Te joilla on perheessä 2 autoa, millä autolla vaimo ajaa?
Meillä kakkosauto harkinnassa ja mietityttää että minkä merkkinen olisi hyvä.
Kommentit (28)
että se, joka jaa lasten kanssa, saa sen paremman ja isomman.
Eli minä ajan useimmiten sillä ykkösautolla. Kun lähden yksin johonkin pidemmälle ja mies jää lasten kanssa kotiin, otan kakkosauton.
Pidemmät reissut ajetaan vähäkulutuksisemmalla diisselillä ja lyhyet menee bensaversiolla. Isompi alle kun tarttee enemmän kamaa/ihmisiä kyytiin. Meillä on kaksi autoa taloudessa, ei "miehen auto" ja "vaimon auto". 5-sarjan bemari toinen ja volvo v50 toinen. Kaksi farkkua koska lapsia ja koiria, tosin tuo v50 on aika munakippo, sinne ei kauheesti mitään mahdu vaikka onkin farkku.
Fiat Stilolla ( ei farkku). Harkinnassa ois Honda Jazz.
on siis 7 paikkanen toyota corolla verso, ja 2 paikkanen pick-up.
Jos kumpikaan ei lapsia kuljettele mihinkään, minä ajan yleensä versolla, miellyttävämpi ajaa..
Vähän tilanteesta riippuen, kun on niin erilaisia autoja mutta enimmäkseen ajan omallani.
Tykkään ihan hirveästi! Eritoten automaattivaihteet, peruutuskamera ja täysin langaton puhelin ja USB-liitäntä auton sisällä ovat tärkeät minulle. Laatuunsa nähden edullinen auto! Sain kaikki viimeisimmän tekniikan, lasikaton, nahkapenkit ja hilavitkuttimet autoon 30 tuhannella. Mutta autoa piti tilauksen jälkeen odottaa 6kk... Lisäksi tilava, takapenkit saa helposti kaadettua jne. Miehellä on Audin uusi maasturi, joka maksoi 3 kertaa enemmän, mutta mä rakastan mun Qashqaita paljon enemmän :)
Mä en oikein tiedä, että mikä on ykkösauton ja mikä kakkosauton määritelmä. Molemmista autoista omistan puolet ja molempia ajan kyllä. Enemmän ajan kuitenkin Honda Jazz hybridillä. Mulla pidempi työmatka, tosin sekin nykyään lyhyt.
Peugeotilla. Neliovinen, viidelle hengelle, takapaksissakin hyvin tilaa vaunuille. Tätä käytetään myös aina, kun lähdetään koko perheen voimin pidemmälle reissulle. Mies ajaa maastoautoa, johon menee nippanappa kolme henkeä. Mies osti sellaisen, koska henkilöautolla ei joka kelillä pääse hänen kotitilalleen kinttupolkuja pitkin. Kauhea polttoainesyöppökin se on ja pitää hirveää meteliä, joten mies käyttää joskus myös minun autoani, jos minulla on vapaapäivä eikä menoa minnekään. Minä en kyllä aja sitä miehen hirvitystä kuin pakon edessä.
Tykkään siitä tosi paljon, se on näppärä mutta jämäkkä. Miehellä on pakettiauto.
Minun autoani käytetään silloin, kun koko perhe on mukana tai mennään kauemmaksi. Mies myös käyttää autoani silloin tällöin, minä en suostu pakettiautolla ajamaan - en kyllä tiedä miksi, mutta en vaan halua.
Miehellä on VW Golf. Mies ajaa työmatkansa Golfillaan, muuten käytämme aina minun autoani perheen reissuissa. Kolme lasta ja iso koira löytyy.
Tykkään siitä tosi paljon, se on näppärä mutta jämäkkä. Miehellä on pakettiauto.
Minun autoani käytetään silloin, kun koko perhe on mukana tai mennään kauemmaksi. Mies myös käyttää autoani silloin tällöin, minä en suostu pakettiautolla ajamaan - en kyllä tiedä miksi, mutta en vaan halua.
Paitsi, että mulla VW Passat ja auon vaihto suunnitelmissa kunnon autoon eli Volvo, BMW tai Mersu.
sopii minun työmatka-ajoihini (77km/pv) varsin hyvin. Tämä ei siis ole perheen kakkosauto vaan ihan oma autoni. Miehellä on Mondeo, jolla ajaa alle 10 000 km/v.
On kuorma-auto, museo kuorma-auto, 30-luvun pick-up, -55 Ford Customline ja sitten se vaimon (eli minun) auto, Volvo v50.
kun ajan kaupungissa. Mies ajaa farkulla töihin ja sillä tehdään tietenkin pidemmät matkat. Muuten en tykkää farmarilla ajella esim. parkkihalleissa tai kaupungin ruuhkassa. Pikku mazda on mukavan ketterä ja kuitenkin sisätiloiltaan kuin farmari. Takatilaan menee juuri matkarattaat.
Se on takavetoinen ja manuaalivaihteinen. Mies ajaa automaattivaihteisella ja minä en ole suostunut sitä edes kokeilemaan.
Skoda Superbilla. Mies kulkee pääsääntöisesti bussilla. Silloin kun tarvitsee auton, ottaa Ford Focuksen.
Meillä on perheessä kaksi E-sarjan MB:tä. Sedan ja farmari.
Tilanteen ja päivän mukaan vaikuttaa se kumpi on alla.
omalla Mini Cooperillani.