Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kummikalluppi!

Vierailija
21.12.2012 |

Kuinka monta kummilasta sinulla on? Minkä hintaiset lahjat per lapsi? Muistaako kummilapsen vanhemmat kummia?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joulukortit on!

Vierailija
2/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi kummilasta. Toisen lahja maksoi 22 euroa, toisen 23,5. Toiselta saamme kortin, toiselta perheeltä lahjan (toisen äiti on siskoni).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.25e molemmille, kortti tulee

Vierailija
4/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kummilapsistani on parhaan ystäväni lapsi. Tälle ystävälleni olen aina antanut lahjan, siis jo ennen kuin hänestä tuli minun lapseni kummi. Mutta heidän perheeseensä menee siis kummitytölleni n. 25e hintainen lahja, hänen veljelleen 5e lahja ja ystävälleni + miehelleen 10e muistaminen. Usein olen ystävälleni ostanut arvokkaamman lahjan, nyt löysin halvalla kivan.

Myös toisen kummilapsen perheeseen ollaan lahjat ostettu ennen kummikytköksiä, heille ei tosin lahjoja tänä vuonna mene kuin lapsille. Aikaisemmin ollaan aina muistettu aikuisiakin. KUmmipojalle 15e lahja, ja siskoilleen 20e yhteinen lahja.

Meillä on valittu lasten kummeiksi läheiset ihmiset, joihin on pidetty aina läheisesti yhteyttä ja toivottavasti aina tulee näin säilymään. Näin on itsellänikin. Olen 32v, ja edelleen kummejeni kanssa vaihdetaan lahjat ja vietetään paljon aikaa yhdessä (kaikkien syntymäpäivät, jouluna nähdään, ym. kemuissa).

Vierailija
5/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on vähän lapsen iän mukaan, ostan mitä tarvitsee ja mitä on toivonut. En siinä mielessä yritä olla "tasapuolinen".

Mun lahjat tyttö 13-vuotta, ratsastushousut 82,-, poika 8-vuotta, Angry birds pehmo n. 35,-, poika 11-vuotta, Reinot n. 50,-.

Vierailija
6/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on vähän lapsen iän mukaan, ostan mitä tarvitsee ja mitä on toivonut. En siinä mielessä yritä olla "tasapuolinen".

Mun lahjat tyttö 13-vuotta, ratsastushousut 82,-, poika 8-vuotta, Angry birds pehmo n. 35,-, poika 11-vuotta, Reinot n. 50,-.

Kummit ei ostaneet mitään, koska olemme sopineet ettei aikuisille osteta. Näin ollut jo vuosia ja mielestä i erittäin hyä näin.

Vierailija
7/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään kummilasta. :( Kaverit pitää mua vapaaehtoislapsettomana kykenemättömänä kummiuteen vaikka mullahan olis paljon paremmin aikaa ja intoa touhuta kummilapsen kanssa kuin jollain ruuhkavuosiperheenäidillä!

Itselläni (38v) on ihan paras vaikkakin lapseton "vanhapiika"kummitäti. Kutsuin hänet meille jouluksi, mutta menee sisarensa perheen luokse kun asuvat lähempänä.

Vierailija
8/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahja noin 25 euroa. Lahjon myös molemmat lapsen vanhemmat noin parinkympin lahjoilla. Itse olen saanut heiltä myös lahjan joka joulu, joten uskoisin että saan tänäkin vuonna.

Vierailija
9/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole yhtään kummilasta. :( Kaverit pitää mua vapaaehtoislapsettomana kykenemättömänä kummiuteen vaikka mullahan olis paljon paremmin aikaa ja intoa touhuta kummilapsen kanssa kuin jollain ruuhkavuosiperheenäidillä! Itselläni (38v) on ihan paras vaikkakin lapseton "vanhapiika"kummitäti. Kutsuin hänet meille jouluksi, mutta menee sisarensa perheen luokse kun asuvat lähempänä.

Mun lapsilla on kaikki kummit, yhtä lukuun ottamatta, "vanhapiikatätejä". Ihania, mun lapset saavat näiltä jakamattoman huomion. Satumme molemmat mieheni kanssa olemaan sisaruksista ainoita perheellisiä, joten myös molemmat isovanhemmat myös "vain meidän lapsille".

