Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopullinen ero narsistista

Vierailija
14.01.2023 |

Tuntuu, että olen itsemurhan partaalla. Kokoajan mieheni sekoittaa päätäni ja en kestä enää.

Olen monta vuotta ollut parisuhteessa jossa on ollut fyysistä väkivaltaa (tönimistä, lyömistä, hiuksista vetoa) ja henkistä väkivaltaa (haukkumista, mykkäkoulua, uhkailua jne) ja vaikka mitä älytöntä mitä tuo mies onkaan keksinyt. Nyt viimeisin hänen juttunsa on ollut kertoa hänen läheistensä mielipiteitä minusta. En siis ole mieheni läheisten kanssa nykyään tekemisissä vaan heidän mielipiteensä perustuu siihen mitä mies heille puhunut. Nyt mies aloitti taas mykkäkoulun kun yritin asiasta keskustella. Ei tämän järjettömyyttä voi tajuta ellei itse ole käynyt samanlaista läpi.

Tuntuu, että hän nauttii pääni sekoittamisesta ja pahasta olosta jonka minulle aiheuttaa. Olen todella läheisriippuvainen ja tuntuu, ettei tästä vaan pääse eroon. Olen yrittänyt ja jäin vaan yksin pahan olon kanssa joka suhteesta on seurannut. Helpompi oli palata takaisin suhteeseen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu terapiaan tai vähintäänkin vertaistukiryhmään, jos et pysty eroamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on.

Vierailija
4/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mene sitten takaisin suhteeseen koska se on sinulle helpompaa.

Vierailija
5/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä enää mikään tunnu helpolta. Kuten aloitin sillä, että olen itsemurhan partaalla niin se alkaa jo tuntua helpoimmalta vaihtoehdolta..

Vierailija
6/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistivideon sanomaa: you have to choose your hard.

Sinun pitää valita pysytkö haitallisessa suhteessa ja tulet sitten lempatuksi, jos tulet. Vai käytkö sen vaikean polun, että koet kivun irtautumisesta ja omasta henkisestä kasvusta.

Olen ollut vuoden irti narsistista, oli paras päätös lähteä, vaikka toipuminen on tehnyt kipeää.

Muista, narsisti ei aidosti rakasta sinua eikä välitä sinusta. Olet hänelle hyödyke, jolla ei ole väliä ja joka on korvattavissa toisella.

Vierailija
7/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä enää mikään tunnu helpolta. Kuten aloitin sillä, että olen itsemurhan partaalla niin se alkaa jo tuntua helpoimmalta vaihtoehdolta..

Luultavasti omien lapsuustraumojen vuoksi menet tilanteessa epävakaaksi. Hanki apua siihen! Aloita self help lisäksi.

Kauanko olet ollut suhteessa?

Vierailija
8/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistien uhreille on nykyään paljon tukea tarjolla. Hakeudu tukiryhmään, niin ei tarvitse jäädä yksin. Itsemurha on todella typerä idea. Sulla voi olla hyvä elämä edessä päin, kunhan pääset taas itsesi herraksi, taikka rouvaksi varmaan tässä tapauksessa. Älä niele enää narsistin myrkkyä. Tarpeeksi tietoakin aiheesta saatavilla ja turvakotiin pääsee tarvittaessa.

Vierailija
9/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurha pikaistuksissa vai ihan harkitusti hautomalla ja suunnittelemalla?

Vierailija
10/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan yrität keskustella hänen kanssaan mistään tuollaisesta. Se on energian ja ajan tuhlausta. Mitään järkevää keskustelua ei tule olemaan. Narsisti keksii paskajuttuja, oikea tapa on jättää ne täysin vaille huomiota.

Vierailija
11/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahin virhe on yrittää keskustella narsistin kanssa tai perustella hänelle yhtään mitään. Tässä tapauksessa hänen sukulaisten mielipiteitä sinusta. Pään sekoittamisen tarkoitus onkin saada sut aina palamaan kotipesään nöyränä kun oletkin niin tyhmä ja provosoit vielä narsistiakin huonoon käytökseen. Hetken menee hyvin ja sama hellhole alkaa nollasta. Moni muukin on mennyt takaisin eikä se irtaantuminen ole helppo. Narsistista eroaminen meinaa kuitenkin välien katkomista kokonaan, estot päälle, ihan sama mitä yrittää lirkutella. Se ihminen ei halua sulle hyvää eikä sillä ole mitään roolia sun tulevaisuudessa. Eikä se tule koskaan myöntämään kohdelleensa sua väärin. Mikäli päädyt tekemään itsellesi jotakin, saa narsku siitä vain todistusaineistoa muille, että mähän sanoin että se on hullu, 

Eli ota yhteyttä naisten linjaan tai vastaavaan ja hankkiudu hetkeksi vaikka turvakotiin, joissa on selkeästi ajattelevia ihmisiä ympärillä. Älä ala erossa vääntämään yksittäisistä tavaroista, silläkin narsku saa vain voimaa. Jätät ns. vanhan elämän taakse niin julmaa kun se on. Eikä uusi elämä ole puolen vuoden päästä täyttä auvoa eli sen perusteella ei kannata juosta takaisin, koska narsku yrittää manipuloida sua niin pitkään kun näkee vähänkään saumaa.

Vierailija
12/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää valita pysytkö haitallisessa suhteessa ja tulet sitten lempatuksi, jos tulet. Vai käytkö sen vaikean polun, että koet kivun irtautumisesta ja omasta henkisestä kasvusta.

Olen ollut vuoden irti narsistista, oli paras päätös lähteä, vaikka toipuminen on tehnyt kipeää.

Muista, narsisti ei aidosti rakasta sinua eikä välitä sinusta. Olet hänelle hyödyke, jolla ei ole väliä ja joka on korvattavissa toisella.

Tavallaan jo tiedän ettei mieheni minua rakasta eikä välitä. On monella tapaa tullut selväksi, että on aivan sama olenko tässä vai en.

Tiedän miltä tämä kuulostaa mutta olen jo kerran anellut miestä ottamaan minut takaisin kun olimme pari kuukautta erossa pahoinpitelyn jälkeen. Eihän tässä ole mitään järkeä ja tiedän jo ajatusteni vinksahtaneen jotenkin kun tiedostan ettei tämän kuuluisi olla tälläistä mutta voin todella huonosti yksin.

Mutta onneksi sinä olet päässyt eroon ja toivottavasti kaikki pahoinvointi on sinulla johtanut parempaan elämään. Omalla kohdalla en enää usko siihen.

Vierailija
13/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti omien lapsuustraumojen vuoksi menet tilanteessa epävakaaksi. Hanki apua siihen! Aloita self help lisäksi.

Kauanko olet ollut suhteessa?

5 vuotta

Vierailija
14/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan jo tiedän ettei mieheni minua rakasta eikä välitä. On monella tapaa tullut selväksi, että on aivan sama olenko tässä vai en.

Tiedän miltä tämä kuulostaa mutta olen jo kerran anellut miestä ottamaan minut takaisin kun olimme pari kuukautta erossa pahoinpitelyn jälkeen. Eihän tässä ole mitään järkeä ja tiedän jo ajatusteni vinksahtaneen jotenkin kun tiedostan ettei tämän kuuluisi olla tälläistä mutta voin todella huonosti yksin.

Mutta onneksi sinä olet päässyt eroon ja toivottavasti kaikki pahoinvointi on sinulla johtanut parempaan elämään. Omalla kohdalla en enää usko siihen.

itsesääli sut nyt viimeisenä sieltä pelastaa, mut jää toki jos ei muita vaihtoehtoja ole, kaikille muille tää ero olikin ihan ruusuilla tanssimista. Lähdet sitten kun olet valmis tai voi olla että sun ei tarvitse sitäkään päätöstä itse  tehdä.

Vierailija
15/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät että olet aikuinen ihminen ja nyt olet heittäytynyt lapseksi. Ei sinua kukaan tule pelastamaan. Sinä itse pelastat itsesi ja kävelet ulos siitä suhteesta. Aikuiset ihmiset suojelee itse itseään eikä päästä muita ihmisiä tärväämään elämäänsä. Kyllä hullut aina horisee. Anna niiden horista. Ne ei liity mitenkään sinuun.

Vierailija
16/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuossa tilanteessa vuosia, vain fyysinen väkivalta puuttui. Yritän pyristellä irti, mutta olen niin hajalla ja yksin, että olen miettinyt itsemurhaa. Narsisti todella osaa polkea uhrinsa omanarvontunnon maanrakoon niin että jäljelle jää vain ihmisraunio. Mikään järkevä keskustelu ei ole mahdollista ja erosta tulee ruma. Minut on estetty kaikissa mahdollisissa kanavissa, kun olen esim. ollut vailla omaisuuttani. Narsisti rankaisee aina, kun uhri pitää puoliaan tai ilmaisee mielipiteensä narsistin käytöksestä.

Terapian tapaisessa olen käynyt pari vuotta, mutta siitä ei ole ollut apua. Vertaistukiryhmässä kävin, mutta se ei helpottanut oloani. Järki kyllä tietää, mistä on kysymys ja miten tulee toimia, mutta se ei poista narsistisen kaltoinkohtelun jättämää traumaa. En tiedä miten tästä on edes mahdollista toipua. Omalla kohdallani narsismin tunnistaminen vei kauan siksi, että kyseessä on ns. ohutnahkainen narsisti, jota ei ole aina helppoa tunnistaa.

Vierailija
17/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa, kun olet mennyt anomaan itseäsi takaisin, sinun pitäisi hakea hoitoa muualta. Joku käämi ylikuormittuu etkä saa itseäsi itse rauhoitettua. Sinun pitää saada siihen hetkeen lääke, ystävä, ammattitaho tms, ja itsellesi motivaatio siihen, ettei takaisinmeno ole aito vaihtoehto.

Minun piti kuukausia joka päivä käyttää aikaa siihen, että tein itselleni selväksi, mikä narsisti on, miksen voi mennä takaisin, miksi minulle on ainoa vaihtoehto jatkaa täysin irrallaan ja että en saa mennä takaisin, jos narsisti onnistuu pyytämään. En saa edes tavata häntä. Enkä ola hänen kanssaan tekemisissä.

Järjellä ajateltuna, miksi haluaisit olla hänen kanssaan? Kirjoita lista plussista ja miinuksista? Omaani tuli 6 plussaa ja 30 miinusta.

Vierailija
18/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuossa tilanteessa vuosia, vain fyysinen väkivalta puuttui. Yritän pyristellä irti, mutta olen niin hajalla ja yksin, että olen miettinyt itsemurhaa. Narsisti todella osaa polkea uhrinsa omanarvontunnon maanrakoon niin että jäljelle jää vain ihmisraunio. Mikään järkevä keskustelu ei ole mahdollista ja erosta tulee ruma. Minut on estetty kaikissa mahdollisissa kanavissa, kun olen esim. ollut vailla omaisuuttani. Narsisti rankaisee aina, kun uhri pitää puoliaan tai ilmaisee mielipiteensä narsistin käytöksestä.

Terapian tapaisessa olen käynyt pari vuotta, mutta siitä ei ole ollut apua. Vertaistukiryhmässä kävin, mutta se ei helpottanut oloani. Järki kyllä tietää, mistä on kysymys ja miten tulee toimia, mutta se ei poista narsistisen kaltoinkohtelun jättämää traumaa. En tiedä miten tästä on edes mahdollista toipua. Omalla kohdallani narsismin tunnistaminen vei kauan siksi, että kyseessä on ns. ohutnahkainen narsisti, jota ei ole aina helppoa tunnistaa.

Mikä on ohutnahkainen narsisti?

Vierailija
19/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistut. Ota asunto erillään ja pysy siellä. Tee some-estoja. Jos roikkuu vanhassa, ei löydä uutta, sanoi yksi sukulainen ja oli oikeassa. Mutta kun vanhasta joskus irrottaa löytää uutta. Tunteetkin muuttuvat erillään ollessa ajan myötä, eikä ole yhtä riippuvainen juuri siitä ihmisestä, vaikka muuten olisikin riippuvainen kuten me muutkin. Kannattaa vain mennä erilleen ja sen jälkeen alkaa vatvoa itsekseen tai kriisipuhelimeen (ei enää toisen kanssa), koska suhteessa ollessa eron ajattelu on liikaa, eikä sitä voi siellä etukäteen ajatella - muuten ei koskaan eroaisi välttämättä. Maailmassa on kaikki hyvät asiat ja elementit vielä olemassa, muita ihmisiäkin.

Vierailija
20/31 |
14.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo vaadi kuin vastuun ottoa elämästä. Ero ja omilleen ja rikosilmoitus fyysisestä väkivallasta. Ei kai sitä nyt itsemurhan partaalla tarvi olla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi