Miten vuokranantajat suhtautuu jos joutuvat ostamaan uuden jääkaapin?
Muutin vasta ja nyt huomasin ettei jääkaapin termostaatti oikein toimi, 1 teholla menee liian lämpimäksi, lähemmäs 10 astetta ja 2 teholla alimmat hyllyt pakkasen puolella.. jotenkin ahdistaa ilmoittaa heti muutettua ettei tämä nyt ihan toimi tai lähinnä jos edellisetkin asukkaat tällä pärjänneet niin minä olen sitten heti "valittamassa".. niin onko kokemuksia?
Kommentit (30)
Ainakin meillä kaupungilla ne tuovat nopeasti uuden. Joku yksityinen voi olla änkyrämpi.
Yksityisen omistama ja on tosiaan aika vanha.
Ilmoita heti. Pakkohan minun on ostaa sinulle uusi jääkaappi, kun maksat vuokrasi. Ei siinä ole mitään suhtautumista, eikä se ole kenenkään syy.
Vierailija kirjoitti:
Yksityisen omistama ja on tosiaan aika vanha.
Ap siis
Kyllä vuokranantaja hoitaa jääkaapin kuntoon. Tulee paljon kalliimmaksi menettää vuokralainen ja hankkia uusi tilalle.
Rohkeasti vaan ilmoittamaan. Sinun ei tarvitse pärjätä rikkinäisellä laitteella, vaikka joku aikaisempi ei ole välittänyt.
Ilmoitin vuokranantajalle illalla (yksityinen) ja seuraavana päivänä oli uusi jääkaappi.
jos olet juuri muuttanut, niin nyt on oikea aikaa ilmoittaa, eikä odotella suotta. Jos olisit ilmoittanut jo viikon alussa, niin olisi ehtinyt hyödyntää black friday tarjouksiakin.
Kyllä yksityisenkin vuokranantajan kuuluu ostaa rikkimenneen tilalle uusi. Ihan mikä tahansa jos menee rikki. Ei hän voi olla mitenkään änkyrämpi. Se on hänen velvollisuus. Vuokralaisen vaan pitää ilmoittaa kaikista ongelmista ja puutteista. Se jääkaappihan kuuluu vuokran hintaan.
Ilmoita ihmeessä heti siitä. Kerkeää vaihtamaan ennen kuin se hajoaa lopullisesti.
Tyttäreni oli ensimmäisen viikon ilman jääkaappia, kun edellinen asukas ei ollut ilmoittanut jääkaapin hajoamisesta.
Ei kannata kysyä kosna ne nostaa vuokraa sitten. Kysy vasta tammikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kysyä kosna ne nostaa vuokraa sitten. Kysy vasta tammikuussa.
Kuuluu ihan perusjuttuihin,ei voi nostaa vuokran hintaa.
Riippuu ihan vuokranantajasta, ei voi tietää etukäteen. Meidän vaikuttivat ihan normaaleilta. Sitten kun kerrottiin että uuni ei lämpene, mies kommentoi kun tulivat tarkastamaan sitä, että "teistä pitää päästä eroon". No, pääsivät meistä muutaman kuukauden kuluttua eroon, kun me irtisanottiin kämppä.
Tuskin mitenkään. Eihän tuossa ole kuin termostaatti rikki. Uus termari noin 20e ja vartissa asentaa. Jos mulla vuokralaisten aikana on jääkaappi tai hella hajonnut niin olen joko käynyt korjaamassa tai vaihtamassa uuteen. Ihan normaali settiä jos joku nyt välillä hajoaa. Reiluinta on vaan soittaa ja ilmoittaa,eikä valitella ympäri kyliä. Itsellä kolme vuokrakämppää ja niissä mukavat ja niin fiksut vuokralaiset, että osaavat suoraan ilmoittaa jos jotain on. Järkeäkö on esimerkiksi olla ilmoittamatta vuotavasta hanasta tai wc pytystä? Vähän vois miettiä siltä kantilta kuin asunto olis oma ja miten siitä itse pitäisi huolta. Itse ainakin arvostan sellaista vuokralaista joka haluaa pitää paikat kunnossa.
M38
Jääkaappi on asunnon kiintokaluste ja jos se menee vaikka ennenaikojaan rikki, niin vuokraisäntä voi katsoa vaan peiliin ja sanoa itselleen: "Mitäs ostit paskan. Osta nyt laadukkaampi niin ei tarvitse olla taas heti uusimassa."
Jotenkin tosi vaikea ilmoittaa tästä.. pelkään että valitan turhasta ja jos se toimiikin vuokranantajan mielestä ihan riittävän hyvin. ap
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin vuokranantajalle illalla (yksityinen) ja seuraavana päivänä oli uusi jääkaappi.
Just näin pitääkin toimia,se on molempien etu. 👍
T.Vuokran antaja.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tosi vaikea ilmoittaa tästä.. pelkään että valitan turhasta ja jos se toimiikin vuokranantajan mielestä ihan riittävän hyvin. ap
No voithan sopia,että vuokranantaja tulee katsomaan sitä itse ja osaa sanoa,pystyykö korjaamaan vai ostetaanko uusi. Parempi ilmoittaa,ettei syty vaikka tulipaloa.
Ei ole ollut ongelma. Meillä jääkaappi lakkasi yhtäkkiä toimimasta, ilmeisesti kompressori meni rikki, ihan normaalikäytöllä oli, ei mitään kuumia ruokia oltu laitettu sinne tms. Vuokranantajalle ilmoitin, niin seuraavana päivänä ostettiin uusi jääkaappi. Vuokranantajalla toki vakuutus korvasi. Jos jääkaappi ei toimi eikä vuokranantaja tee viipymättä asialle jotain, niin se on vuokranalennuksen peruste, koska asuntoa ei voi käyttää sovitusti.
AP:lle ohjeeksi, että ilmoita heti vuokranantajalle. On hyvä muutenkin ilmoittaa kaikki asunnossa olevat viat heti vuokrasuhteen alussa, niin ei tule syytöstä, että olisit jotenkin itse aiheuttanut.
Varmaan ihan neutraalisti, jos jääkaappi on vanha ja rikki.