Mutta mun kummilapset:

Tyttö 11-v Puman kello, n. 50€

Tyttö 6-v Marimekon raitapaita 25€ (alessa) ja toivottu talosuunnittelukirja n. 15€.

Vierailija
10/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys edelliseen, muistavat yleensä jollain pienellä jutulla.

Vierailija
11/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahja n. 5 e. Uskon saavani lapsen äidiltä lahjan.

Vierailija
12/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahja n. 30 e. Joulukortit ollaan lähetetty kummilapsen vanhempien kanssa puolin ja toisin, mutta muuten ollaan sovittu, että ei lahjoja aikuisille.

Vierailija
13/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kummilasta, ja lahjat tänä vuonna noin 30-40€.

En ole saanut kummilasteni vanhemmilta lahjoja, enkä ole niitä koskaan odottanutkaan.

Annoin meidän lasten kummeille tänä vuonna itse tehtyjä konvehteja (tein niitä päiväkodin myyjäisiin ja niitä jäi yli). Joka vuosi lähetän ainakin kortin, ja joulun jälkeen kiitoskortin lasten lahjoista.

Itse pidän tärkenänä, että lahjoista myös kiitetään. Yhdeltä kummilapselta en koskaan kuule kommenttia lahjasta, joten en ikinä tiedä, oliko mieluinen. Tietysti pienempien ei tarvitse niistä kummia kiittää, koska uskovat pukin tuoneen lahjat, mutta silloinkin minusta olisi mukava, jos vanhemmat kiittäisivät.

Vierailija
14/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja 9kpl, yhteensä n. 200e. Tiedän että vähempikin riittäisi, mutta tykkään kummilapsestani niin paljon, että haluun antaa sille monta lahjaa.

Vierailija
15/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoihin 20-30 e per lapsi. Joiltakin tulee pieni muistaminen tai kortti, en odota heiltä tai vanhemmiltaan lahjoja.

Vierailija
16/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille annetaan noin 20-30 euroa maksavat lahjat.

Vanhemmilta tai kummilapsilta saamme myös pienet joulumuistamiset.

Vierailija
17/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista en ole nähnyt vuosikausiin, en ole saanut kutsua edes syntymäpäiville 6 vuoteen. Lahjan olen laittanut postin kautta synttäreinä ja jouluna. Kerran jätin synttärilahjan lähettämättä ja sen kerran minuun on otettu sieltä päin yhteyttä muuten kuin joulukortin merkeissä. Viime vuosina en kuitenkaan ole enää laittanut kuin joululahjan, tänä vuonna noin 30eur arvoisen.

Toinen kummilapseni on huomattavasti läheisempi ja nuorempi. Hänelle ostin kolme joululahjaa, yhteensä noin 100eur. Sieltä päin muistetaan myös minua.

Vierailija
18/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 30-40e maksavat lahjat kummilapsille, lisäksi kummilasten sisaruksille pienet muistamiset. Ovat kuitenkin läheisten perheiden lapsia niin tuntuisi omituiselta antaa vain yhdelle lapselle perheessä lahja. Toisen perheen kanssa ollaan sovittu, että aikuisten kesken ei vaihdeta lahjoja. Toisessa (ainakin vanhojen merkkien perusteella) vaihdamme myös aikuisten kesken lahjat.

Vierailija
19/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdelle 59 euroa, toiselle 39 euroa ja kolmanelle 40 euroa. Kaikki sai mitä toivoivat. Tänä jouluna oli paremmat veronpalautukset. =D

Yleensä saan kukan ja kortin vanhemmilta. Itse muistan omien lapsien kummeja leffalipuilla tänä vuonna.

Vierailija
20/41 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sukkia yms.

Kirja tai parinkympin lelu.

Kun lapsi kasvaa niin jotain romua olen kantanut joka voi olla hintavampaa.

Sukulaisien kummilapsien vanhemmilta tulee lahja takaisin. 3 kummilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi