Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G:Kuinka paljon lapsesi tilillä on rahaa ja minkä ikäinen hän on?

Vierailija
21.12.2012 |

Meillä on 6-vuotiaalla 800 €.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt en oikein tajua, mitä hemmettiä, miksi hemmetissä jollain 3 vuotiaalla on oma tili?!?

Ootteko ihmiset ihan järjiltänne?

Eikö riitä, että itsellä (vanhemmilla) on säästötili?

Itse sain oman tilin joskus 14-vuotiaana ja niin tulee saamaan lapsenikin. Ja sinne tilille ei todellakaan tulla laittamaan kuin muutama kymppi silloin tällöin viikkorahaa.

Varaa olisi kyllä tehdä lapselle vaikka monen tonnin arvoinen tili, mutta en vain näe järkeä. Haluan, että lapseni eivät tiedä meidän olevan varakkaita, näin olen elänyt ja tulen elämään, saavat paremman elämän, kun oppivat arvostamaan pieniä asioita.

Vierailija
42/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 v n 7000 €

16 v n 3000 €

12 v n 4000 €

9 v n 2000 €

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt en oikein tajua, mitä hemmettiä, miksi hemmetissä jollain 3 vuotiaalla on oma tili?!?

Ootteko ihmiset ihan järjiltänne?

Eikö riitä, että itsellä (vanhemmilla) on säästötili?

Itse sain oman tilin joskus 14-vuotiaana ja niin tulee saamaan lapsenikin. Ja sinne tilille ei todellakaan tulla laittamaan kuin muutama kymppi silloin tällöin viikkorahaa.

Varaa olisi kyllä tehdä lapselle vaikka monen tonnin arvoinen tili, mutta en vain näe järkeä. Haluan, että lapseni eivät tiedä meidän olevan varakkaita, näin olen elänyt ja tulen elämään, saavat paremman elämän, kun oppivat arvostamaan pieniä asioita.

ole ikinä verosuunnittelusta kuullut?

Se on koko elämän kestävä projekti.

Meillä avattiin tili lapselle heti kun saatiin sotu.

Nyt lapsilla on jotain 120 000€ erilaisten sijoitusten muodossa.

Vierailija
44/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika, 5v

Käyttötili: 5000 e

Säästötili: 200 000 e

Poika 10v

Käyttötili: 10 000 e

Säästötili: 400 000 e

Vierailija
45/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän avaamallamme tilillä joku 1200-1300e, pappansa avaamalla tilillä ehkä jotain 700e?

Pitäisi suunnitella, mihin nuo tähän mennessä säästetyt rahat sijoittaisi.

Vierailija
46/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut summat ovat sellaisia enemmänkin toiveajattelun tuotoksia.

Meillä teinit ja rahaa alle satanen kummallakin.

Pankkitilit avattu vasta 15-vuotiaina.

Vierailija
47/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän yli 6000€. Mummo ja Pappa laittaa sinne rahaa 4 vuoden välein sen summan jonka saa lahjoittaa ilman lahjaveroa. Näin ei sitten mene niin isoa perintöveroa myöhemmin.

Vierailija
48/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 2500 e /per nenä. Nyt säästän sinne enää hiljaksiin. Olen ajokorttirahat heille luvannut, kun itseä kismitti säästää aikuisena itse ajokorttirahat.

Vierailija
49/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko vain taloudellisesti kannattavin vaihtoehto?

Molemmille on avattu henkivakuutus, jonka saa nostaa 18-vuotiaana, ja jonne on pikku hiljaa kerrytetty rahaa. Muutama kymppi kuussa ja merkkipäivinä hieman enemmän. 10-vuotiaalla taitaa olla kolme tonnia jo kasassa, 7-vuotiaalla vajaa pari tonnia. Saavat sitten ajokortit, pientä lisätukea opintoihin tai mihin nyt rahaa tarvitsevatkaan.

Vierailija
50/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut summat ovat sellaisia enemmänkin toiveajattelun tuotoksia.

Meillä teinit ja rahaa alle satanen kummallakin.

Pankkitilit avattu vasta 15-vuotiaina.

niin hokemalla voit omaa oloasi parantaa niin siitä vaan.

Taloudellisia tilanteita kun on monenlaisia.

Vierailija
51/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankkitilit sveitsissä.

ja ei, tämä ei ole mun märkä uni vaan totuus.

