Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron syy - mies sanoo, että sitä ei saa kertoa

Vierailija
24.12.2012 |

Mitä mieltä olette? Onko yleinen käytäntö, ettei eron oikeaa syytä yhteisestä "sopimuksesta" kerrota? Meillä eron syynä miehen väkivaltaisuus. Nyt haluaisi, että sitä ei saisi kertoa kenellekään... Itse en vaan jaksa tuttavien ihmettelyä ja kysymyksiä :(

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta en syytä tästä, mutta kyllä mä muutaman naisen tiedän, joita minäkin, täysin väkivallaton ihminen, pätkisin, jos joutuisin kuuntelemaan. Kuten eräs tuttu poliisi sanoi, niin joskus kotikäynneillä haetaan väkivaltaista miestä pois ja siinä tilanteessa kuuntelee rouvan pään aukomista, niin alkaa käydä miestä jo sääli. Sanoi, että on miettinyt monesti, että miten sitä sekoisi, jos oma rouva olisi tuollainen.

Ensin tiskannut, sitten pyykännyt, sitten imuroinut ja juuri kun oli alkamassa mankeloimaan lakanoita ja luutuamaan lattiaa, niin nainen alkoi aukomaan päätään?

Vierailija
22/28 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

väkivalta ei ole koskaan, missään tilanteessa oikeutettua. Jos nainen on niin vittumainen, ettei sille pärjää, pitää erota. Tai jos mies on niin paha suustaan, että sitä pitää pätkiä, pitää erota.

Älkää hyvät ihmiset jääkö henkisen tai fyysisen väkivallan uhreina avioliittoon!!!

Riitely on asia erikseen - tunteita saa ja pitää ilmaista, ja jos näitä taitoja ei ole kotona oppinut, niitä voi harjoitella avioliitossa. Myös terapiassa voi käydä hakemassa lisää taitoja vuorovaikutukseen.

Väkivalta ei siis ole ok misään tilanteessa. Ap:n mieskin sen tietää, ja siksi haluaa sitä salata. Mies pilaa ihan itse oman maineensa jos hakkaa vaimoa - ja mahdollisesti myös lapsia. Ei siihen ap:n kertomisia tarvita. Tuollainen tilanne menee nopeasti siihen, että ap ei voi salata pahoinpitelyjä - ne tulevat näkymään naamasta, murtuneista luista, aivovaurioist ym. Vai onko sekin ap:n vika? Pitäisikö ap:n silloinkin jäädä sisälle, ettei vain MIEHEN mainen mene???? Haloo, naiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä näe syytä miksi siitä ei voisi puhua jos helpottaa sun oloasi, ei pumpuliin kannata kääriä sitä miestä joka tuottanut sulle pahaa. Toisaalta voi hyvinkin olla että jotkut ystävistä tietää / aavistaa jo jotain, joskus tietävät enemmän kuin uskotaan. Ainoa asia mistä ei kannata puhua on jos toinen ollut uskoton. Mun x mies oli toisen kanssa kaksi kertaa enkä ole IKINÄ maininnut siitä lapsille vaikka siitä jo 15vuotta ja he ovat jo 17-20vuotiaita, heidän silmissään isä on heidän isä eikä tartte sellaisesta tietää.

Vierailija
24/28 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sananvapaus!

"Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. "

Lähde:

Suomen perustuslain 2. luvun 12. pykälä.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P12

Todellakin ONNEA erosi johdosta ap!

Vierailija
25/28 |
24.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun erotaan niin kumpikaan ei voi enää käskeä toista tekemään enää yhtään mitään. Eronnut on ihan vapaa puhumaan tai tekemään mitä itse haluaa. Ei asioita kannata salailla, mitäs oli väkivaltainen. Teoilla on aina seurauksensa.

Vierailija
26/28 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kokemusta väkivallasta parisuhteessa, mutta onko väkivalta siis sellaista, että se ei johdu esim. siitä, että toinen ärsyttää äärimmilleen? Oletko sitä mieltä, että miehesi on niin väkivaltainen, että hakkaa tulevaakin puolisoa vai menikö teidän suhde vain liian ahdistavaksi? Jos olet sitä mieltä, että miehesi hakkaa kaikki, niin toki jo varoituksen vuoksi kannattaa kertoa mahdollisimman monelle. Millaista työtä miehesi tekee? Saatat pilata hänen maineensa työpaikallakin, joten ihan turhaa ei kannata mainetta mustata.

Minulla ei ole kokemusta väkivallasta parisuhteessa, mutta onko väkivalta siis sellaista, että se ei johdu esim. siitä, että toinen ärsyttää äärimmilleen? Oletko sitä mieltä, että miehesi on niin väkivaltainen, että hakkaa tulevaakin puolisoa vai menikö teidän suhde vain liian ahdistavaksi? Jos olet sitä mieltä, että miehesi hakkaa kaikki, niin toki jo varoituksen vuoksi kannattaa kertoa mahdollisimman monelle. Millaista työtä miehesi tekee? Saatat pilata hänen maineensa työpaikallakin, joten ihan turhaa ei kannata mainetta mustata.

Väkivaltainen ihminen keksii aina syyn käytökselleen... aina on joku ärsytyksen syy.

Itse ensimmäisen kihlakumppanini kanssa jouduin maalitauluksi, enkä vieläkään tiedä, mikä aiheutti väkivaltaisuutta. Kerran väänsi kädestä, ja eräänä aamuna löi ja väänsi korvasta. Sitten soitinkin miehen vanhemmille, että hoidelkaa kakaranne ja sen tavarat pois ja jättäkää avain keittiönpöydälle, se löi minua.

Tämä oli tehokas keino päästä ukosta eroon, enkä ole koskaan hänen kanssaan jutellut sen jälkeen. Tuosta on aikaa parikymmentä vuotta. Hän on kuuleman mukaan hakannut seuraavaa (avio)puolisoaan - lastensa äitiä - joka johti lopulta taas eroon. No, taas on kuulemma naimisissa, toivottavasti on oppinut jotain.

Itse en ole koskaan enää törmännyt väkivaltaan omassa parisuhteessani - onneksi - vaikka olin muutamassa pitemmässä suhteessa ennen avioliittoa ja lapsia. Minä olen ratkaisuuni erittäin tyytyväinen, ja elämäni on onnellista, eikä tarvitse pelätä arvaamatonta puolisoa.

Vierailija
27/28 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivaltainen ihminen keksii aina syyn käytökselleen... aina on joku ärsytyksen syy.

Itse ensimmäisen kihlakumppanini kanssa jouduin maalitauluksi, enkä vieläkään tiedä, mikä aiheutti väkivaltaisuutta. Kerran väänsi kädestä, ja eräänä aamuna löi ja väänsi korvasta. Sitten soitinkin miehen vanhemmille, että hoidelkaa kakaranne ja sen tavarat pois ja jättäkää avain keittiönpöydälle, se löi minua.

Tämä oli tehokas keino päästä ukosta eroon, enkä ole koskaan hänen kanssaan jutellut sen jälkeen. Tuosta on aikaa parikymmentä vuotta. Hän on kuuleman mukaan hakannut seuraavaa (avio)puolisoaan - lastensa äitiä - joka johti lopulta taas eroon. No, taas on kuulemma naimisissa, toivottavasti on oppinut jotain.

Itse en ole koskaan enää törmännyt väkivaltaan omassa parisuhteessani - onneksi - vaikka olin muutamassa pitemmässä suhteessa ennen avioliittoa ja lapsia. Minä olen ratkaisuuni erittäin tyytyväinen, ja elämäni on onnellista, eikä tarvitse pelätä arvaamatonta puolisoa.

Sen verran tutulta kuulostaa :(

Vierailija
28/28 |
25.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhemmin äitinsä kommentoi, että hänen mielestään tavaroiden rikkominen ja paiskominen (esim. huonekalut) eivät kyllä hänen mielestään ole väkivaltaa tai edes sillä uhkailua. Niin. Arvata saattaa, mitä äitinsä elämä on sisällään pitänyt ja mistä on poikansa toimintamallit saanut. Superkivaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme