Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsipotilaan hoitajan ja vanhemman "suhde"?

Vierailija
21.12.2012 |

Onko sairaanhoitajilla olemassa mitään sääntöä, joka kieltäisi suhteen lapsipotilaan isän kanssa, esim. treffeille menon?

Lapsen kanssa, kun tulee käytyä lekurissa ja monesti sama sairaanhoitaja paikalla ja pientä, ainakin kuviteltua kipinää syntynyt välillemme. Hoitaja tietää, että olen eronnut ja keskusteluiden perusteella olen päätellyt hänenkin olevan vapaa, josta syystä kuvittelen pikkuflirtinkin saaneen uuden tason, kun kummallakaan ei ole esteitä asialle.

Tekisi mieli kysäistä askel pidemmälle, mutta epävarmuuteni on vielä estänyt asian, kun en tiedä, kieltääkö jokin sääntö, ammattietiikka vai ainoastaan hoitajan oma moraali tällaisen asian.

Kuka tietäisi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy rehdisti, olettehan aikuisia ihmisiä!

Vierailija
2/6 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni osa ujoutta yhdistettynä tähän tietämättömyyteen, onko ns. sallittua on saanut aikaiseksi, etten vain ole kehdannut.

Eipä tuossa oikeasti sen enempää kehtaamista olisi, kuin kenen tahansa muunkaan kanssa, jonka kanssa kemiat toimisi ja vaikka tulisikin kieltävä vastaus, niin aikuisina ihmisinä uskoisin asiasta selvittävän sen vaikuttamatta hoitosuhteeseen mitenkään.

Jos sitä seuraavan tilaisuuden sattuessa uskaltautuisi kysymään. Minun tuurillani tätä tilaisuutta ei sitten ihan heti tietystikään tule, vaikka tähän asti on törmätty lähes jokaisella käynnillä. Täydellinen tilannehan olisi, jos näinkin pienellä paikkakunnalla tähän hoitajaan törmäisin vapaalla. Silloin tilanne olisikin täysin toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olisi millanen namupala. Ammattietiikka.

sh nainen, alalla 10v.

Vierailija
4/6 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ryhtyisi suhteeseen omaisen kanssa, vaikka olisi millanen namupala. Ammattietiikka. sh nainen, alalla 10v.

Tätä juuri pohdinkin, että mikä on etiikan sääntö tällaisissa, kuitenkin mahdollisissa tilanteissa.

Entäpä jos törmäisitkin mieheen muissa yhteyksissä ja aloittaisit suhteen, mutta myöhemmin lapsi joutuisikin osastollesi hoitoon. Lopettaisitko hyvin alkaneen ja jo hetken aikaa kestäneen suhteen vai jääväisitkö itsesi "läheisen" hoitamisesta?

Ap

Vierailija
5/6 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse rakastuisin hoitolapsen isään, antaisin tilanteesta riippuen mennä. Siis mikäli lapsi ei olisi tyyliin syöpäsairas tms, vaan ihan perusjutuissa satunnaisesti tk:n vastaanotolla käyvä. Vakavasti sairaan lapsen isään en loisi suhdetta sen vuoksi, että silloin suhteen henkinen puoli olisi erilailla haavoittava. Isä voisi hakea lohtua tutusta hoitajasta, ja mikäli suhde ei toimisikaan, se voisi olla isälle raskasta ja vahingoittaa lapsen hoitosuhdetta.

myös sh

vaikka olisi millanen namupala. Ammattietiikka.

sh nainen, alalla 10v.

Vierailija
6/6 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysi uuden kullan pojan seurakunnan iltapäiväkerho-ohjaajasta. mulle ihan vitun sama, mutta itse en aloittaisi suhdetta jonkun hoitolapseni isän kanssa(olen päiväkodissa). jotenkin sotii mun moraalia vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan