Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten toivot omien lastesi viettävän joulua aikuisina?

Vierailija
25.12.2012 |

Haluatko että ovat ihan vaan oman perheen kesken vai toivoisitko että edelleen voisit viettää sitä lastesi ja heidän puolisoidensa ja lastensa kanssa?

Itse ehdottomasti toivon että minulla ja miehelläni olisi sija lastemme elämässä ja myös joulun vietossa.Ehdottomasti haluan olla myös näkemässä lastenlasteni joulua.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielellään eivät tule meille. Lapsuudenjouluni vietettiin aina kotona, samoin omien lasteni joulut, joten olisi kurjaa, jos lapsenlapsia raahattaisiin paikasta toiseen siksi, että aikuiset niin haluavat. Eli viettäkööt miten tahtovat, kunhan eivät tule minun jouluuni.

Vierailija
22/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama kunhan meille eivät tule.Mieheni kanssa kun emme ole mitään jouluihmisiä, niin ei vietä koko joulua ollenkaan. Toivon, että lapseni osaisivat nauttia joulusta puolestani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2012 klo 20:52"]

ainoa lapseni viettää joulua juuri sillä tavalla kuin itse haluaa: meidän luonamme, matkoilla,yksin omassa kodissaan, kumppaninsa luona tai missä tahansa, kunhan hän on onnellinen.

Minua hänen ei tarvitse miellyttää tai potea huonoa omaatuntoa,jos ei tule meille.

[/quote]

Tällaista minäkin toivon omien lasten kohdalla. Meidän perheen joulut ovat menneet aina mummuloissa ja aatto on jatkuvaa kelloonkatsomista ja ajamista paikasta paikkaan hippulat vinkuen "miksi te vasta nyt tulette" ja "miksi te nyt jo lähdette" -sanoen kaikuessa korvissa. Vanhin lapsi asuu jo omillaan avopuolison kanssa ja viime joulu oli heillä ensimmäinen yhteinen, mutta kumpikin meni omaan lapsuudenkotiinsa. Mahtaahan siitä huuto syntyä, jos esikoinen ei tänä jouluna tulekaan meille eikä niin ollen ole isovanhempien joulua ilostuttamassa.

Vierailija
24/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin että viettäisivät aaton ihan omalla porukalla puolisoittensa ja lastensa kanssa, rauhoittuisivat ja nauttisivat. Kotona tai kotoa poissa.

Jonain joulunajan päivänä toivoisin heidän kokoontuvan sisarusten perheiden kanssa samaan pöytään - muistelevan niitä jouluja joita vietettiin yhdessä kun he olivat lapsia/nuoria aikuisia, mummia ja vaaria, meitä vanhempia. Ja ennenkaikkea toivoisin heidän nauravan paljon:D

Olen nyt järjestänyt joulun perheelle (heidän avustuksellaan toki) kohta 34 kertaa, viimeiset 18 joulua myös appikset on olleet meillä..... jonain päivänä haluan minäkin oman joulun takaisin (lapset toki tervetulleet edelleen)!!

Vierailija
25/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni suvaitsevainen ja joustava ihminen.

Lapsia rakastan ja ota vastaan jos tulevat mutta miehenkin kanssa pärjätää jos eivät tule.Elikäs aivan sama. 

Mies on hieno tyyppi ja hieno luonne ja hieno ihminen ja aika kuluisi ihan kaksinkin.

Tietysti jos joka joulu menisivät toiseen mummolaan, niin voisin olla mustasukkainen. varmaan kysyisin syytä. 

Me olemme oman perheen kanssa, kun asuimme lähellä lapsuudenkoteja kävimme molemmissa. Eli olimme ja olemme mielestäni reiluja 

Vierailija
26/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai toivoisin, että lapseni perheineen viettäisivät joulua kanssamme, mutta en tosiaankaan halua mitään paineita heille tuosta. Mun mielestä jokaisella on oikeus viettää tasan sellainen joulu kuin itse ja perheensä haluaa. Samoin isovanhemmillakin on oikeus viettää joulua niinkuin haluavat. 

Me olemme viettäneet aina lasten syntymän jälkeen joulun kotonamme ja isovanhemmat molemmin puolin ovat tervetulleita meille viettämään joulua. Mutta ei loukkaannuta, jos haluavat olla yksin ja jossain muualla joulun. Usein ovat olleet meillä, mutta jonkun joulun myös muualla ja se on kaikille ok. Myöskään isovanhemmat eivät ole koskaan loukkaantuneet, vaikka emme ole kuskanneet lapsia heille joulunviettoon.

Vierailija
27/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2012 klo 20:36"]

Haluatko että ovat ihan vaan oman perheen kesken vai toivoisitko että edelleen voisit viettää sitä lastesi ja heidän puolisoidensa ja lastensa kanssa?

Itse ehdottomasti toivon että minulla ja miehelläni olisi sija lastemme elämässä ja myös joulun vietossa.Ehdottomasti haluan olla myös näkemässä lastenlasteni joulua.

[/quote]

Olisin mielluusti kutsuttuna ja osan maksajana/kokkaajana/järkkääjänä kaikkien lasteni yhteisessä sisarusperhejuhalssa.

Mutta lähtökohatisesti en ole valmis loukkaantumaan siitäkään jos haluavat viettää perheen ihan omin ydinperheen kesken.

Siloin mennään ukon kanssa joko jollekin toiselle lapselle tai ihan vain kaksin vaikka Karibialle.

Yli 30 vuottajärkkäsin ja maksoin itse noita "sukujuhlia".

Yhä niitä arvostan, mutten hajoa siihenkään, jos jouluni olisi tänä vuonna toisenlaisen.

Kaikessa on puolensa.

Vierailija
28/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta olisi, että tulisivat velvollisuuden tunnosta, ja manailisivat sitä aina. Eli en pyydä, jos eivät itse ehdota. Sittenkin harkitsisin, että onko halu todellinen. Itse olen kulkenut vanhempieni luona juuri velvollisuuden tunnosta. He eivät osaa järjestää joulua ja asuvat ahtaasti vanhassa kerrostalossa. Onpa kiva ollut mennä ihanista metsämaisemista kämyiseen kerrostalokaksioon ja matkakin kestää yhteen suuntaan yli tunnin.. joka ei heille ongelma vaikka tulisi akkoja taivaalta.

Vierailija
29/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2012 klo 20:53"]

omissa kodeissaan. Tapanina voivat tulla luokseni kahville, mutta en todellakaan halua mitään sukujoulua vain siksi, että asun isossa talossa ja täällä on tilaa.

Kotiin saa jouluksi tulla niin kauan, kun ei ole perhettä ja puolisoa. En halua mitään miniä-anoppi -draamoja tai taistelua siitä, kuka nukkuu missä, mitä joulukuusessa saa olla tai että meidän suvun joulupöydässä ei ole sitä tai puuttuu tätä.

Joulu on juhla minullekin, ei mikään sukunäytelmä. Toistaiseksi lapsille on kelvannut tämä eikä puolisoita ole jouluksi lapsuudenkotiin tuotu.

[/quote]

Samaa mieltä. Me tuskin olemme edes Suomessa jouluisin. En ole jouluihminen ja kauhulla ajattelen sitä, että minun pitäisi tehdä joulu parillekymmenelle ihmiselle ja joulupöydässä istuisi muutama mariseva miniä.

Onneksi omatkin vanhempani olivat sen verran itsenäisiä ihmisiä, että ovat osanneet viettää joulut keskenään, eivätkä ole vinkuneet lapsiaan ja syyllistäneet siitä, jos emme ole menneet heille. Heillä on ollut isän kanssa mukavia jouluja. Välillä matkoilla ja välillä kotona. Heille on sopinut se, että käymme kerran viikossa heillä, mutta joulut olemme viettäneet jokainen perhe omassa kodissaan

Näin toivon lastenikin tekevän, että viettävät kotijouluja. Me kyllä miehen kanssa saamme ajan kulumaan jouluaattona ilman sitä isotöistä passaamista ja ruoan laittoa.

Vierailija
30/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos heillä olisi omat jouluperinteet ja me saataisi olla miehen kanssa vaikka Australiassa! En ole yhtään jouluihminen, voisin hyvin skipata koko juhlan.

Vierailija
31/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kauheita ihmisiä! Miten voitte sanoa että ette halua viettää jouluja lastenne perheiden kanssa? Minä ainakin haluan, mikään pakko ei tietenkään ole, mutta yleensä se on meillä lapsuudenkodissakin ainoa kerta vuoden aikana kun ollaan kaikki koolla, edes yhtenä päivänä. Joulu on lasten juhla, ja olisi kauheaa nököttää jossain syrjässä eikä näkisi omien lastenlastensa iloa.

Vierailija
32/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 20:20"]

Olette kauheita ihmisiä! Miten voitte sanoa että ette halua viettää jouluja lastenne perheiden kanssa? Minä ainakin haluan, mikään pakko ei tietenkään ole, mutta yleensä se on meillä lapsuudenkodissakin ainoa kerta vuoden aikana kun ollaan kaikki koolla, edes yhtenä päivänä. Joulu on lasten juhla, ja olisi kauheaa nököttää jossain syrjässä eikä näkisi omien lastenlastensa iloa.

[/quote]

Siksi, että haluan antaa lapsille ja heidän puolisoilleen vapauden viettää joulun siellä, missä haluavat.

Mikään ei ole kamalampaa, kuin se, että joutuu miehen kotiin velvollisuudesta ja syyllisyydentuntoisena viettämään joulua, kun haluaisi olla omassa kotona ja levätä.

Jos vanhemmat ovat aikuisista lapsistaan niin läheisriippuvaisia, etteivät osaa jouluaattoa viettää keskenään, on kyllä jotain todella pahasti vialla.

Vierailija
33/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun mökillä sukujoulua toivon heidän viettävän.

Vierailija
34/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnattoman itsekästä vaatia, että lapsenlapsia pitää raahata läpi Suomen palstamamman kotiin, kun palstamamma haluaa nähdä lapsenlapsen ilon.

Jos lapsenlapsi haluaisi olla kotonaan. Ei, se ei käy, kun itsekäs isovanhempi haluaa tollottaa vieressä ja katsoa lapsenlapsen iloa.

Jokainen on nauttinut lapsien ilosta omien lasten kohdalla. Antakaa heille vapaus nauttia omassa kotonaan omien lasten jouluilosta. Menkää heille jouluaattoiltana ja yöpykää hotellissa. Mutta älkää hyvät ihmiset vaatiko, että lastenne puolisoidenkin pitää viettää outojen ihmisten kanssa joulu, siksi, että te haluatte vahdata sen lapsenlapsen iloa.

Nuoret perheet riitelevät ihan liikaa siitä, että toista vituttaa pilata joulunsa puolison kotona. Ne puolison sisarukset ja vanhemmat kun eivät ole hänen läheisiään

Vierailija
35/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2012 klo 20:36"]

[/quote]

Toivon? No jos pakko on toivoa, niin toivon että viettävät sellaisen joulun kun itse haluavatt, viis muiden toiveista. Oli se sitten perinteistä tai jotain ihan muuta.

Vierailija
36/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 20:20"]

[/quote]

Siksi, että haluan antaa lapsille ja heidän puolisoilleen vapauden viettää joulun siellä, missä haluavat.

Mikään ei ole kamalampaa, kuin se, että joutuu miehen kotiin velvollisuudesta ja syyllisyydentuntoisena viettämään joulua, kun haluaisi olla omassa kotona ja levätä.

Jos vanhemmat ovat aikuisista lapsistaan niin läheisriippuvaisia, etteivät osaa jouluaattoa viettää keskenään, on kyllä jotain todella pahasti vialla.

[/quote]

Samaa mieltä. Oma perhe ensin. Kun lapset olivat pieniä ja omat vanhempani elivät olimme omalla porukalla aaton, mun vanhemmilla joulupäivän ja appiksilla tapanina. Hyvä näin.

Nyt he ovat jo aikuisia, vielä lapsettomia ja tulevat meille joka joulu. Tilanne muuttuu kun tulee omia lapsia. Joulu on rauhoittumisen aikaa ja sen paikka jokaisella omassa kodissa, ilman vierailuvelvollisuuksia!

Vierailija
37/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos on niin itsekäs, että pitää saada sekaantua lasten joulun viettoonkin "Ettei jää mistään paitsi,,nyyh", niin eikö olisi aika katkaista napanuora ja katsoa peiliin. "Minä, minä, minä"

Vierailija
38/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että lapseni ja lapsenlapseni kokoontuisivat aina meille jouluisin. Mukavaa olisi jos porukkaa on paljon, että yhdessä järjestetäisiin Joulu. 

Mutta aika epätodennäköistä on, sillä minun kaikki lapseni ovat poikia. Miniän perheelle menevät kuitenkin :(

Vierailija
39/39 |
17.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2013 klo 20:43"]

Toivoisin, että lapseni ja lapsenlapseni kokoontuisivat aina meille jouluisin. Mukavaa olisi jos porukkaa on paljon, että yhdessä järjestetäisiin Joulu. 

Mutta aika epätodennäköistä on, sillä minun kaikki lapseni ovat poikia. Miniän perheelle menevät kuitenkin :(

[/quote]

Porvoossako asuvat??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi