Siskon vauva oli yökylässä. Miksiköhän
lapsi oli koko ajan niin rauhallinen ja iloinen, vaikka oli vieraalla ihmisellä hoidossa? Söi hyvin ja nukkui läpi yön. Omat lapset olleet molemmat tosi haastavia vauvaiässä. On ollut vaikea saada niitä syömään ja yöt olleet pelkkää heräilyä. Olen ollut huono äiti?
Kommentit (12)
Meidän vauva on ollut enimmäkseen helppo ja tyytyväinen, mutta kaikenlaista on mahtunut mukaan. Ei ole mun ansiota.
lapsi oli koko ajan niin rauhallinen ja iloinen, vaikka oli vieraalla ihmisellä hoidossa? Söi hyvin ja nukkui läpi yön. Omat lapset olleet molemmat tosi haastavia vauvaiässä. On ollut vaikea saada niitä syömään ja yöt olleet pelkkää heräilyä. Olen ollut huono äiti?
Olet oikeassa. Niin se on ollut, onneksi tajusit sen itse ja sanoit sen itse.
vauvat eivät ole viraskoreita. Lapset ylipäätään ovt kasvatuksen ja vanhempien tuotoksia. Tabula rasa.
Vauva ja lapsi jolla on ehjä ja turvallinen suhde ensisijaiseen hoitajaansa eli tässä tapauksessa emoonsa jää luottavaisin mielein hoitoon. Vauva tietää ettei sitä hylätä joten se ei ole ahdistunut ja itkuinen vaan luottavainen.
Onnittelut siskollesi=)
Nykyään molemmat ovat ihania fiksuja lapsia. ap
Olet oikeassa. Niin se on ollut, onneksi tajusit sen itse ja sanoit sen itse.
vauvat eivät ole viraskoreita. Lapset ylipäätään ovt kasvatuksen ja vanhempien tuotoksia. Tabula rasa.
Vauva ja lapsi jolla on ehjä ja turvallinen suhde ensisijaiseen hoitajaansa eli tässä tapauksessa emoonsa jää luottavaisin mielein hoitoon. Vauva tietää ettei sitä hylätä joten se ei ole ahdistunut ja itkuinen vaan luottavainen.
Onnittelut siskollesi=)
Tabula rasa on vanhentunut käsitys, nykyään tiedetään, että lapsi myös muuttaa ympäristöään! Tabula rasa sais päivittää opintonsa.
eli kun ei koskaan saanut luoda mitään kiintymyssuhdetta, lapsi kääntyi sisäänpäin. Vaikutti rauhalliselta ja iloiselta, vaikka itseasiassa oli vain apaattinen ja oppinut, että itku ei auta.
Meidän mukeloista toinen huusi vauvana kuin syöstävä ja kaikki oli hankalaa, toinen taas rauhallinen kuin mikä ja nukkui ja söi mielellään.
Ihan yhtä rakastava, luja, väsynyt, höpsö ja lämmin äiti olen ollut molemmille, toiset vauvat vaan on haastavampia kuin toiset.
Sun lapset ovat elossa,niillä ei ole nälkä eikä kylmä, ne saa taatusti halauksia ja suukkoja päivittäin ja nukahtaa omaan turvalliseen petiinsä illalla. Toisinsanoen; olet ihan mahtava äiti.
Hauskaa ja tunnelmallista joulua sinne sulle! Huolet pois.
Meidän mukeloista toinen huusi vauvana kuin syöstävä ja kaikki oli hankalaa, toinen taas rauhallinen kuin mikä ja nukkui ja söi mielellään.
Ihan yhtä rakastava, luja, väsynyt, höpsö ja lämmin äiti olen ollut molemmille, toiset vauvat vaan on haastavampia kuin toiset.
Sun lapset ovat elossa,niillä ei ole nälkä eikä kylmä, ne saa taatusti halauksia ja suukkoja päivittäin ja nukahtaa omaan turvalliseen petiinsä illalla. Toisinsanoen; olet ihan mahtava äiti.
Hauskaa ja tunnelmallista joulua sinne sulle! Huolet pois.
[/quote]
Voi miten te olettekin epävarmoja vanhemmuudestanne. Ja samat ? ihmiset sitten jakaa täällä ohjeita ja neuvoja, miten muut tekee väärin, miten itse tekee oikein ja oivoi kun siellä naapurissa, teenpä lastens. ilmoituksen.
ja todellisuudessa podette kroonista huonommuuden ja epävarmuuden tunnetta omasta vanhemmuudestanne.
terv. tabula rasa.
Ne on synnynnäisiä. Toiset on rauhallisia, toiset ärhäköitä jne. Meilläkin oli yksi joka aina rauhallinen paitsi nälkäisenä ja toinen joka reagoi voimakkaasti ihan kaikkeenjavaati koko ajan olla äidin sylissä. Ovat isompanakin erilaisia luonteeltaan, sama äiti ja about sama hoito molemmilla.
Iloitse siitä että yö meni hyvin. Olet kiva sisko kun otat vauvan hoitoon! Olet varmasti hoitanut omat lapsesi hyvin!
vieraskoreutta