Synnytin niin nopeasti, että en ehtinyt laittaa edes synnytyslakkia :(
Pakkasin sen kyllä sairaalakassiin, mutta matkalla oli jo työntöpoltot. Vauva syntyi heti 10 min siitä kun päästiin sairaalaan. Eikä mies löytänyt synnytyslakkia kassistani :(
Nyt anoppi vihjailee huonoksi äidiksi ja ettei mun synnytys ollut mikään oikea synnytys.
Olen ihan masiksessa. Auttakaa, miten mä käsittelisin tätä asiaa?
Kommentit (21)
Oon 5 lasta synnyttänyt enkä koskaan kuullutkaan moisesta.
Kyllähän sinun olisi pitänyt olla ponnistamatta kunnes lakki löytyy.
eihän nyt ilman lakkia voi synnyttää.
koska ilman lakkia ei voi synnyttää. Joku ilmestymispäivä tms. Lapses varmasti vihaa sua.
tukilakki ry:n auttavasta puhelimesta saat keskusteluapua.
ei kannata jäädä tuon asian kanssa yksin. hyvä että pystyt jo ääneen myöntää etttä jouduit kokea synnytyksen ilman lakkia.
mulla on vähän sama tilanne paitsi että synnytin lakki päässä. mutta edes ajagus siitä että lakki olis jäänyt tekee niin surulliseksi.
voimia sulle ja oot tosi rohkea nainen.
kun ei ehtiny vetää lakkia päähän :,(
Aloin ponnistaa samantien kun pääsin sairaalaan eikä ehditty / muistettu ottaa edes sitä sairaalakassia mukaan, joka oli pakattu etukäteen.
Ikävä kyllä anoppisi on oikeassa, ei se ollut synnytys.
Mutta voittehan te juhlia lapsen nimipäivää aina sitäkin railakkaammin! Siinä on sekin hyvä puoli, että syntymäpäivä voi olla joku hankala päivä kuten jouluaatto, mutta nyt saatte itse valita juhlapäivän! Miten olisi Nico-Petteri (6.12.)?
Vähän oudolta kuulostaa, että kätilö ei olisi lakin puuttumista huomannut. Ota yhteyttä sairaalan potilasasiamieheen, ja pyydä, että tilanne voitaisiin käydä läpi kätilön kanssa.
Että jatkossa vastuussa ollut kätilö ei tekisi samaa virhettä muissa vastaavissa tilanteissa. Ehkä helpottaa sinunkin pahaa oloasi?
oli kuiteski se lakki, jonka anoppi osti sulle synttärilahjaksi. luulee, että sä sen takia tahallas jätit käyttämättä. nyt ei varmaan halua olla sun ja vauvan kanssa missään tekemisissä =(
Kiitos teille jotka lähetitte tukea ja ymmärrystä!
Nyt me on kyllä miehen kanssa puhuttu, että kun ehkä joskus saadaan toinen lapsi
niin pitäsin synnytyslakkia päässä yötä päivää viimeiset 3 raskauskuukautta. voiko noin tehdä ja hiostaakohan se paljon jos tekisi noin ja kärsiikö hiukset?
Meinaatko että ei räätikkä irtoo ilman lakkia:DDDDDD!
Sano sille anopille, että pitää sen saatanan tunkkinsa!
toisessa rintsikan kupissa kuukausi ennen la:ta kaiken varulta. Näin se oli aina mukana. Lämmittikin kivasti. En kehdannut pistää sitä päähän. Näyttihän se toinen rinta pari kuppikokoa isommalta kuin toinen, mutta mitäpä tuosta, ei sitä kukaan kommentoinut.
koska yksikään sairaala ei enää kyllä laita ketään synnyttämään ilman lakkia! Kaverini on kätilö joten TIEDÄN!
kuullut ettei ole mahdollista synnyttää ilman lakkia. Lapsi jotenkin aistii, ettei äiti ole ihan kunnossa, eikä suostu tulemaan ulos. Ehkä teille tulee nyt ns. erityislapsi?
Kannattaa haastaa sairaala oikeuteen, kätilöiden kuuluu huolehtia synnyttäjille silmien väriin sopivat lakit.
Hah, tämä on provokoska yksikään sairaala ei enää kyllä laita ketään synnyttämään ilman lakkia! Kaverini on kätilö joten TIEDÄN!
Oothan sä kuullut niistä kiduttajakätilöistä, jotka tahallaan aiheuttaa synnyttäjälle pahan mielen.
koska yksikään sairaala ei enää kyllä laita ketään synnyttämään ilman lakkia! Kaverini on kätilö joten TIEDÄN!
Haloo! Kyllä ammattilaisillekin joskus sattuu karmaisevia virheitä. Aina täytyy ketjut pilata provon-huutamisella.
Ehdottomasti kannattaa itse varmistaa, että lakki on mukana H-hetkellä. Minä pidin lakkia äitiyslomalle jäämisestä saakka kuminauhalla päällä. Lisäksi miehellä oli jokaisen takin povarissa varalakki.
mutta juuri nyt on meneillään tutkimus, jossa todistetaan, että ilman lakkia synnyttäneiden naisten lapsilla on suurempi riksi saada mm.
- allergioita
- kihomatoja
- täitä
- vesirokko yms yms.
Lisäksi heillä on keskivertoa useammin vinot hampaat ja vasen korva höröttää. Ei kestä kauaa niin nämäkin tulokset tulevat julkisuuteen. Toivon että silloin viimeistään kaikki äidit peittävät päänsä synnytyksessä, lapsensa tähden!
Ei välttämättä. Suurissa keskussairaaloissa on lakkivalmius, mutta pienemmissä yksiköissä tilanne saattaa olla toinen. Oma ongelmansa ovat matkasynnytykset. Ambulanssien varustuksiin kun ei lakki automaattisesti kuulu.
muista että voit myös vielä jälkikäteen ostaa vauvallesi synnytyslakin ja pitään sitä samaan aikaan vauvan päässä kun imetät.Muista ehdottamasti että ne on samanlaiset ja samaan aikaan päässä
että jäit tuota kokemusta paitsi.
Onneksi äitiys ei ole kuitenkaan tuosta kiinni! tsemppiä!