Gallup: vedätkö tamponin vessasta alas?
Itse myönnän vetäväni. Muut roskat kuten pumpulipuikot yms. heitän roskiin. Inhottaa vaan säiliöä roskiksessa jotain verisiä ja haisevia myttyjä, kun ei se roskis niin usein täyty että sitä edes joka viikko tarvitsisi tyhjentää.
Kommentit (26)
vedä, sillä minulla ei ole mitään haluja maksaa röörienaukaisua. Etkö tajua, että putkistossa liikkuu kerralla vain säiliöllinen vettä, putket eivät ole jatkuvasti täynnä vettä? Haloo!
Ja varsinkin kun kuukautiset ovat runsaimmillaan ja tamppooni on ihan verinen ja liukas ja superällö.
Onko se joku jäänne muinaisajalta?
ja joskus hävettää mutta ei niin paljon että käärisin ne paperiin ja laittaisin roskiin. Olen himokierrättäjä ja laitan kyllä kaiken muun oikeaan astiaan, mutta tamponi luiskahtaa aina pönttöön. Mulla ei vaan mee jakeluun miksei sais vetää? Sehän on paperia ja nestettä? Ikinä en laita ruokaa tai roskia pönttöön.
ja joskus hävettää mutta ei niin paljon että käärisin ne paperiin ja laittaisin roskiin. Olen himokierrättäjä ja laitan kyllä kaiken muun oikeaan astiaan, mutta tamponi luiskahtaa aina pönttöön. Mulla ei vaan mee jakeluun miksei sais vetää? Sehän on paperia ja nestettä? Ikinä en laita ruokaa tai roskia pönttöön.
ja koostumukseltaan vain vähän erilaista kuin kakka, mutta muuten samaa kamaa. mä vedän kyllä pilaantuneet keitot yms hyvillä mielin pöntöstä, mutta siteitä, tamponeja (kumpiakaan en käytä) tai pumpulipuikkoja en laittaisi sinne ikinä. suurimmassa osassa näitä on myös muoveja, jotka eivät hajoa putkistoissa.
Olen aina vetänyt. Iljettäisi kääriä paperiin sellaista veristä palleroa.
Se "pumpuliosa" varmaan menisikin viemärissä ihan vaivatta, mutta narua ei mielestäni saisi heittää pönttöön. Naru voi tarttua putkistoon ja kerätä lisää roinaa ja sitten on putki tukossa. Ei kiva..
Ennen nuorempana mitään ajattelematta heitin pönttöön tamponit, mutta en todellakaan enää. Asumme uudessa omakotitalossa ja muistan nyt rakennusajalta tarkalleen, minkä paksuisia ovat viemäriputket. En halua tuonne oman talon putkiin jumiin mitään tamponeja! Enkä heitä kyllä muuallakaan niitä pönttöön.
Kuukautisten aikana täytyy tyhjentää vessan pikkuroskis muutenkin niin usein, ettei ne paperiin käärityt veriset tamponit ehdi haista.
Mitä enemmän jätevesilaitokselle menee muuta kuin sitä ihteensä sitä enemmän se teettää siellä työtä ja sitä enemmän me kaikki maksamme jätevesiemme puhdistamisesta. Ja tämä koskee ihan kaikkia asumismuodosta riippumatta.
en oo koskaa kuullu paperisista tampooneista, kyllä ne ihan puuvillaa on. Ei hajoa putkistossa. Idiootti.
olen oppinut fiksummaksi ja vien roskakoriin.
Asumme uudessa omakotitalossa ja muistan nyt rakennusajalta tarkalleen, minkä paksuisia ovat viemäriputket.
minkä kokoisia ne sitten on?
en tiennyt että KUKAAN on niin tyhmä että laittaa tamponinsa vessanponttöön!! täällä oppii aina uutta
eikä yhtäkään putkienaukaisua. Ehkä meillä on tavallista isommat viemäriputket.
WC-paperi on märkähajoavaa eli siksi sitä saa vetää.
Hävetkää te, jotka huuhdotte kuukautistavaroitanne vedenpuhdistuslaitoksen riesaksi!
WC-paperi on märkähajoavaa eli siksi sitä saa vetää. Hävetkää te, jotka huuhdotte kuukautistavaroitanne vedenpuhdistuslaitoksen riesaksi!
Vedenpuhdistuslaitokset rikkovat ympäristölakien vaatimuksia jatkuvasti, miksi en siis myös minä laittaisin viemäriin mitä haluan?
paskaa niin miksei sieltä voi vetää myös pilaantunutta ruokaa? Melkein sama asia. Tamponeja en vessanpyttyyn tunge. Meillä ei ole taloyhtiössä biojöteastiaa eli keiton jämät laitan kyllä vessanpyttyyn.
en heitä pyttyyn yhtään mitään sinne kuulumatonta.
Mulla on roskis vessassa, joka aukeaa kun jalalla painaa poljinta ja siellä kyllä kaikki hajut ovat.
Tyhjennän roskiksen usein vaan kippaamalla jätteet muovipussiin, eli ei haittaa vaikka mitä siellä olis, niihin ei tarvi kädellä koskea, jos inhottais moinen.
lähinnä kuukautisten alkupäivinä tamponi on niin "täynnä" että vaan luiskahtaa pönttöön, en minä sitä sieltä kalasta.