Vierailija
52/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa ihmisten eriarvoisuuden. Toiset voivat muuttaa kotoaan suoraan omaan, melko hulppeaan kotiin, toiset taas ansaitsevat itse joka pennin.

Raha tulee rahan luokse :/

En ole sitä meiltä, että kaikilla pitäisi mennä elämän kävyt tasan, mutta kyllä tämä vähän sairaalta tämä meno välillä tuntuu.

Vierailija
53/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa ihmisten eriarvoisuuden. Toiset voivat muuttaa kotoaan suoraan omaan, melko hulppeaan kotiin, toiset taas ansaitsevat itse joka pennin.

Raha tulee rahan luokse :/

En ole sitä meiltä, että kaikilla pitäisi mennä elämän kävyt tasan, mutta kyllä tämä vähän sairaalta tämä meno välillä tuntuu.

sairasta on siinä että opiskelee, hoitaa asiansa hyvin ja siirtää omaisuuttaan lapsille ja lapsenlapsille?

Raha tulee todellakin rahan luo -öykkäröimällä ja tuhlaamalla se katoaa.

Vierailija
54/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko vain taloudellisesti kannattavin vaihtoehto?

Eihän tuollaista avatessa kuolemaa ajatella. Olipahan vain ottohetkellä turvallinen tapa tällaiseen pitkäaikaiseen säästöön. Bonuksilla kuitataan kulut.

Vierailija
55/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä tarkkaa summaa. Isovanhemmat laittavat säännöllisesti lapsen tilille rahaa.

Meillä vanhemmilla ei ole tiliin käyttöoikeutta ja lapsellakin pääsy rahoihin vasta kun on 18v.

Vierailija
56/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaalla n. 8000 euroa ja 2-vuotialla n. 3500 euroa. Pikkuhiljaa pitäisi alkaa kerryttämään osakesalkkua eikä vain makuuttaa rahoja tilillä.

Rahaa kertyy lapsille kuukausittain lapsilisistä sekä isoäidin useamman kerran vuodessa tekemistä 100-200 euron talletuksista.

Ja kuten joku edellä viittasi, minustakin on todellakin viisasta verosuunnittelumielessä lahjoitta lapsille tuo lahjaverottomana lahjoitettavissa oleva määrä jo ihan pienestä pitäen, jos vain vanhemmilla ja/tai isovanhemmilla on siihen mahdollisuus. Miksi ihmeessä odottaa, että lapset aikanaan perivät nämä meidän omalla työllämme ansaitut, jo kertaalleen kovasti verotetut rahat ja maksavat niistä vielä perintöveroa.

Vierailija
57/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötileillä (joista maksetaan esim.harrastusmaksuja) 500-2000 euroa. JOkaisella on myös säästötili, jonka summaa en tiedä. Isovanhemmat ovat jokaiselle vauvana sellaisen avanneet. Me olemme köyhiä, mutta tarkoitus on että aikuisena saavat pesämunan esim.asuntoa varten ja säästötilille kerätään esim. ajokorttirahat.

Vierailija
58/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vanhinta on täysi-ikäisiä, joten en tiedä, kuinka paljon heillä on.

Vierailija
59/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin on kova vimma käyttää kaikki tuleva raha viimeistä senttiä myöten; raha "polttaa" näpeissä. Kyllä; tiedän, että on todella pienituloisia, joilla ei riitä säästöön, mutta tarkoitan nyt normaalituloisia perheitä.

Sitten on meitä, jotka mietimme ja mietimme hankintoja sekä säästämme niihin etukäteen.

Samoilla tuloilla toinen säästää lapsilleen pesämunaa ja toinen valittaa miten elämä on eriarvoista.

Useimmat isovanhemmat antavat lastenlapsille vähän rahaa silloin tällöin. Mihin ne laitetaan, jos ei lapsen omalle tilille? Eri asia, jos mummo antaa rahan esim. suksien ostoon; silloin ostetaan ne sukset.

Olen sitä mieltä, että lapselle oma tili heti pienenä! Näin on meillä toimittu ja lapset ovat oppineet taloudellista ajattelua sekä sen, ettei kaikkea tarvitse ostaa, mihin olisi varaa.

Vierailija
60/66 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3 ja 1v. Avasimme syksyllä tilit molemmille. Alle satanen siellä on kumpaisellakin. Voi olla 50 euroakin kun en tiiä onko vaimo lisäilly sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme