Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu meni sitten ihan päin mäntyä...

Vierailija
25.12.2012 |

Eli eilen, jouluaattona, kaikki alkoi hyvin ja luulin tästä joulusta tulevan meidän perheen (minä ja mieheni, 5-vuotias poika, 11-vuotias poika ja 14-vuotias tyttö, myös tänä jouluna kylässä anoppi ja äitini) paras joulu. No, ei tämä todellakaan paras ollut. Ei eden mitään sinne päin. Saattoi olla jopa ikävin ja kamalin joulu vähään aikaan.

Okei, kaikki siis alkoi hyvin. Kunnes avasimme joululahjat. Meillä on tapana sellainen, että kaikki lapset saavat 5 joululahjaa. Nyt pojilla tuli sitten riitaa siitä, että 11-vuotias sai 8 ja 5-vuotias 5. Noh, kun rauhoitumme ja yritimme jatkaa lahjojen avaamista niin meidän tyttö hermostui siitä, kun olin ostanut hänelle semmoisen violetin hameen.

Tytöllä kait joku tyhmä teiniangsti-vaihe menossa, kun ei suostu hameita pitämään... Esimerkiksi heidän koulun joulujuhlassa hänelle sanottiin, että tyttöjen pitää laittaa hame päälle, mutta hän ei suostunut koska se kuulemma on "sukupuolirasismia".

Sanoin, että ei sitä hametta nyt joka päivä tarvi pitää, vaan tärkeisiin juhliin. Noh, tyttö heitti hameen seinään ja sanoi, että hän ei pidä hameita ja saa kuulemma päättää itse, mitä päälleen laittaa.

Noh, kun lahjat oli avattu, eikä tytön takia kenelläkään ollut enää oikein joulumieltä, niin ajattelin seurustella vieraiden ja mieheni kanssa. Tämä ei sitten onnistunutkaan, koska noin puolen tunnin päästä yläkerrasta kuului kauheaa meteliä. Meidän 14-vuotias soitti kitaraa. Ei, eihän kitaran soittamisessa ole mitään pahaa, mutta hän soitti todella kovalla äänellä ja erittäin epäpuhtaasti.

Menin siis ottamaan sen kitaran pois häneltä, ja vein sen alakertaan piilotettavaksi.

Ilta jatkuu normaalisti yhdeksään saakka, kunnes menen tarkistamaan, että lapsilla on kaikki hyvin. 11-vuotias pelaa uudella pelikonsolillaan, 5-vuotias katsoo kun 11-vuotias pelaa ja mitä tekee meidän tyttö? Astuin hänen huoneeseensa ja joi siellä colaa ja söi sipsejä. En ollut ostanut niitä meille jouluksi (uudeksivuodeksi kyllä lupasin) ja kysyin, että mistä hän on saanut ne. No tyttö rehellisesti vastasi, että osti ne itse. Sanoin, että saa juoda colan loppuun, mutta takavarikoin sipsipussin, joka oli sellainen megapussi.

Teimme sopimuksen, että uutenavuotena lapset saavat valvoa jonnekin yhteen tai kahteen jos jouluna menevät nukkumaan tuossa yhdentoista maissa. Onneksi menivät. Itse menin kahdeltatoista ja sain onneksi nukuttua ihan hyvin.

No, puoli kahdelta kuului kolinaa vessasta, ja meninpä katsomaan, että mitä siellä tapahtuu. Tyttö oli siellä paperi painettuna nenää vasten ja valitti, että nenästä tuli verta ihan kauheasti. Hänellähän on oma nenäliinapussi huoneessaan! Aina lojuu siinä lattialla. Kohta koko perhe oli hereillä ja 5-vuotias alkoi itkemään.

Kohta en kestänyt enää ja huusin tytölle että hän on pilannut meidän joulumme. Lähetin tytön takaisin huoneeseensa, ja tyttö alkoi itkemään. En minä tuossa iässä tollaisesta itkemään olisi alkanut. Toisaalta kyllä ymmärrän, koska korotin äänensävyäni niin paljon.

Tänään tyttö ei ole vieläkään tullut alakertaan. Olen käynyt herättelemässä, ja tiedän, että hän on jo herännytkin, mutta ei halua tulla syömään aamupalaa, tai tulla pois huoneestaan. Miten voisi pyytää anteeksi? Itse kadun huutamista jonkin verran, mutta toisaalta silloin otti niin paljon palloon, että en enää pystynyt pitämään sitä sisälläni.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis on sellainen. Aika hienosti ap onnistuu esittämään vähän yksinkertaista ja lapsellista ihmistä.

Vierailija
22/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä noin hirveästä joulusta kuullut! Ja joulun hirveys ei todellakaan johtunut Tyttösi käytöksestä, vaan täysin omastasi. Taisit rakentaa joulua vain itsellesi? Joulun idea on se, että saat annettua muille hyvää, ei se, että kaiki sujuisi niin kuin itse haluat. Teini-ikä ei ole koskaan helppo, ei varsinkaan silloin, jos lapsi ei voi tuntea olevansa arvostettu omassa kodissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin voisi ottaa aivoon, jos teini heittelee lahjojaan pitkin kämppää, olivat ne mieleisiä tai ei tai sitten sellainen epävireinen musisointi kun toiset haluavat viettää jouluaattoa. Ja mikä ihmeen syy on olla käyttämättä hametta, koska se on "sukupuolirasismia". Kuka ihme on istuttanut lapsen päähän tämmöistä vihervasemmistolaista aivopesuskeidaa?

Selkeästi tämä apn teini kapinoi, mutta tarvitseeko sellaista sietää omassa kotona ja jouluaattona. Tuosta nenäverenvuodosta minä olisin huolissani.

Vierailija
24/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmasti erittäin rasittavaa. Mutta ap. voisi katsella vain peiliin. Kyselisi lasten toiveita jouluaattona ja ostaisi heille semmoista mistä tykkäävät, samoin tuommoista viiden lahjan sääntöä ei pitäisi olla, jos ei pysty pitämään siitä kiinni, harvat pystyy, kun lapsilla on kuitenkin erilaisia kummeja. Huolehtii vain itse etukäteen, että ostaa lapsille suurinpiirtein tasa-arvoisesti lahjoja, jokaiselle jotain toivottua ja isoa ja sitten pienempää siihen mukaan.

Vierailija
25/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joulun pilasi kyllä AP eikä teini.

Vierailija
26/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malliesimerkki äidistä, joka ostaa jokaiselle lapselle pienen lahjan silloin, kun jollain lapsista on syntymäpäivä. Että on tasa-arvoista ja että kenellekään ei tule paha mieli. Ja äidistä, joka pyrkii täydellisyyteen ja pimahtaa, kun kaikki ei mennytkään hänen päänsä sisäisen käsikirjoituksen mukaan.

Miksi jokaiselle lapselle annetaan 5 lahjaa? Onko sitä toitotettu lapsille päiväkausia ennen joulua? Ja yht´äkkiä joku lapsista saakin 8 lahjaa. Kyllä lapsen täytyy oppia siihen, että jokainen saa eri määrän lahjoja. Joskus joku saa enemmän ja joku vähemmän. Joku esim. pari kalliimpaa ja toinen useamman halvemman.

Miksi pitää ostaa tytölle hame, jos tyttö ei käytä hameita?

Miksi helfveetti soikoon teini ei saa omassa huoneessaan juoda kokista ja syödä sipsejä, etenkin kun on ostanut ne omilla rahoillaan. Siksikö, että ap oli mielessään suunnitellut, kuinka jokainen syö vain hänen joultarjottaviaan eikä mitään muuta? Ihme natsitouhua, koittaisit edes hieman ymmärtää ja kunnioittaa omaa teiniäsi.

Miksi kitara piti ottaa pois ja piilottaa? Ei hyvää päivää. Mikset komentanut soittamaan hiljempaa?

Ja kaiken kukkuraksi ap huutaa omalle lapselleen jolta tulee verta nenästä. Eikä vain huuda vaan syyttää koko joulun pilaamisesta. Onneksi olkoon! Ansaitset Vuoden Äiti-palkinnon.

Joulun pitäisi olla lupsakkaan yhdessäolon aikaa eikä takakireän täydellisyyttä tavoittelevan av-mamman valiosuoritus,

Vaikka Porvoosta tää kai oli. Ei voine olla totta..

Vierailija
27/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo. Saman kirjoittajan vääntämä taas kerran, ei osaa vieläkään muuttaa tyyliään ei tunnistettavaksi. Lauseenrakenteet ja tekstin jäsentely paljastaa heti, ei tarvitse edes lukea tarinaa kunnolla.

Eikö sinulla ole jouluna muuta tekemistä? surullista...

Vierailija
28/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just joo... Ja hevotset lentää! Epäilen provoa, mutta jos ei niin, pienet on murheet....

Vierailija
29/29 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huono.

Vähän samaa tyyliä kuin viime vuonna se 'lapseni pilasi joulun kun suuttui terveyssiteistä joulukorissa' tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi