G: Kummikalluppi!
Kuinka monta kummilasta sinulla on? Minkä hintaiset lahjat per lapsi? Muistaako kummilapsen vanhemmat kummia?
Kommentit (41)
n.35€. Minua muistetaan myös sieltäpäin.
Lahjat, sekä joulu että synttäri, kaikille aina noin 40e. Vanhemmiltaan tulee vaihtelevasti muistamisia omille lapsillemme, ei meille aikuisille.
molemmille n. 25e arvoinen lahja. Tuokin oli tänä jouluna yli budjetin, rahat vähissä hoitovapaalla. En saa lahjoja kummilasten vanhemmilta, ei ole ollut meillä tapana. En itsekkään laita omien lasten kummeille paketteja.
Ei ole minullakaan ainuttakaan kummilasta :(
Olisi ihana, kun olisi joku erityinen lapsi, jonka kanssa voisi olla. Haluaisin antaa lapselle mieluiten lahjaksi aikaa. Vaikkapa veisin hänet pulkkamäkeen ja sit kaakaolle.
en oleta, että kummilasten vanhemmat muistavat minua jouluna, kummilapsilta olen kyllä saanut heidän askartelemiaan joulukoristeita ja itse tehtyjä joulukortteja, niistä ilahdun!
Kummilapsia on kaksi, toinen koululainen ja sai n.20-25e arvoisen itse toivomansa lahjan, teini-ikäinen sai 50e lahjakortin.
eli puolisollani on kummilapsi.
Ostimme hänelle tietokirjan häntä tällä hetkellä kiinnostavasta aiheesta. Hinta taisi olla n. 20-25 €.
Lahjojeni arvo noin 70 euroa. Kummilapsen vanhemmat muistavat minua.
- Kolme kummilasta
- n.15-40e lapsi.
- jotkut muistavat, vanhin lapsista "muistaa" itse, hänen vanhempien kanssa on sovittu, ettei osteta aikuisten kesken lahjoja.
1 kummilapsi. Lahjat yhteensä noin 40 eur. Vanhempien kanssa vaihdamme joulukortit kumpaankin suuntaan.
Omien kummieni kanssa vaihdamme kumpaankin suuntaan suuren säkillisen lahjoja joka vuosi..he lähentelevät 80 v ja välit vain lähenevät ja lämpenevät kun vuodet hupenevat...
Omalta kummilapseltani en ole saanut ikinä vielä minkäänlaista vastakaikua, joten tunnen olleeni vain yli 20 vuotta pelkkä lahja-automaatti. Ei edes yhtä valokuvaa ole lähettänyt kiitokseksi koskaan. Olisi ollut ihan kiva saada edes vaikka yksi postikortti.
Lukioikäiselle ostin 50 euron lahjakortin kirjakauppaan, että saa ostaa lukion oppikirjoja. Ala-asteikäiselle ostin kauneudenhoitotarvikkeita, hinta noin 40 euroa. Miehen kummilapselle ostettiin lelu, noin 40 euroa sekin.
Meillä ei ole omia lapsia, joten kovaa rahapulaa ei ole ja pystytään ostamaan kummilapsille samoin kuin sisarusten lapsille lahjoja. Ehkä sitten kun omia lapsia tulee, vieraiden lahjat vähenevät.
Minun kummilapsieni vanhemmat muistavat minua lahjalla, yleensä tulee joku kalenteri tai suklaarasia tms. Miehen kummilapsen perhe ei koskaan muista miestäni jouluisin tai synttärinä.
lahjaksi ostin 30 euron mekon + 10 euron lelun.
Ostan jouluna kahdelle kummilapselle noin 30-40 euron arvoiset lahjat kummilapsille ja heidän sisaruksilleen (siis 30-40 euroa/per lapsi).
Yhden perheen kanssa on sovittu ettei laiteta jouluna lahjoja lapsille, mutta muistetaan sitten syntymäpäivänä isommalla lahjalla. Tämä oli perheen toive. Itseä hiukan häiritsee se etten osta yhdelle kummilapselle mitään, mutta näin on sovittu ja sillä mennään.
Osan aikuisten kanssa muistetaan lahjoilla toisia, osan kanssa ei (sovittu yhdessä kun kaikilla on useampia henkilöitä muistettavana).
tänä vuonna ostin vain kolmelle, neljäs on nyt parikymppinen, ekaa kertaa lähetin hänelle pelkän joulukortin (kun en oikein rahaa viitsi enää lähettää, aikuiselle ihmiselle, enkä oikein lahjaakaan keksi, näemme tosi harvoin)
Täysi-ikäiset eivät saa enää mitään tai suklaata.
Kouluikäisten lahjat maksoivat 20-30 euroa.
Osa on sukulaislapsia, osa ystävien lapsia. Sukulaisuudella on merkitystä siihen, miten itse huomioimme omien lastemme kummeja. Vähintään kortit kulkee kaikille.
Yhdelle tilaamme Akuankka-lehteä, sen lisäksi yleensä joku 5-10e muistaminen.
Muille aina joku kirja, nyt Tatu ja Patu, en muista mitä maksoi.
Kouluvalokuvat tulee aina, usein joku askartelu / käsityöjuttu.
Neljä kummilasta.
- Yksi sai vain suklaarasian (täysi-ikäinen)
- Toinen sai lahjakortin vaatekauppaan 20 e (eihän sillä yksistään saa mitään mutta vähän apua siitäkin ehkä).
- Kolmas sai noin 20-30 euron edestä sitä tavaraa mitä äitinsä mukaan on toivonut kun vinkkiä kysyin.
- Neljäs saa 35 euron lahjan jonka äitinsä vinkkasi kun kysyin toivetta.
Ekan lapsen vanhemmat muistavat konvehtirasialla.
Tokan lapsen vanhemmat samoin + joskus jotain muuta pientä.
Kolmannen vanhemmat on toimittaneet kerran yhden lapsen askartelun ja kerran kuvan lapsesta (lapsi kouluikäinen) mutta kiittävät kyllä lahjoista aina.
- Neljännestä en vielä osaa sanoa.
Itse muistan omien lasten kummeja yleensä vähintään rasialla karkkia ja toisinaan jollain pienellä jutulla. Tänävuonna kummit taisivat saada kaikki lasten askartelutuloksia (puutöitä) ja siis ihan käyttötavaraa.
Miehen kummilapsen vanhemmat eivät ole koskaan muistaneet miestä mitenkään. Edes kiitosta ei tule lahjoista. Eikä viestiä onko lahja mennyt postinkautta perille.
Pyydetty on kerran mutta kieltäydyin.
2 kummilasta.
Molemmille 2 pakettia. Toisen lahjat =34 €, toisen =27,50 €.
Toisen muistaa (ollaan enemmän tekemisissä), toisen ei. En kyllä oikeesti odota lahjaa lasten vanhemmilta. Sitten kun lapset isompia, toivon, että he itse huomioivat mut jouluna.
Lahjoja 9kpl, yhteensä n. 200e. Tiedän että vähempikin riittäisi, mutta tykkään kummilapsestani niin paljon, että haluun antaa sille monta lahjaa.
Ihana, mun silmät kostuivat. Tiedän kyllä, ettei kummi ole vain lahjakone, mutta kommenttisi perusteella juuri sitä et olekaan :)
Hyvää joulua
riippuu vähän lapsesta ja vuodesta, 10-30 välissä on lahjan arvo. Tavallaan, ovat perhetuttuja niin joku suklaarasia tai viinipullo aina vaihdetaan keskenämme. Ja muistavat meidän lapsia jollain pienellä vähintään.