden takia. Eipä ole koskaan käynyt mielessäkään mikään lomapäivien siirto! Mikä siinä muuten on, että sairaanhoitajilla on paljon enemmän sairauspäiviä kuin lääkäreillä? Olen työskennellyt 5 vuotta isossa terveyskeskuksessa pk-seudulla ja tästä tilastoja tehdään meillä töissä joka vuosi. Viime vuonna sairaanhoitajilla 37% enemmän sairauspoissaoloja kuin lääkäreillä henkilöstömäärään suhteutettuna. Itsellä viim. 7 vuoden aikana kokonaiset 3 sairauspäivää oman sairauden takia, lasten sairastelujen takia muutama päivä enemmän.

Vierailija
8/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tältä päivältä vaikka muuten saisi olla 3 päivää ilman tod. sairaana omalla ilmoituksella. Mulla on tästä omakohtaista kokemusta, joten tää on varma tieto! Ja Helsingin kaupunki on mun työnantaja.

Vierailija
9/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos heti lomapäivän aamuna ennen klo 9.00 ilmoittaa sairastumisesta. Ja hommaa sen lääkärintodistuksen sitten. Eli onnistuu. Ei kannata ansaittuja lomia pilata sairastamalla. Olet ANSAINNUT ne!!

Vierailija
10/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et oo varma sun työpaikkas käytännöstä niin viel tänään lääkäriin. Ja tottakai haet lomansiirtoa, jokainen lomapäivä on ansaittu lomaa varten ei sairastamista varten. Toista se on varakkailla lääkäreillä. Ja oon siis toi Helsingin kaupungin työntekijä, joka kirjoitti jo aiemmin.

Vierailija
11/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvii heti mennä lekuriin, muutoin on viikon oma vastuu, jotta loma siirtyy...

Vierailija
12/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei loma siirry mihinkään ellei sairausloman pituus ole yli 7pv

tuo oikeus on kirjattu vuosilomalakiin. Mutta pätee siis vain tapauksiin, joissa sairastuu ennen loman alkua. Jos loman aikana sairastuu, tulee tuo 7 päivän "karenssi".

Vuosilomalaki

5 Luku

25 §

Työkyvyttömyys vuosiloman alkaessa ja aikana

Jos työntekijä on vuosilomansa tai sen osan alkaessa synnytyksen, sairauden tai tapaturman vuoksi työkyvytön, loma on työntekijän pyynnöstä siirrettävä myöhempään ajankohtaan. Työntekijällä on pyynnöstään oikeus loman tai sen osan siirtämiseen myös, jos tiedetään, että työntekijä joutuu lomansa aikana sellaiseen sairaanhoitoon tai muuhun siihen rinnastettavaan hoitoon, jonka aikana hän on työkyvytön.

Jos synnytyksestä, sairaudesta tai tapaturmasta johtuva työkyvyttömyys alkaa vuosiloman tai sen osan aikana ja jatkuu yhtäjaksoisesti yli seitsemän kalenteripäivää, tämän ajan ylittävää osaa samalle vuosilomajaksolle ajoittuvasta työkyvyttömyysajasta ei pidetä vuosilomana, jos työntekijä pyytää sitä ilman aiheetonta viivytystä.

Vierailija
13/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairauslomaa yli 7 päivää jotta loma siirtyisi.

Vierailija
14/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loman siirtopyyntö töihin samantien tai viimeistään heti aamulla. tärkeää on, että sen loman siirron pyytää välittömästi, automaattisesti se ei siirry.

Vierailija
15/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap on jo lomalla, joten silloin pitäisi saada sairauslomaa yli 7 päivää jotta loma siirtyisi.

Pyhävapaat ei ole lomia

Vierailija
16/16 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa huomenna!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä