Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia juoda alkoholia joka päivä?

Vierailija
21.12.2012 |

Ei suositeltavaa mutta onko jo hyvin yleistä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/18 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minusta, tosin itse juon vain viikonloppuisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi syytä miksi Suomessa joku normaali työssä käyvä ja perheellinen voisi joka päivä. En ole myös löytänyt mitään niin hyvää juotavaa, että niin tekisin. Ja kun mietin, ei kaveripiiriini kuulu yhtään joka päivä juovaa tapausta.

Vierailija
4/18 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia Suomessa. Mun mielestä juominen joka viikonloppukaan ei ole normaalia. Riskikäyttöä se ei silti välttämättä ole. Alkoholistit kuitenkin usein vähättelee alkoholinkäyttöään ja pitävät normaalina sellaista, mikä ei sitä ole.

Vierailija
5/18 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut jo 17 vuotta Keski-Euroopassa ja voin sanoa, että huolimatta siellä Suomessa vallitsevista luuloista täällä ei todellakaan ole normaalia juoda joka päivä alkoholia, ei edes sitä viinilasillista tai olutpulloa. Mielestäni vuosien saatossa yhä enemmän ihmiset ovat siirtyneet kivennäisvesiin ja muihin alkoholittomiin. Ei kannata tehdä päätelmiä alkoholinkäytöstä lomamatkojen tai vuosikymmenten takaisten "keski-eurooppalainen alkoholinkäyttö" -kuvitelmien perusteella.

Vierailija
6/18 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 09:04"]

Minä olen asunut jo 17 vuotta Keski-Euroopassa ja voin sanoa, että huolimatta siellä Suomessa vallitsevista luuloista täällä ei todellakaan ole normaalia juoda joka päivä alkoholia, ei edes sitä viinilasillista tai olutpulloa. Mielestäni vuosien saatossa yhä enemmän ihmiset ovat siirtyneet kivennäisvesiin ja muihin alkoholittomiin. Ei kannata tehdä päätelmiä alkoholinkäytöstä lomamatkojen tai vuosikymmenten takaisten "keski-eurooppalainen alkoholinkäyttö" -kuvitelmien perusteella.

[/quote]

Samoja kokemuksia minulla. Perinteisissä viinimaissa on yhtä junttia juoda viiniä kaikilla aterioilla kuin Suomessa on juoda maitoa kaikilla aterioilla. Moni niin tekee, mutta varsinkin nuoret kaupunkilaiset ovat muuttaneet tapojaan laajasti. Pohjoismainen viikkonloppukännäys on tullut Välimerelle.

Vierailija
7/18 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia siis. Itse juon joka päivä lasin viiniä päivällisellä. Humalahakuista juomista en harrasta koskaan, viimeksi teininä kännin juonut.

En ymmärrä mistä suomalaisille on tullut työ käsitys että olisi jotenkin erityisen epäsuositeltavaa juoda joka päivä. On toki epäsuositeltavaa juoda LIIKAA, jakautuipa se joka päivälle tai pelkkään viikonloppuun, mutta jos ihminen juo saman määrään, esim. 7 annosta viikossa (joka ei ole suurkulutusta lähelläkään) niin on terveellisempää juoda se seitsemänä päivänä kuin vaikka kaikki annokset perjantai-iltana ja olla muut päivät täysraittiina.

Vierailija
8/18 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa sen sijaan on.

Vierailija
9/18 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
10/18 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole. Ei edes viikottainen käyttö.

Vierailija
11/18 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Itse nautin viiniä aina aterioidessani. Olen asunut sekä Ranskassa että Italiassa ja viiniä juodaan kyllä päivittäin, myös työpaikkojen lounasruokaloissa.

Vierailija
12/18 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjoismainen viikkonloppukännäys on tullut Välimerelle.

Tämäkään ei pidä paikkaansa. Olen asunut "välimerellä" ja siellä ei harrasteta viikonloppukännäystä ollenkaan. Ainoastaan turistialueilla ja turistibaareissa törmää ilmiöön. Paikallinen nuoriso tosin polttaa kannabista enemmän ja sen asema on sallitumpi.

Vierailija
13/18 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet alkoholisti.

Vierailija
14/18 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasi viiniä. Hyvää ruokaa.

Vierailija
15/18 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on maksalle myrkkyä. Ei se myrkyllisyys poistu vaikka sitä nauttisi vähän kerralla. Maksa joutuu siltikin tekemään enemmän töitä kuin juomattomalla.

Kahden desin lasi päivässä on jo 1.4 litraa viikossa, eli melkein kaksi pulloa.

Vierailija
16/18 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. Itse nautin viiniä aina aterioidessani. Olen asunut sekä Ranskassa että Italiassa ja viiniä juodaan kyllä päivittäin, myös työpaikkojen lounasruokaloissa.

No ainakaan niissä akateemisissa työpaikoissa missä itse olen käynyt ei koskaan keskellä päivää juoda viiniä, kivennäisvettä yleensä. Viini väsyttää, ei sitä haluta kesken kokouspäivän. Taas ensi viikolla menen neljäksi päiväksi Ranskaan eikä varmasti lounaalla kukaan viiniä juo, illalla päivällisen yhteydessä ottaa noin puolet väestä viinilasin, muutama valitsee olutlasin ja loput pysyttelevät vedessä.

Vierailija
17/18 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi toimii joka päivä suhteellisen hyvin vaikka siihenkin kehittyy sietokyky.

Kun vertaa toiseksi suosittuun päihteeseen joka on tällä hetkellä ainakin Suomessa laiton niin kannabis soveltuu lähinnä päivittäin lääkekäyttöön. Viihteellisessä merkityksessä sen teho katoaa nopeasti päivittäisessä käytössä.

Siksi viihdekäyttäjät käyttävätkin alkoholia päivittäin ja kannabiksen viihdekäyttäjät käyttävät kannabista erittäin harvoin, koska sen päihdyttävä vaikutus häviää nopeasti.

Kannabis on myös moninkertaisesti vähähaittaisempi elimistölle kuin alkoholi on.

Vierailija
18/18 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dimitri Sjöbergille se ainakin oli normaalia. Maksakirroosi, maksakoomassakin ollut, ja silti joi litran tai kaksi kirkasta päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi