Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Playstationin gigatavut, mikä merkitys niillä on?

Vierailija
26.12.2012 |

12 gb on vissiin aika vähän? mihin se riittää?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että montako peliä voi olla kerralla asennettuna ja kuinka paljon tiedostoja voi ladata PS storesta pleikarin kovalevylle. (Sama juttu tietokoneen kovalevyn kanssa). Peleissä on keskimäärin semmoinen viiden gigan asennus, joissakin tosin pienempi.

Asennusta tarvitaan, että pelin latausajat pysyvät järkevinä.

12 gigaa on melko vähän, mutta pleikkariin saa asennettua uuden sisäisen kovalevyn. Ei vaadi mitään diplomi-insinöörin papereita. googlesta tarkemmat ohjeet.

1 Kaupasta sopiva kovalevy. (kysy neuvoa myyjältä)

2 Pleikkarin päätypaneeli irti (liu'uttamalla).

3 kovalevy paikalleen ja paneeli kiinni

4 käynnistys.

5 Ruudulla olevien ohjeiden seuraaminen

Vierailija
2/9 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivitykset yms vievät tilaa. kannattaa suosiolla ottaa mahdollisimman iso muistinen, pääsee helpoimmalla ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. en ole konsolipelaaja. Eivätkö SSD kiintolevyt tavallaan kulu loppuun muutamassa vuodessa ja sitten on vaihto edessä? 12 gigatavua tilaa on perhanan vähän minun mielestä mutta pitäisi riittää yhdelle tai kahdelle pelille kerrallaan. Kuinka kauan menee aikaa kun asentaa yhden pleikkapelin? 5 minuuttia? 30 minuuttia?

En siltikään ymmärrä miksi tilaa on vain hääppöiset 12GB. Luulisi että säilytystilaa saisi konsoliin roimasti enemmän pienellä lisäsijoituksella. Mielestäni tuollainen niukka kiintolevy haittaa jo markkinointia, siis siten että 12GB kiintolevy ei tee mistään pelilaitteesta ainakaan houkuttelevaa.

Itse luulin tuota 12GB kirjoitusvirheeksi... Ajattelin että "Tarkoitti varmaan 120GB".

Vierailija
4/9 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hydynnän PS3:n lähinnä blu-ray soittimena. Mutta kyllähän sinne voisi sisään laittaa vaikka kuinka kookkaan kovalevyn tai jopa vois suunnitella kahdelle. Se missä huomasin ettei sillä koolla ole merkitystä oli se hetki kun blu-ray laser lukija rikkoutui. Näitä laitteita ei korjata vaan ne vaihdetaan. Et saa pitää sitä kovalevyä jolla tiedot on vaan sulle tulee uusi remontoitu laite jossa on tyhjä kovalevy. Ja näitä vaihtoja on tehty ymmärtääkseni todella paljon.

Joten sisäisellä massamuistilla ei ole mielestäni mitään merkitystä. Kannattaa pitää jopa tyhjänä ja käyttää ulkoista kovalevyä tallentamisiin.

SSD sinänsä on kyllä paljon fiksumpi keksintö tuossa koska mekaanisen kovalevyn jatkuva pyörittäminen vie virtaa tolkuttomasti ja saa laitteen hehkumaan vielä kuumemmin. Joten minä olen sitä mieltä että ihan perusteltu muutos ja ulkoisen kovalevyn saa helposti vaikka kaksi teratavuisena. Sinne vaan valokuvat ja musat jne jotka ei sitten häviä vaihtolaitteen myötä.

Vierailija
5/9 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSD levyjen muistiyksikköihin voidaan uudelleentallentaa vain rajallisia kertoja, ennen kuin yksikkö (yksi "datasolu") muuntuu kirjoitus- ja lukukelvottomaksi. Tuo uudelleentallennusten kertojen määrä pyörii lienee joissain miljoonissa mutta se on ehdottomasti rajallinen, ja ihan taatusti menee lopulta pilalle. Mitä enemmän luku- ja uudelleenkirjoitusoperaatioita, sitä nopeammin saadaan loota roskaksi.

Tietokoneiden SSD levyjen elinikä on joitain vuosia mutta kaipa sekin kasvaa kehityksen myötä.

Vierailija
6/9 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannustaa lasta tekemään jotain hyödyllistä, eikä antaa lapsen tuhlata aikaa niin turhaan hommaan kuin pelaamiseen.

Vierailija
7/9 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannustaa lasta tekemään jotain hyödyllistä, eikä antaa lapsen tuhlata aikaa niin turhaan hommaan kuin pelaamiseen.

painupas muualle trollaamaan siitä. Mikä sitten olisi "Hyödyllistä". Jääkiekon tai jonkin muun urheilun harrastaminen. Ei tule koskaan sillä elantoansa saamaan ja saattaa herraisä vielä satuttaa itsensä. Pelaaminen kun ei vahingoita ketään

Vierailija
8/9 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edeliselle: Siitä pleikkarin sisäisestä kovalevystä voi toki tehdä vamuuskopion ulkoiselle kovalevylle, josta sen voi sitten palauttaa uudelle kovalevylle, jos tilalle on vaihdettu isompi, tai uuteen pleikkariin.

En ole itse vielä kokeillut, kun ostin vasta syksyllä, mutta alan sitten varmuuskopioida jos kovalevyllä alkaa olla tärkeää dataa. Hm... olen pelannut kahdessa pelissä aika pitkälle ja olisi ikävä, jos ne joutuisin aloittamaan alusta, joten ehkä teen sen varmuuskopion kuitenkin lähiaikoina.

Tottakai hyvä idea pitää valokuvia yms. ulkoisella levyllä, koska silloin ne saa helposti mukaan minne vaan.

Vierailija
9/9 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. en ole konsolipelaaja. Eivätkö SSD kiintolevyt tavallaan kulu loppuun muutamassa vuodessa ja sitten on vaihto edessä? 12 gigatavua tilaa on perhanan vähän minun mielestä mutta pitäisi riittää yhdelle tai kahdelle pelille kerrallaan. Kuinka kauan menee aikaa kun asentaa yhden pleikkapelin? 5 minuuttia? 30 minuuttia?

En siltikään ymmärrä miksi tilaa on vain hääppöiset 12GB. Luulisi että säilytystilaa saisi konsoliin roimasti enemmän pienellä lisäsijoituksella. Mielestäni tuollainen niukka kiintolevy haittaa jo markkinointia, siis siten että 12GB kiintolevy ei tee mistään pelilaitteesta ainakaan houkuttelevaa.

Itse luulin tuota 12GB kirjoitusvirheeksi... Ajattelin että "Tarkoitti varmaan 120GB".

Se mihinkään kulu. Esim muistitikut on SSD.