en tunne kierukan lankoja
Kommentit (14)
Mulle laitettiin pari kuukautta sitten ekaa kertaa kierukka, eikä ole kertaakaan tullut mieleenkään mennä ronklaamaan ja tunnustelemaan mitään naruja. Käskinkin kyllä leikata lyhyeksi ne.
enkä ole kertaakaan räpeltänyt mitään lankoja. Ei niitä tarvitse ronkkia.
kasvoi samaa tahtia sinne kasvavan myooman kanssa.
Langanpäiden häviäminen löytyi papakokeen oton yhteydessä.
Mm. Että lääkäriin tulee ottaa yhteyttä jos langat eivät tunnu kokeiltaessa.
huomannu, jos kierukka olisi tullut pois.
Siellä se on. Kohtu voi olla vähän eri asennossa, joten narut ei näy. Tai sitten, jos ne narut on leikattu lyhyiksi, niin ne voi vetäytyä kokonaan kohdun sisäänkin, kuten itsellä on käynyt pari kertaa.
huomannu, jos kierukka olisi tullut pois.
Mulla alkoi kierukan laiton jälkeen 7 kuukautta kestävä jatkuva runsas vuoto kunnes loppui. 9kk kierukan laitosta tein positiivisen raskaustestin.
Pari kertaa ultrattiin, eikä kierukkaa löydetty. Synnytyksen jälkeen istukka tutkittiin, josko oli siellä, on kuulemma mahdollista. Ja vielä synnytyksen jälkeen lantio kuvattiin, eikä kierukkaa löydetty, joten itsekseen oli pois tullut.
ja lankoja ei ole tuntunut koskaan. Joka vuosi ultrattu että paikallaan on. Eli ei välttämättä tunnu, mutta ei tarkoita myöskään sitä etteikö se paikallaan olisi.
On ties mitä raskausoireitakin ja alkoi jännittää. Meillä on kaksi alle 3v lasta joten .. Huhh.
Onko kukaan tullut raskaaksi kierukasta huolimatta?
Mulla oli kanssa kierukan langat kadoksissta/en tuntenut niitä niin kuin ennen ja rinnat oli arat niin kuin ensimmäistä lasta odottaessa. Sitten tuli kuukautiset ekan kerran synnytyksen ja kierukanlaiton jälkeen. Kestivät viikon. Nyt niiden loputtua tunsin kierukan langat jälleen, joten kohdunnapukka oli ilmeisesti eri asennossa johtuen kuukautiskierron eri vaiheesta. Tein kaksi raskaustestiäkin ennen kuin ne menkat alkoivat kun oli rinnat niin arat ja molemmat oli negoja.
mä oom nyt ruikuttanu täällä tästä mun kierukastani joka ketjussa, mutta edelleenkin, kierukka on tullut kai menkkojen mukana pois, etenkin kuparikierukka tulee kuulemma helposti runsaiden menkkojen kanssa pois, voi tulla huomaamatta veriklöntin mukana. no nyt olen siis raskaana 10 viikolla ja mies on ihan hajalla kun ei jaksaisi yhtään lasta ja minä oon hajalla kun kukaan ei tue mua tässä päätöksessä pitää lapsi.
kasvoi samaa tahtia sinne kasvavan myooman kanssa.
Mulla lääkäri oli leikannut todella lyhyiksi langat. Ja TH sanoi kontrollissa että en pakosti tule tuntemaan lankoja koska ajan kanssa pehmentävät ja mukautuvat kohdun suun reunoihin.
Nyt sitten alavatsa ollut hieman kipeä ja turvoksissa. Sekä nännit TODELLA arat.
Ja koska en tunne lankoja alan olemaan hermoraunio, entä jos olenkin raskaana????
Kierukka ollut nyt puoli vuotta eikä menkkojen ole tullut (en edes muista viimeisiä).
Mä mietin tätä samaa.. onkohan kellään tuoreenpaa kokemusta mikä riski on tulla raskaaksi jos niitä naruja ei tunne ja veristä vuotoa on ollut välillä... ? Teen kyllä raskaustestin....
Raskaustesti.. Ap