Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Paremman väen" bloggari syö jouluna KIRJOLOHEN mätiä :D

Vierailija
25.12.2012 |

Tämä hieno Louis Vuitton -nainen kehuu blogissaan, kuinka joulun herkku on heillä mäti. Ja sitten kuvassa on KIRJOLOHEN isorakeista bulkkikamaa. Eikä edes kauniisti blinin päällä, vaan kritettyjen perunoiden kanssa. LOL!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan herkussa aatonaattona se oli ainoa valikoimissa ollut tuore mäti. Siian tai muikun mätiä oli vain pakasteesta sulatettuna.

Valitse siitä sitten :P

Vierailija
2/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jopa lähiöitten wt-mammoilla olis siihen varaa.. :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockan herkussa aatonaattona se oli ainoa valikoimissa ollut tuore mäti. Siian tai muikun mätiä oli vain pakasteesta sulatettuna.

Eihän mädin tarvitse tuoretta olla! Pakastimesta muikun mätiä meillä ainakin aina on. ap

Vierailija
4/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä syön mieluumin suomalaista kirjolohen mätiä kuin jotain ulkomaailaista mätiä. Ja jos tykkää enemmän lohen mädistä kuin siian tai muikun mädistä? Tuliko ap miettineeksi sitä?

En minäkään söisi vaikkapa sitä muikunmätiä jos siitä en pitäisi, vaan ostaisin mieluumin sitä kirjolohen mätiä.

Vierailija
5/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tykkään kirjolohen mädistä ja toki muustakin, sesongista ja tarjoiluista riippuen. Joulupöydässä meillä oli tänä vuonna juuri tuota kirjolohen mätiä noin parinkymmenen muun herkun lisänä. Sopii voimakkaamman makuisten ruokien kanssa paremmin.

Vierailija
6/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei.

Vierailija
7/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu vain pitämään eniten tuosta kirjolohen mädistä, joten sitä ostin sitten.

Vierailija
8/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ei.

Siis mikä pakko kenelläkään olisi syödä vain elintasonsa mukaisia ruokia? Ja mieluiten vielä sellaisia, mihin köyhemmillä ei ole varaa?

Siinä tapauksessa mekin oltaisiin voitu syödä vaikka pelkkiä hanhenmaksapalleroita kaviaarilla ja hulautella ne alas Perrier-Jouëtin Belle Epoque Blanc de Blancsilla. Sen sijaan ostimme sitä, mistä pidämme, eli ihan tavallista suomalaista jouluruokaa.

Vierailija
9/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä syödä meidän mielestä pahaa ruokaa vaan siksi että se ei jonkun mielestä ole jonkun mielestä tarpeeksi snobia..

Että LOL vaan itelles......

Vierailija
10/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalakauppiaamme oli tilannut 120 kg, mutta sai vaan 50 kg ja joutui myymään mattimyöhäisille ei oota tai kirjolohen mätiä.

Vierailija
11/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kirjolohen ja muikun mätiä. Lapset tykkää kirjolohen mädistä ja itse tykkään muikun. Joulupöytään tykkään ostaa tuoretta, ei tarvii valutella pakasteita (ostetaan sen verran isolle porukalle että ei jaksa tehdä mitään ylimääräistä).

Kuka on tämä paremman väen bloggari?

Vierailija
12/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mätejä ja eniten pidän kirjolohen mädistä. Siksi sitä. LOL

Vierailija
13/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kirjolohen ja muikun mätiä. Lapset tykkää kirjolohen mädistä ja itse tykkään muikun. Joulupöytään tykkään ostaa tuoretta, ei tarvii valutella pakasteita (ostetaan sen verran isolle porukalle että ei jaksa tehdä mitään ylimääräistä).

Eihän pakastettua mätiä tarvitse valuttaa, ainakaan niitä pakastealtaassa myytäviä rasioita. Ja pakasteesta sulatettua se irtomyynnin mätikin yleensä on. Tuoretta on harvoin tarjolla, eikä ihme. Mäti on tapana pakastaa, koska se säilyy todella huonosti tuoreena. ap

Vierailija
14/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistä linkkiä kehiin, enpä sitä ole perunoiden kanssa tarjonnut joten uutta minulle.

Tyypillistähän on että mäti tulee pakasteena ravintolohinkin.

Mätisesonki on tammi-helmikuussa jolloin on madekausi mutta sekin pakastetaan ennen käyttöä loisvaaran vuoksi.

Mädin lisukkeina tarjotaan sipulisilppua, tilliä, smetanaa, mustapippuria.

Joulupöydässä ei ole perinteisesti bilinejä.

Vierailija
15/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siian- ja muikunmäti oli pakkastavaraa koska pyyntiaika (kutuaika) oli jo syksyllä. Mäti olisi ollut pilaantunutta jos sitä olisi tuoretuotteena (suolattunakin) myyty.

Mäti mätänee ja alkaa kyllä haisemaan järkyttävälle pitkässä säilytyksessä. Joskus on unohtunut jääkaappiin mätiä ja haju on kuvottava.

Vierailija
16/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pakastettua mätiä tarvitse valuttaa, ainakaan niitä pakastealtaassa myytäviä rasioita. Ja pakasteesta sulatettua se irtomyynnin mätikin yleensä on. Tuoretta on harvoin tarjolla, eikä ihme. Mäti on tapana pakastaa, koska se säilyy todella huonosti tuoreena. ap

Mun mielestä pakastemädit on jotenkin nestemäisiä, siksi valutan ne kun en tykkää siitä nesteestä siinä :) Kukin tyylillään, maku asia. Pakasteita yleensä tulee ostettua, mutta nyt oli tarjolla tuoretta.

Et sitten viitti kertoa kuka tämä bloggari on?

Vierailija
17/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä pakastemädit on jotenkin nestemäisiä, siksi valutan ne kun en tykkää siitä nesteestä siinä :) Kukin tyylillään, maku asia. Pakasteita yleensä tulee ostettua, mutta nyt oli tarjolla tuoretta.

Ja tässä puhuin siis siitä parjaamastasi KIRJOLOHEN mädistä, sen olen tottunut valuttamaan kun pakasteen oleb ostanut.

Vierailija
18/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten juuri edelliseen viestiin kirjoitin niin kirjolohen mätiä. Sitähän minä en tiedä oliko se tuoretta mutta sellaisena se minulle Stockan Herkussa myytiin.

Vierailija
20/38 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulattaa niin että laittaa siivilään suodatinpussin ja mädin siihen sulatuksessa valuu aina jonkin verran nestettä.

Mädin kuuluu olla kiinteää eikä mitään lurua.

Olen ravintola-alan ammattilainen joka on ollut kylmäkkönä kauan ja näiden käsien kautta on kulkenut kymmeniä kymmeniä kiloja kiloa mätiä.

Ravintolassa käytetään niitä kertakäyttömyssyjä siivilässä ja siihen mäti valumaan, sulatus kylmiössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi