millaisista seikoista tunnistat jonkun epänormaaliksi
Kommentit (69)
vaikka olisi parisuhteessa. Yksinolemisen pelko, pakko olla koko ajan joku, vaikka siitä ei tykkäisikään. Kertoo huonosta itsetunnosta ja epävakaudesta.
Olen nimittäin avoin ja näytän tunteenikin usein voimakkaasti. Ja varmaan ainakin puolet italialaisista on sitten epänormaaleja. ;)
se että vetää kaikki keskustelut itseensä ja marttyroi, on karta-listan yksi mittareista.Oletko epäkypsä?
Itse asiassa työkseni saan ihmisiä puhumaan. Ja kotona änessä ovat enimmäkseen lapset. Enkä myöskään ole huomannut, että minua kartettaisiin. :)
Onkohan epäkypsyys epänormaalin tunnusmerkki?
vaikka olisi parisuhteessa. Yksinolemisen pelko, pakko olla koko ajan joku, vaikka siitä ei tykkäisikään. Kertoo huonosta itsetunnosta ja epävakaudesta.
Niin, suurin osa naisista on sellaisia. Joukossa tyhmyys tiivistyy.
ilkeämielisistä ihmisistä, että heidät kierrän hyvin kaukaa...
Varsinkin se ilkeämielisyys, esim. huvittuvat, jos joku mokaa työpaikalla, puhuvat pahaa seläntakana, dissaavat ja juoruavat. Hassua, että tällaiset ihmiset eivät yleensä osaa kiittää avusta, ja ovat herkästi kadehtivia... Tuo herkästi kateellisuus yhdistettynä pahansuopuuteen on vaarallinen ja epämiellyttävä yhdistelmä!
alkaa puhua pahaa tuttavistaan tai ystävistään. Se se on varman idiootin merkki. Jätän tällaiset tuttavuudet sikseen.
- Ällöttävät jutut ulosteista/seksistä/tms. erityisesti ruokapöydässä.
- Oman seksuaalisuuden jatkuva korostaminen.
- Alkoholin pakonomainen käyttö. Henkilöä täytyy erikseen pyytää olemaan juomatta.
- Syyseuraussuhteiden ymmärtämättömyys, sekä haluttomuus vaikuttaa omiin olosuhteisiin.
- Shoppailumania
- Sairaalloinen kiinnostus toisten yksityisasioita kohtaan.
Jos joku ensikohtaamisen aikana alkaa puhua pahaa tuttavistaan tai ystävistään. Se se on varman idiootin merkki. Jätän tällaiset tuttavuudet sikseen.
Samoin sellainen, että ollaan porukalla ulkona, vaikka kahvilla - ja yksi henkilö haukkuu selän takana tasan tarkkaan jokaisen, joka poistuu pöydästä käydäkseen esim. vessassa tai hakemassa lisää kahvia. Kun toinen sitten palaa pöytään takaisin, niin haukkuja on aurinkoinen ja ystävällinen aivan kuin ei mitään olisi koskaan tapahtunutkaan hänen osaltaan. Eräs entinen opiskelukaverini oli sellainen. Kolmannen "kahvittelukerran" jälkeen en enää viitsinyt vaivautua hänen mukaansa, kun tunnelma meni aina pilalle.
Ei siis mitään suhteellisuudentajua, herkästi kiihtyvä ja itseään epätasapainoon lietsova ja ajava persoonallisuus. Syyttä aggressiivinen suhtautuminen ja käytös.
- Henkilö ei näe itseään kuten muut näkevät. Ylipainoinen keski-ikäinen saattaa nähdä itsensä hoikkana ja seksikkäänä 20-vuotiaana.
kuten joiku sanoikin, on tosiaan jonkunasteisen epävakauden merkki. En tarkoita sitä kun lähdetään yöhön juhlimaan vaan esim. aivan pakonomaisesti aina väärissä asiayhteydessä heitety kaksimieliset jutut ja aasinsillat seksiin ja esim. asiakaspalvelutyössä aivan vääränlaiset liian paljastavat vaatteet. Yleensä taustalla sitten onkin alkoholisti- tai riitaisa ero -perhettä, isää joka on lähtenyt nuoremman matkaan, mt-äitiä tai jopa hyväksikäyttöä
jos kirjoittelee tällaisilla palstoilla ja ihan tosissaan uskoo kaiken skeidan jota täällä tuputetaan ns. faktana.
pälyillä ympäriinsä, ja jutella itselleen koko ajan. Siis juttelen mä itekkin, mutta en tuolla tavalla. Myös tuo aletaan tuntemattomalle avautua heti jollain nyyhkytarinoilla.
Yleistä, ja epämiellyttävää joka saa välttämään ihmisen seuraa, mutta siis aika usein tällaista kohtaa: Pahan puhuminen muista ja juoruilu. Ei vaan jaksa noin negatiivisia ihmisiä. Ai niin, ja se että kaikissa muissa on vika, ja asiat menee aina perseelleen missä tahansa, lääkärissä, kampaajalla, naapureiden, työkaverieden ym kanssa. Sillon on pakko jo olla itsessään se vika...
Epänormaalia on mielestäni se ettei kykene hyväksymään yhtään erilaisia ihmisiä kuin mitä itse on, sekä se että koko elämä menee oman äärinormaalin kulissin kiillotteluun ja jäljelle jäävä aika käytetään muiden kyttäämiseen sillä mielellä että saataisiin joku toinen epänormaaliin valoon.Sinulla ei taida olla paljonkaan epämiellyttäviä kokemuksia esim. stalkkereista? Voisi ääni muuttua kellossa pikaisesti.
Kyse ei ole mistään kyttäämisestä tai ihmisten lokeroimisesta. Jotkut ihmiset ovat sosiaalisempia ja avoimempia - ok. Väittäisin, ettei kukaan tässä ketjussa ole puhunut esim. avoimuudesta luonteenpiirteenä. Eihän siinä mitään epänormaalia olekaan. Mutta...
Minun epämiellyttävät kokemukseni ovat (muun muassa) jälkeenpäin ajatellen *sairaalloisella* tavalla avoimista ihmisistä. Sitä on vaikea selittää, jos et ole koskaan tavannut sellaista ihmistä. Eikä se ole varsinaisesti avoimuutta, vaan sitä, että ihminen hyvin vähäisen tuntemisen jälkeen päättää että sinä olet ihan järjettömän hyvä ystävä, paras bestis 4eva, ja alkaa nopeasti takertua. Ensimmäisellä kerralla en tajunnut että tuo liian nopeasti avautuminen - ei siis sosiaalinen avoimuus, vaan hyvin henkilökohtaisten ongelmien vuodattaminen ventovieraalle - olisi mikään hälytyskello. Mutta niin siinä kävi, että tällä "avoimuudellaan" ja sympatian herättämisen keinoin kyseinen henkilö alkoi (tai ainakin yritti) sitoa minua itseensä. Ja siitä vasta helvetti alkoikin. Tästä "ystävästä" pääsin eroon vasta parin vuoden stalkkeridraaman jälkeen.
Sen jälkeen tunnistan samankaltaisen persoonan hyvin herkästi. Ja toistan: se ei ole mitään normaalia sosiaalisuutta tai avoimuutta, joten sinä ja italialaiset voitte olla ihan rauhassa.
Lisäisin tähän vielä, että tuo kuvailemani ihminen ei todellakaan ollut mitään sosiaalinen tapaus, joka olisi ollut aina äänessä muutenkin. Ei, vaan hänellä oli tapana aina takertua johonkin tiettyyn ihmiseen tai muutamaan tiettyyn ihmiseen, joiden kanssa ei sitten ymmärtänyt normaalin sosiaalisen kanssakäymisen rajoja ollenkaan.
nuo - hyvin kiteytetty! Tunnen itse yhden ripustautuja-stalkkaajan ja pari ystävääni ovat kärsineet vuosia sellaisista. Kyseessä ei todellakaan ole se, että ei sietäisi erilaisuutta, vaan ihan puhdas itsesuojelu...
jotka näkevät herkästi muilla (oletettuja) mt-ongelmia ja puhuvat heistä niiden perusteella halventavasti. Haiskahtaa niin vahvasti projektiolta.... En ole tuntenut yhtään lopulta tervepäistä ihmistä, jolla on tämän tyyppinen pätemisentarve. Kokemukseni mukaan tällainen mentaliteetti kielii siitä, että ihminen on tavalla tai toisella hukassa oman itsensä ja tunne-elämänsä kanssa, ja aihe on tällaiselle tyypille myös niin tulenarka, ettei hän pysty sitä käsittelemään aikuisen tavoin.
No minullehan eivät muiden ihmisten mt-ongelmat kuulu tippaakaan, mutta jos joku rupeaa esim. pommittamaan kirjeillä ja tekstiviesteillä ja sähköposteilla, ilmoittamaan miten minä ja hän ollaan sielunkumppaneita vaikka tuskin tunnetaan toisiamme, kylvämään valheilla riitaa minun ja kavereideni välillä jotta saisi todistettua että on itse minun "ainoa todellinen ystäväni", ja lopulta uhkailemaan itsemurhalla tai jopa väkivallalla jos sanon etten halua pitää enää yhteyttä, niin sori nyt vaan - minä pidätän oikeudekseni sanoa, että tämä yksilö ei ole normaali. Ainakaan minua kohtaan.
Ja pidätän myös oikeudekseni olla varuillani samantyyppisten ihmisten kanssa jatkossa. Toistan: muiden ihmisten mt-ongelmat eivät kuulu minulle, mutta oma turvallisuuteni kyllä.
treffailin joskus miestä, joka asui surkeassa lähiöyksiössä jossain Mellunmäen kaupungin vuokrakasarmissa. Siis siinä ei ole mitään pahaa mutta siinä, kun hän esitteli mulle sen kammottavan kämpäänsä ja kyseli että "eikö olekin tosi kiva" ja ikään kuin painosti vastaamaan että on, on tosi kiva. Myös muissa asioissa koitti epätoivoisesti nähdä oman tilanteensa koko ajan parempana kuin mitä se oli. Siinä oli jotain hiukisanostattavaa ja sellaista, että typillä varmaan pää prakaa joku päivä, kun joutuu näkemään alennustilansta todellisesti. Alkoholiongelma oli tyypilla ja muutakin häikkää. Sen jälkeen tuollainen ylenpalttinen asioiden paremmin näkeminen on mulle ollut varoitusmerkki.
on eräs 34v nainen joka pukeutuu lastenvaatteisiin ja leikkii barbia.
Hän käyttää myös päihteitä liikaa ja käyttäytyy tavalla joka on todellakin sopimatonta.
- Jotkut tunnistaa heti kättelyssä habituksesta
- Ja siitä jos heti ensitapaamisesta lähtien käyttäytyvät "lian tuttavallisesti" eli potentiaaliset stalkkerit ja elämään tuppautujat
- Ne jotka jo ensitapaamisella alkavat haukkua ja panetella muita
jos löytyy paljon vihamiehiä. Mulla on yksi sellainen tuttu, aina kun tavataan, hän kertoo uudesta tyypistä, joka on hänen "pahin vihamiehensä".
henkilö, joka on luonut oman päänsisäisen maailmansa ja elää siinä niin voimakkaasti, että uskoo mielikuvituksensa olevan täysin totta, ihmisiä ja eri paikkoja myöten.
T. Eräs harhaisesta ex-kaverista hengissä selvinnyt