Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten logiikka

Vierailija
21.12.2012 |

Tulevat töistä, istuvat sohvalle ja avaavat telkkarin. Eivät tee mitään koko illan aikana. Minä teen kaikki iltahommat, nukutan lapset, siivoan ja pesen pyykkiä. Illalla pitäisi sitten levittää jalat silloin kun mies haluaa, kun kieltäydyn niin mies mököttää. Näin on jatkunut jo 15v eikä mies vieläkään ole oppinut että osallistumalla kotitöihin olisi kaikki paremmin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihommat tehtään yhdessä ja iso piste.

Aloita vaikka tästä...et pese mitään pyykkiä mikä ei ole pyykkikorissa. Koska et kykene katselemaan likavaatteita pitkin kotia niin kerää ne irtovaatteet pussiin. Ja kun puhtaat vaatteet loppuu niin lyöt sen pussin/jätesäkin ukollesi käteen ja käsket pestä itse.

Mies tekee joka toinen päivä iltaruuan...istut lasten kanssa pöytään odottamaan koska nyt on isin vuoro kokata.

Siivouspäivänä lykkäät imurin käteen ja et pyytele mitään vaan ilmoitat, että nyt imuroit ja sinä peset sillävälin vessat.

Iltasadun lukee tästä lähtien isä ym ym

Vierailija
22/25 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuollainen "nyt-teet-tai-kärsit"-mentaliteetti tule koskaan toimimaan ja AP selkeästi sanoi että miehensä pitää kotitöitä naisten hommina. Ihan tyytyväiseltähän AP vaikutti joten itse en niin ressaisi asian puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvistä kommenteista, tosiasia on kyllä se että ei tuota miestä taida saada muutettua mihinkään suuntaan :) ainoa asia joka vähän v*tuttaa varsin tänä talvena on se että mies pitää myös lumitöitä naisten hommina (vetoaa siihen että se on osa kotihommia). mulla meinaa loppua voimat noitten lumikinosten kanssa välillä ja tämä vähän suututtaa kun mies istuu telkkarin edessä ja minä kolaan lunta pihalla :(

AP

Vierailija
24/25 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä aika sitten on suhteen alkuvuodet, itse kyllä kieltämättä näen asian niin, että häitä tai lapsia ei kannata suunnitella ennenkuin on useampi vuosi yhdessä asuttu. Jos sinä aikana koskaan ei mies ole osoittanut merkkejä siihen, että kotityöt olisivat jotenkin pelkästään naisten töitä nykymaailmassa niin silloin äkillinen muutos häiden tai lasten jälkeen on oikeasti aika pysäyttävä asia ja pitäisi aiheuttaa vakavaa pohdintaa. Nimenomaan sen takia, että jos persoonallisuus ihan kokonaan muuttuu ja aikaisempi elämä on jo ihan valheellisen näköistä, niin se saattaa mennä pahemmaksikin siitä.

Väittäisin, että "normaali" ihminen reagoi puolison toiveeseen ainakin siten, että asiasta on mahdollista keskustella. Jos vastauksena on "se on naistentöitä" niin on hyvin epätodennäköistä että tämä on ominaisuus joka on yhtäkkiä vuosien avioliiton jälkeen mieheen kehittynyt, kyllä se on alusta saakka siellä ollut. Jos keskusteluväylää eli aikuisten tapaa kommunikoida ei ole käytettävissä toisen "naisten työt" tekosyiden takia, niin sitten voi yrittää muitakin tapoja herätellä sitä puolisoa.

Eikä minusta se huonon miehen ottaminen välttämättä liity huonoon itsetuntoon mitenkään, lähinnä ehkä sellainen asia, että kannattaa ennen niitä lapsia ja avioliittoa miettiä, onko tässä miehessä nyt oikeasti niin pahoja puutteita ettei hermoja menettämättä niitä kestä. Ja yrittää tehdä tämä ilman niitä vaaleanpunaisia laseja. "Täydellistähän" kukaan ei koskaan löydä, yleensä aina toisessa ihmisessä on jotain mikä ei ole ihan just oman mielen mukaista.

Vierailija
25/25 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sanot sille suoraan että "siivoa olohuone niin annan sulle pillua". Luulis asian olevan harvinaisen selvästi ilmaistu.

Miehet EI osaa lukea ajatuksia -- toisin kuin me naiset.