8-vuotias pikkupoika katosi jo klo 14 aikoihin, täh
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012122116480382_uu.shtml
Eikö vanhemmat ole olleet yhteydessä poikaan koulupäivän jälkeen.
Miten on mahdollista että noin nuori on teillä tietymättömillä iltaan saakka ja sitten ihmetellään että lapsi on kadonnut.
Ei ole ollut koulun joulujuhlassa joka alkoi klo 17.
Kommentit (25)
9 v pojan pitäisi soittaa mulle aina kun pääsee koulusta, mutta lähes aina unohtaa. Ja puhelin on äänettömällä tai akku lopussa joten minäkään en voi hänelle soittaa. Koulu voi loppua klo 12 ja minä olen kotona klo 17, joten aika vapaasti voi poika mennä... joulujuhlissa käydään kyllä yhdessä.
Ja jos olisi tuollaisia unohduksia, niin sitten pistettäisiin kylästelyt kokonaan pannaan. Mä olen sanonut, että mä huolestun, jos en tiedä missä te olette. Siksi pitää ilmoittaa.
Meillä on myös oltava kotona illallisen aikaan eli klo. 17. Aina olen voinut lapsiini luottaa. Poikakin (7 v.) kysyy kaverilta tullessaan aina, enhän mä äiti ole myöhässä. Eikä ole ikinä ollut.
eivät tule kotiin kun koulu loppuu niin soitan heille. Ihme vanhemmat tuolla pojalla!!
Katsos, kun useimmat vanhemmat ovat töissä, eivätkö kotonaan odottelemassa lasta koulusta kotiin.
tapahtui monta kertaa siten, että hän lähti lupaa kysymättä suoraan koulusta kaverilleen. Kännykkä oli unohtunut aamulla kotiin tai sitten jäänyt koulun jälkeen äänettömälle, joten emme saaneet häneen yhteyttä. Emme todellakaan voineet tehdä ilmoitusta poliisille joka kerta, kun poika ei ollutkaan kotona meidän tullessa töistä kotiin.
Siihenkin, että kumpikaan vanhemmista ei ole osallistunut koulun joulujuhlaan, voi olla järkevä selitys. Esim. omien lasteni alakoulussa luokille oli jaettu esiintymisvuorot. Puolet luokista esiintyi joulujuhlassa ja puolet kevätjuhlassa. Jos lapsi ei ollut esiintymisvuorossa, niin nimenomaan toivottiin, että vanhemmat eivät tulisi paikalle, koska koulun juhlasalissa ei ollut tilaa kaikille.
Mitäs sitten teet, jos lapsesi eivät vastaa?