Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut palelee koko ajan ja kaikkialla?

Vierailija
25.12.2012 |

Meillä oli eilen vieras, joka istui sisällä villatöppöset jaloissa; villatakki päällä huopaan kääriytyneenä ja paleli. Ja meillä on lattialämmitys ja +22 lämmintä, kynttilöitä monessa kohtaa..... Itse hikoilin tuskaisena kun oli päällä lyhythihainen mekko ja sukkahousut.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on se, ja siitä johtuvana alhainen verenpaine ja alhainen ruumiinlämpö (normaalisti välillä 34,8-35,8), joten ei ihme että paleltaa...

Vierailija
2/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukat, villasukat, kaksi paitaa, neuletakki ja piti ottaa vielä shaali harteille. Kylmä. Mutta mun kilpirauhasarvot on normaalit, on testattu. Perusruumiinlämpö 35,8.

Uskokaa pois, ei ole kivaa palella, ei tosiaan. Hikinen voi sentään mennä vaikka ulos jäähtymään mutta palelija ei useinkaan lämpene missään (ei voi aina saunassa istua).

Itselläni on se, ja siitä johtuvana alhainen verenpaine ja alhainen ruumiinlämpö (normaalisti välillä 34,8-35,8), joten ei ihme että paleltaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon muitakin syitä tietysti on.

Minulla ei ole koskaan kunnolla lämmin, paitsi saunassa ja kuumassa kylvyssä. Mutta tosiaan pukeudun itse lämpimämmin enkä vaadi muita lisäämään lämmitystä. Kädet ja jalat palelevat eniten, usein olen sisälläkin käsineet kädessä ja villasukat+huopatossut jalassa.

Vierailija
4/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalilämpöisessä (22) makuuhuoneessa usein pyjamassa ja fleecekylpytakissa peiton alla:) Ja olen inhonnut Suomen ilmastoa kun aina on kylmä! Minä kutsun kesäksi vasta kun lämpöä ono 25 tai yli.

Nyt vaihdevuosien jälkeen tilanne on muuttunut - voin olla kotona jopa hihattomassa topissa ja nukun lopultakin - miehen iloksi - pienissä yöpaidoissa tai alasti:D

Ilmastosta kaipaan edelleenkin lämpöä enkä koskaan hikoile vaikka olisi lähes 30 astetta, päinvastoin nautin suunnattomasti!

Vierailija
5/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vieraspalelija on todella laiha ja heiveröinen, ei juurikaan ole varmaan lihaksia/ todella heikot lihakset. Hänen kohdallaan tuntuu ettei missään, koskaan ole tarpeeksi lämmintä; kesähelteelläkin palelee.

Vierailija
6/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä tunnoton ja varpaisiin oikein sattuu. Sukuvika ja on inhottavaa!

Vierailija
7/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla kun muilla on hyvä olla, minä läkähdyn. Kun minulla on hyvä olla, muut palelee.

Vierailija
8/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin toisinaan, että hankin topatun pilkkihaalarin, johon pukeudun syys- tai lokakuussa. Huhti- tai toukokuussa luovun haalarista.

En ole hoikka, mutta palelen silti. Käytän villasukkia, nukun aamutakki päällä ja olen umpijäässä koko talven.

Hoikka äitini ja sisareni palelevat samalla tavalla. Sisarpuolillamme on aina kuuma.

Syöpäni takia sain anemian (hb 90), joten palelu on vielä inhottavampaa, kuin aiemmin. Minulla on jäiset nilkat ja hytisen usein vilusta.

Odotan kevättä ja kesää.

Vierailija
9/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilpirauhasen vajaatoiminta, ja muistan vielä sen ikuisen palelun silloin, kun lääkitys ei vielä ollut kunnossa. Se oli todella ärsyttävää, kun aina vaan palelin. Ääreisverenkierto oli jotenkin ihan olematon. Nykyään lääkitys ok joten enää en palele silleen.

Toisaalta sekin voi vaikuttaa, että jos pitää kotona sisälämpötilana vaikka 24 niin sillon kylässä 22 voi tuntua todella kolealta. Tottumiskysymys.

Vierailija
10/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisko on siis sellainen joka palelee miltei kokoajan ja minä taas hikoilen kuin pieni possu uunissa.

Mulla on aina ollut hyvät verenpaineet ja siskolla taas normaalin rajoissa, mutta alhaisemmat. Normaalipainoisia olemme molemmat, minulla on luultavasti enemmän lihasmassaa koska treenaan sitä aktiivisemmin.

Sisko on syntynyt loppukesästä ja minä keskitalvella ja mummoni sanoi että talvella syntyneet pärjäävät paremmin viileässä, en tiedä sitten kuinka totta tuo on, itseeni se ainakin toimii. =)

Vierailija
11/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos steppaatte stepperillä/poljette kuntopyörää/veivaatte crosstrainerillä yli 10min; tuleeko silloinkaan lämmin? Tai jos käytte reippaalla kävelylenkillä/hölkkäämässä/hiihtämässä; eikö edes silloin ole lämmin takaisin sisälle tullessa?

Vierailija
12/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia käytän aina paitsi helteellä, sormet on jääkylmät jatkuvasti ja aina vaan hytisyttää. Ainoastaan saunassa ja juostessa lämpenee sormet ja varpaatkin. Lenkkeillessä tarkenen kuitenkin tosi vähissä vaatteissa, kunhan pää, sormet ja nilkat on suojattu, en käytä talvivaatteita edes -25:ssä. Makuuhuonekin on mukavimmillaan 16-17 -asteisena, kunhan peitto on paksu.

Hellettä en myöskään siedä, se aiheuttaa fyysisesti huonon ja heikon olon. Kunpa aina olisi +10.

Painoa ei paljon ole ja Hb on lapsesta asti ollut tosi alhainen. Kai tämä jossain määrin perinnöllistä on. Isäni ja mummoni kärsivät myöskin kylmistä varpaista ja sormista, eikä heillä ole paino- tai hemoglobiiniongelmia ollut.

Vierailija
13/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palelee aina..kesälläkin...46kg ja 170cm.

Vierailija
14/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lenkiltä tullessa palelee, jos siis on ollut kylmä ulkona.

Vierailija
15/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä kuumaverisellä tulee säädyllisyyden rajat äkkiä vastaan...

Vierailija
16/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lääkitys, joka alentaa verenpainetta ja sykettä. Sen takia en pysty rasittavaan liikuntaan enkä saa sellaista harrastaakaan. Ripeässä kävelyssä on siedettävä olo eli varpaita ja sormia ei palele kauheasti, mutta juoksemaan en pysty, ja toisaalta jos pysähdyn hetkeksi, alkaa heti palella.

Tai jos steppaatte stepperillä/poljette kuntopyörää/veivaatte crosstrainerillä yli 10min; tuleeko silloinkaan lämmin? Tai jos käytte reippaalla kävelylenkillä/hölkkäämässä/hiihtämässä; eikö edes silloin ole lämmin takaisin sisälle tullessa?

Vierailija
17/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee lämmin mutta ei märkää hikoilua. Muistan kun kouluaikoina minua paleli vielä normaalia pahemmin niinä iltoina kun koulussa oli liikuntatunti. Vuosi sitten sain normaaliarvoilla kilpirauhasen vajaatoiminnan koelääkityksen. Osaan todellakin nauttia kuin ei enää palele. Olisinpa saanut lääkityksen 39 vuotta aiemmin!

Vierailija
18/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ammattitanssija-ystävä joka palelee paljon, en usko että lihaksilla on osuutta, ennemminkin rasvaprosentilla.

Tämä vieraspalelija on todella laiha ja heiveröinen, ei juurikaan ole varmaan lihaksia/ todella heikot lihakset. Hänen kohdallaan tuntuu ettei missään, koskaan ole tarpeeksi lämmintä; kesähelteelläkin palelee.

Vierailija
19/41 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdet paksut villasukat aina päällekkäin( alla yhdet tai kahdet tavalliset sukat), koska jalkojen palelu on kaikkein kauheinta - silloin koko yön vetää todella kivuliaasti suonta, enkä pysty nukkumaan. Jos sormet palelevat ne menevät vihertävän värisiksi ja niistä katoaa tunto.

Tuntuu, että ääreisverenkierto on ihan olematon?

Olen myös tosi laiha, mutta en tiedä liittyykö se asiaan.

Urheillessa hikoilen runsaasti, mutta minulla ei silti ole varsinaisesti kuuma. Vaikea selittää mutta hikoilu ja kuumuus eivät minulla korreloi. Yölläkin saatan kahden peiton alla hikoilla, mutta sellaista "kylmää hikeä" eli minulla ei ole lämmin.

Minulla on normaalit kilpirauhasarvot (katsottu useasati), normaali verenpaine, eikä sydämessä ainakaan mitään ultrassa näkyvää vikaa, ei mitään perussairauksia.

Vierailija
20/41 |
18.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvet on yhtä tuskaa. Ainoa paikka missä voin olla vähemmissä vaatteissa on sauna, ja sielläkin pitää olla vähintään se 60-80 astetta että tuntuu jossain. Koulussa ei voi keskittyä kun palelee, siellä on joillain T-paita ja nilkat paljaana samalla kun olisin itse valmis pitämään toppatakkia ja pipoa...

Tällä hetkellä päällä on kolmet villasukat, paksut collegehousut, iso huppari ja paksu kylpytakki sekä NELJÄ peittoa :/ Ulos ei oikein huvita mennä eikä sängystä juuri poistua... joskus tuli ulkona ihan kyyneleitä kun niin vilutti..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme