Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut työttömät, haetteko täydentävää toimeentulotukea toimeentulotuen lisäksi (hyvinvointialueeltanne)?

Vierailija
19.05.2025 |

https://www.suomi.fi/palvelut/taydentava-ja-ehkaiseva-toimeentulotuki-p…

Kuuluuko siis kelan lisäksi työttömän laittaa myös tuo täydentävän toimeentulotuen hakemus kelan toimeentulotuen lisäksi?

Vuokralla olen peruspäivärahalla. Erityisiä menoja ei niinkään ole mutta rahaa toki voisi olla enemmän. Uuden tietokoneen tarvitsisin, saako siihen harkinnanvaraista? Paremmin pitäisi informoida meitä työttömiä, minäkin jo vuosia ollut työtön ja nyt vasta havahduin että enemmän voisin saada tukia kun luin tuon että pako.laisilla tukitasot jopa 5000-7000 euroa kuussa

T n38, akateeminen luksustyötön, vapaaehtoistyötön

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiekokoneeseen taa täydentävää tukea ellet ole opiskelija ja tarvitse tietokonetta opiskeluun. Pesukoneeseen voi saada rahaa tai polkupyörään jos opiskelet.

Vierailija
2/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydentävää ei ainakaan suurissa kaupungeissa saa käytännössä mitenkään ja tilanne on ollut tämä jostain vuodesta 2020 lähtien. Oli miten hyvät perusteet tahansa, siihen on budjetoitu 0€ määrärahoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin seuraavaksi hakea ihan töitä. Alkaa itseäkin nolottaa tämä lokkeilu.

Vierailija
4/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on täysin tyhjä arpa. sieltä tulee automaattinen hylky ja kehotetaan hoitamaan asia perusosalla.

Vierailija
5/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullako ei ole mitään omaisuutta, vaikka olet akateeminen luksusustyötön? Ei säästöjä tilillä, ei mitään? 

Itse en ole oikeutettu toimeentulotukeen, joten saan vaan 950 euroa. Ennen sain satasen enemmän, mutta hallitus leikkasi sen. 

Vierailija
6/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tiekokoneeseen taa täydentävää tukea ellet ole opiskelija ja tarvitse tietokonetta opiskeluun. Pesukoneeseen voi saada rahaa tai polkupyörään jos opiskelet.

Väärin molempiin. Rahaa ei saa kumpaankaan. Maksusitoumuksen saa kaupungin pajalla tehtyyn kunnnostettuun munamankeliin.

Pesukoneeseen yksinasuva ei saa maksusitoumusta edes silloin jos taloyhtiössä ei ole pesutupaa. Kehotetaan pesemään käsin.

Mistä tiedän? Koska olen hakenut. (Helsingissä)

Vierailija
7/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullako ei ole mitään omaisuutta, vaikka olet akateeminen luksusustyötön? Ei säästöjä tilillä, ei mitään? 

Itse en ole oikeutettu toimeentulotukeen, joten saan vaan 950 euroa. Ennen sain satasen enemmän, mutta hallitus leikkasi sen. 

Millä tavalla akateeminen on luksustyötön? 😀

Joku vaka-ope tai kirjastotäti (molempiin vaaditaan maisterin tutkinto) ovat keppikerjäläisiä johonkin putkimieheen nähden. Palkka alkaa kakkosella tai surkeimmissa kunnissa ykkösellä.

Vierailija
8/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskelija ja ei saanut. Sanoivat perustelussa että voin mennä kirjastoon.

Vierailija
9/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan lähes 200 tuen paletista riittää luovalle ja romanialaisen torikauppiaan moraalin omaavalle messevät tulot.

Pitää myös olla röyhkeä ja määrätietoinen.

Vierailija
10/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelan lähes 200 tuen paletista riittää luovalle ja romanialaisen torikauppiaan moraalin omaavalle messevät tulot.

Pitää myös olla röyhkeä ja määrätietoinen.

Somppuystäväni sanoi että älä koskaan täytä netissä rukihakemuksia. Tiskiltä aina. Toistoa, toistoa ja toistoa. Kyllä sieltä rahahanat aukeaa.

Vierailija
11/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa täydentävää toimeentulotukea edes silmälaseihin. Ei, vaikka olis perusteltua. Kirpparilta pitäis ostaa jonku vanhat. Pesukoneesta turha puhuakaan. 

Vierailija
12/13 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mitään. Olen yhden lapsen yh ja elämme leikatulla toimeentulotuella kun asunto ylittää sallitun hinnan. Perusteena asumiseen tässä kaksiossa lähiössä on lapsen etu, koulu lähellä jota käynyt 5 vuotta. Halvempia kuin meidän  kaksio ei alueella ole, nukun itse olkkarissa. Emme saa mitään täydentävästä, emme edes sitä pesukonetta eikä lapsella ole esim polkupyörää. 

Olemme olleet toimee tulotuen saajia jo 5 vuotta mutta sekään ei vaikuta.

Vierailija
13/13 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva tietää, onko joku saanu jotain täydentävästä toimeentulotuesta. Mä nukun vaikka lattialla, jos pitäs ostaa patja kirpparilta. Hyi. Aivan ku oltais alemman luokan kansalaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi