G: Mitä teet työksesi? Voitko käyttää vapaasti omaa puhelintasi työn aikana?
Ihan kiinnostaa, kun tuntuu, että kaikki kuittaa aina lapsensa päässeen koulusta kotiin ja kaikille lapset soittaa töihin, että voiko mennä ja tulla..
Minä työskentelen ihan kunnan päiväkodissa lastenhoitajana ja meillä on ihan selkeä ohjeistus, että omaa puhelinta ei työaikana käytetä. Ne eivät saa olla taskussa tai ryhmän pöydillä, vaan kertakaikkiaan pukukaapissa. Yleinen ohjeistus koko kunnan työntekijöille.
Meillä lapsilla on minun työnumero ja olen tähdentänyt, että vain kun on OIKEASTI hätä, esim. sairastuu tai jotain sattuu, saa soittaa.
Meidän ryhmässä esim. on 4 hoitajaa ja meillä jokaisella on ala-asteikäinen lapsi /lapsia. Jos heistä jokainen soittaisi omalle äidilleen vaikkapa kahdesti iltapäivän aikana "olen kotona" "saanko mennä kaverille" "menen äiti nyt ulos", niin kyllä se OIKEASTI häiritsisi meidän ryhmän toimintaa paljon.
Ja nyt on ihan turha lässyttää sitä, että pitää asettaa lapsi uran edelle. Ei tässä ole mistään urasta kyse, vaan ihan normaalista työstä, jota tehdään, että saadaan ihan normaali palkka, jolla maksetaan ihan normaali elämä. Ja tosiaan, olen ollut siinä käsityksessä, että tämä "oma puhelin pukukaappiin" on aika yleinen käytäntö.
Kommentit (50)
myös kirkon työntekijä ja puhelin on mukana aina. Silloin kun ei voi soida on äänettömällä ja värinällä taskussa.
Yritän hoitaa työni niin, että olen sellaisessa paikassa, että voin puhua kun lapset pääsee koulusta. Tai esimerkiksi jollain kotikäynneillä voi ihan suoraan sanoa, että lapsi soittaa kohta ja ilmoittautuu. Mun asiakkaat kyllä ymmärtää.
Mulla on puhelinetu ja vastaan kyllä yksityisiin puheluihin. Joskus lyön luurin lapsille, jos on kiiretilanne menossa/joku notkuu töitä vailla selän takana. Ja lapset tietää (tai ainakin pitäisi) että soitan kohta takaisin.
Mun puhelinlaskutkin on luokkaa 11 euroa, ei voi työnantaja narista kyllä.
en voi käyttää puhelinta vapaasti. Puhelimia pidetään aika yleisesti kansliassa omissa lokeroissa. Jos osastonhoitaja saa kiinni näpyttelystä työaikana, tulee puhuttelu aika tiukkaan..
Tauolla, tai joskus otan vessareissulle mukaan.
EI meillä potilaatkaan saa pitää puhelinta jatkuvasti, jos siinä on kamera. Ja niissähän nykyään on.
Vähän riippuu siitä, mitä hommaa teen sinä päivänä. Jos olen ruumassa sai sitomassa taljoja, puhelimeen vastaaminen (tai soittaminen) ei onnistu kovinkaan helposti.
Jos taasen ajan trukkia, vastaaminen/soittaminen onnistuu helpommin.
Hammaslääkäri kunnan hammashoitolassa
Yleiset ohjeet koko henkilökunnalle, että työajalla EI SAA käyttää omaa puhelinta
Oikeasti: Pidän kännykkää työpöydän laatikossa piippauksella, potilaiden välissä tarkistan onko puheluita tullut ja soitan/tekstaan tarvittaessa. Ja olen sanonut työparilleni, että minun puolestani saa käyttää puhelinta hänkin.
Jos pomoni puuttuisi tähän säännön "soveltamiseen", sanoisin tarvittaessa itseni irti ja menisin yksityiselle tienaamaan paremmin (ja puhumaan pakolliset puheluni luvan kanssa).
Firma maksaa puhelinlaskuni, ja firman puhelin. Taisi olla viimeisin lasku $190. Käytän puhelintani samalla lailla töissä kuin kotonakin. Asiantuntijatyö, joten ei merkitystä vaikka konttorilla kaivaisin kuusi tuntia napaa kunhan hoidan hommani.
olen lastentarhanopettaja. Meidän työpaikalla oma puhelin saa olla mukana mutta siihen ei saisi puhua silloin,kun on lapsiryhmässä. Eli siis meidän työpaikalla kaikki pitävät puhelinta mukanaan mutta jos tulee puhelu,käydään toisessa huoneessa puhumassa ja samalla tauolla.
ja voin vastata omaan puhelimeen ja soittaa omia puheluita. Joskus olen jopa keskeyttänyt asiakaspuhelun vastatakseni lapsen puheluun. Tosin yleensä sanon vain, että puhun toista puhelua ja onko kiireellistä asiaa ja että soitan takaisin.