Miksi myöhästelette, myöhästelijät?
Olin jälleen sopinut tapaamisen yhden kaverin kanssa, mutta vielä 20 minuuttia myöhässäkään häntä ei näkynyt. Laitoin kännykän äänettömälle ja lähdin pois - en jaksa enää yhtää selittelyä. Kuulostaa ehkä lapselliselta, mutta kun tämä ei suinkaan ollut ensimmäinen kerta, kun näin kävin. Päätin vain, että nyt loppui. On soitellut useampaan kertaan ja näköjään laittanut viestinkin, että "miksi et tullut tapaamiseen". Tulinhan minä, ajoissa ja odotin 20 minsaa.
Voi että minä INHOAN myöhästyjiä.
Kommentit (46)
Ennen kännyköitä se oli vielä todella ahdistavaa, kun toista ei voinut edes yrittää saada kiinni.
Totta. Ja kännykän kääntöpuoli on taas se, että ilmoitetaan tapaamishetkellä, että olen 15 minsaa myöhässä. Jeee.
Mutta eihän ne myöhästelijät tätä myönnä, ovat vaan olevinaan niin suloisen boheemeja ja piittaamattomia, etteivät muka kelloa pysty seuraamaan.
Minun piti päättää kerran töissä, vakinaistanko juuri tuollaisen suloisen boheemin myöhästelijän vaiko sitten sen, joka oikeasti oli ajallaan siellä, missä pitkin. Valinta oli kerrankin harvinaisen helppo!
mutta kyllä aina ilmoitan jos olen myöhässä.. ettei toisen tartte seisoskella tai turhaan odotella. Tietää missä olen ja milloin tulen.
katsos välillä ratikkaa ei näy ei kuulu, ovat jäänet jumin jonnekin, bussit jo täynnä lasten rattaita ja joutuu odottamaan seuraavaan, esikoisella 3v pissa / kakka hätä just kun lähdössä, eikait sille voi sanoa että kakkaa housuun, on se kuule vain mentävä potalle ja siinäkin sitten taas kestää.
ei elämä ole noin yksiselitteistä rakas sisko:)
hänen selityksensä myöhästymiselle on joka kerta sama, hän nyt vain on tällainen.
ja joissa ei varmaan ole mitään muutakaan vikaa
Inhoan ihmisiä jotka tunkevat kylään etuajassa vaikka kutsussa on ilmoitettu aika milloin saa tulla.
Toisaalta ymmärrettävää satunnainen myöhästely, mutta mistä johtuu etteivät jotkut ole koskaan myöhässä? Itse ainakin myöhästyn äärimmäisen harvoin, sillä otan reilusti aikaa siirtymisiin sun muihin toimiin lasten kanssa. Arvioin suunnilleen kauanko aikaa menee, ja sitten lisään siihen väh. puoli tuntia.
heheheh.. mua oikein naurattaa. hellätkää hieman, vain yksi elämä elettävänä, saatte kaikki tiukkapipot katkenneen verisuonen ennenkun täytätte 50v.
onneksi en ole tuommoinen. ooooh... onneksi en ole!
mitä kaikkea muuta lienettekään INHOTA! hukkaan heitettyä energia tuollainen,
mitäs sitten jos vähän myöhästelee.. ei se maailma siihenkään kaadu ja silti afrikassa kuolee lapsia nälkään ja aasiassa pikkutyttöjä myydään huoriksi.
nauttikaa elämästänne ja lopettakaa tuo natsimeininki, tai matkustakaa jonnekin missä asiat ovat oikeasti huonosti, katsotaan sen jälkeen viitsittekö hukata energiaa tuollaiselle tiukkapipo raivolle jostain muutamasta minuutista:
tässä maassa on ihmisillä asiat AIVAN LIIAN HYVIN!
aurinkoa kesään!
mutta aikataulut voivat olla myös ulkoapäin määräytyviä eikä tuollaista varaa ole. Ja onko se sitten kiva että lapset pitkästyvät siellä tapaamispaikassa sitten puoli tuntia ja ovat jo ihan hepulissa kun pitäisi alkaa se varsinainen toiminta?
Toisaalta ymmärrettävää satunnainen myöhästely, mutta mistä johtuu etteivät jotkut ole koskaan myöhässä? Itse ainakin myöhästyn äärimmäisen harvoin, sillä otan reilusti aikaa siirtymisiin sun muihin toimiin lasten kanssa. Arvioin suunnilleen kauanko aikaa menee, ja sitten lisään siihen väh. puoli tuntia.
Jos on leikkipuistotapaaminen tuttavamamman ja lastensa kanssa niin en ota ressiä jos ollaan paikalla vasta 5-15 min sovittua myöhemmin. Siellähän ne leikkii sen ajan kun odottelee. Täälläpäin moni muukin joustaa näissä leikkipuistotapaamisajoissa, en todellakaan ole ainoa joka niistä välillä myöhästyy. Meillä kaksi lasta ja jos pienempi vaikka kakkaa vaippaan juuri ennen lähtöä, niin pesen rauhassa pepun ja sitten puetaan rauhassa vaatteet ja lähdetään. En ala kirkumaan että nyt vauhtia ja juoksussa vaihtamaan vaippaa puhdistusliinojen kanssa. Ei järkeä.
Mutta esim. esikoisen pyrin viemään kerhoon aina ajoissa. Ei ole kiva mennä kesken ohjelmaa paikalle. Olen huomannut että osa myöhästyy sieltäkin usein. Mielestäni se ei ole kiva juttu. Joskus jäi kuopuksen imetyskin kesken, lykkäsin hänet kuitenkin vaunuihin kesken homman, mentiin puolijuoksua kerholle ja jatkoin imetystä kerhon käytävällä, ettei esikoinen joutuisi kesken ohjelmaa menemään sisälle.
Samoin kun joskus lapsen koulu alkaa niin tulen olemaan tarkka ettei sieltä myöhästyisi. Itse en myöhästy töistä kuin todella poikkeuksellisesti ja hyvästä syystä (auto hajonnut tms).
Eli jos tarkka, ohjelmoitu tapaaminen niin pyrin olemaan ajoissa ja teen kaikkeni sen eteen. Mutta jos vapaammin toteutettava pienimuutoinen miittingi niin en ota paniikkia.
Että kaverinne on aina myöhässä, miksi v¤¤a sitten menette sinne seisomaan 30mins etuajassa??? Ei kovin järkevää tuollainenkaan.
Minusta myöhästyminen on epäkohteliasta. Ja jos ilmoitetaan aika milloin saa tulla (ei siis voi mennä aikaisemmin) niin silloin en mene aikaisemmin. Ja minullakin on lapsia kolme.
Ja kuinka kauan kun noin hienon profiilin teit myöhästelijöistä.
Ehkäpä jotain merkitystä on myös kasvatuksella???? Kerro fiksu sen osuus, jooko!
Olen huomannut, että itselleni on tosi vaikeaa hahmottaa, minkä verran tarvitsen aikaa mihinkin asiaan. Minulla on siis ihan oikeasti pieni hahmottamisongelma. En hahmota ajan kulua samalla tavalla kuin muut.
Ja siksi olen usein myöhässä. En tahallani, vaan vahingossa. Luulen varaavani riittävästi aikaa lähtemiseen ja matkaan ym., mutta sitten aika ei riitäkään.
Jostain muuten luinkin tästä, että ei ole ihan omaa keksintöäni.
Harvemmin just tämän takai sovinkaan mitään tapaamisia. Mä en yksinkertasesti kerkeä ikinä ajoissa mihinkää. Vaikka rupeaisin tekemään lähtöö kotonta tunti ennen tapaamist, niin silti myöhästyn AINA. Syy tähän on yksinkertasesti se, että mun on tosi vaikea jättää lapsia kotiin ja viimetippaan saakka neuvon ja kerron ohjeita hoitajille jne. Ja yleensä vielä just ennen lähtöä, joku lapsista satuttaa ittseä, ja en raaski jätää itkevää lasta.
Voin rehellisest sanoa, että tän takia mulla ei ole enää kavereita. Mutta samapa tuo. Olen kyllä joka kerta ilmottanu myöhästymisestä, mut jos kaverit ei ymmärrä, ni parempi ollakkin ilman, eipä tartte ainakaan stressata myöhästymisillä.
en koe olevani ollenkaan mikään kireäpipo tai turhan tarkka, enkä yhtään välitä, kun joku joskus myöhästyy. Mutta kun ne ovat ne samat ihmiset, jotka myöhästyvät aina ja joka kerta. Minusta osoittaa jonkinasteista välinpitämättömyyttä tai pitää itseään muiden yläpuolella, jos ei koskaan ole ajoissa. Ja kuitenkin nämä samat kaverit, joita joutuu joka kerran odottamaan, eivät takuulla myöhästy töistä tai vaikka laivamatkalta, eli arvostuskysymyshän se heille tuntuu silloin olevan.
miksi ei voi ILMOITTAA olevansa myöhässä??
Kun muutenkin tekstarit viuhuu ja turhia puheluita soitellaan, niin miksi oi miksi ei voi ilmoittaa tulevansa myöhässä????
kun on tapaaminen sovittu klo 14 ja toinen on juuri ilmaantunut paikalle klo 14, onko pakko soittaa silloin ja sanoa, että myöhästyn melkein tunnin. EIkö sitä tosiaan tiedä aiemmin, että ei ole ajoissa.
että vain hänen ratikkansa on myöhässä tai lapset kakkaa lähitessä. Kyllä niin tapahtuu meillekin, jotka olemme huomaavaisia toisia ihmisiä kohtaan emmekä pakota heitä odottamaan itseämme.
Me lähdemme sen verran ajoissa, että mokiin on varaa. Joskus tosin voi olla jokin kolari tai hyvin odottamaton pitkä viivytys, MUTTA se selittää myöhästelyn äärimmäisen harvoon. Jos myöhästyt usein, vika on ainoastaan sinussa. Ikävää, että et osaa asettua toisen asemaan ja et välitä, kuinka kurjaa on odottaa jossakin tietämättä edes kuinka paljon myöhässä toinen on.
Ap teki oikein. Ei hänen tehtävänsä ole mennä kaverin myöhästelyn takia tapaamiseen puolta tuntia myöhässä. Kyllä se on ainoastaan hänen kaverinsa joka toimii törkeästi.
Minullakin oli sellainen maailman napa-kaveri, jota sai aina odottaa. Eipä ole enää...
Nykyisin tuntuu, että olen harvoin ajoissa (viides lapsi tulossa). Minulla joskus syynä tuo, että poika tekee juuri kakat, kun ollaan menossa jo ovesta ulos, toisinaan syynä on se, että juoksen auton ja kodin väliä monen monta kertaa, kun AINA joku meinaa jäädä ja nykyään vielä useimmin syynä on vanhin poikani, joka ei oikein tahdo saada tavaroitaan kasaan vaan niitä pitää jäädä aina etsimään (vaikkakin olisi sanottu tuntia tai peräti kahta, että laita kaikki valmiiksi, jos itse tekee ruokaa ja/tai valmistelee pienempiä). Sitten on myös näitä, etten huomaa ajankulua, vaan havahdun vähän myöhässä (ja tämä sitten taas korostaa näitä muita edellä mainittuja seikkoja). En mitenkään puolustele myöhästymistä ja itseänikin hävettää tulla lähes aina myöhässä tai viime tippaan. Pyrin kuitenkin ilmoittamaan myöhästymisestä riippuen minne ollaan menossa ja kuinka paljon myöhästyn (esim. jos olen menossa kylään kaverille, alle puolen tunnin myöhästymisestä en vielä ilmoita, mutta jos kaveri odottaa jossain tapaamispaikassa, yli 15 min. myöhästymisestä ilmoitan), mutta valitettavasti näitäkään ei oikein pysty paljoakaan etukäteen ilmoittamaan.
Mutta yksi vinkki tosiaan näille toistuvien myöhöstelijöiden odottajille, olisi tuo, että menee sitten itsekkin aina vähän myöhässä. En sitten tiedä onko "hölmöä", mutta eipähän tarvisi itse aina niin kauan odottaa...
Minä en ole KOSKAAN myöhästynyt mistään. Olen aina 5-10min ennen sovittua aikaa paikalla.