Syöksykierteessä kohti joulua...
Miehen alkoholinkäyttö on syksyn mittaan riistäytynyt käsistä ja hän palailee iltamenoistaan vasta aamulla tosi heikossa kunnossa. Minun pitäisi valmistaa joulu, kun häntä hädin tuskin on näkynyt viikkoihin. Nyt näyttää siltä, että ei ole muuta mahdollisuutta kuin lähettää lapset mummolaan ja sanoa, että me vanhemmat olemme kotona kipeinä. Tämä on aivan kauhea tilanne, mutta parempaa en keksi. Itse en jaksa muuta kuin itkeä, itkeä ja itkeä. En pysty tapaamaan ketään. Ruokakaupassakin alkoi itkettää.
Kommentit (43)
Vanhemmat ulkomailla,
olet ainoa lapsi,
miehen firma omistaa asunnon,
olet ollut 10v kotona jne...
Jäit mieleen, mietin mitä kuuluu. Voimia!
Ne eivät toimi kaikilla. Mulla myös melko viinaanmenevä mies, joka joskus oma-alotteisesti on syönyt antabusta. On silti ryypännyt. Ainoat oireet mitä hänelle tulee, on punaisia läiskiä iholle ja kuulemma syke nousee. Ei okseta tai muutakaan, eli ei todellakaan estä juomista jos sietää sen korkean sykkeen aiheuttaman olon.
Ap:lle. Onko sinulla lainkaan säästöjä? Elätkö täysin miehen rahoilla? Hae apua sossusta. Kerrot, että olet eroamassa miehestäsi, etkä pysty varattomana irtautumaan. Ei sinne tarvitse eron syitä tilittää. Sossusta saat avustusta oman asunnon saamiseen jne. Rohkeasti vaan.
Mies ei ole tullut eiliseltä reissultaan kotiin eikä puhelin ole päällä. Tällaista tämä on usein ollut viikonloppusin. Nukkuu usein työpaikallaan. Olkoon siellä. En jaksa mitään. Mielessä pyörii kyllä, että vois vaikka tappaa itsensä. Mies voi jatkaa sitten ilman että olen häiritsemässä.
ap
ole onnellinen liitossasi. Jos mies joskus raitistuu niin hyvä juttu, mutta älä jää sitä odottelemaan.
Tulet pärjäämään! Yhteiskunta tukee ja vähälläkin tulee toimeen. Jaksa vielä hetki ja lähde lasten kanssa uuteen elämään. Hae apua masennukseen.
Koita kaiken tämän keskellä asettua lastesi asemaan. Onko heille ok viettää joulu isovanhemmilla vai olisivatko he kuitenkin onnellisempia sinun kanssasi??? Olet kuitenkin se rakkain ihminen maan päällä heille.
Turha hekumoida itsemurha-ajatuksilla. Vaikka tekisit sen miehesi takia (onko se ihminen todella sen arvoinen että uhraat hengen???) niin enemmän se tulee vaikuttamaan SINUN lapsiesi elämään. Että sellaisen tempunko meinasit heille tehdä...
Kyllä kaikki järjestyy! Hyvää joulua teille
Ajattelin ettei kukaan enää jaksa eikä ehdi kommentoida mitään. Rakastan miestäni oikeasti, mutta hän ei usko sitä. Edellinen vaimo jätti ja sitten alkoi juominen. Mies ei koskaan varmaan ole uskonut, että häntä kukaan rakastaa. Ei tietenkään ole mitään mieltä tappaa itseään,mutta huomaan koko ajan miettiväni sen tekemistä. Katselen esineitä, joilla lähtisi henki, ajattelen paikkoja ja tapoja. En ole koskaan suunnitellut itsemurhaa, nyt se tulee mieleen ihan samalla tavalla kuin että vessa pitää pestä tai ostaa jotain tavaraa. Se on vaan asia joka on hoidettavamuiden asioiden joukossa.
Lapset luulee, että menemme perässä jouluksi. Vielä ehtii tapahtua ihmeitä, jos on tapahtuakseen. Mutta tuskin tapahtuu.
ap
ole onnellinen liitossasi. Jos mies joskus raitistuu niin hyvä juttu, mutta älä jää sitä odottelemaan.
Tulet pärjäämään! Yhteiskunta tukee ja vähälläkin tulee toimeen. Jaksa vielä hetki ja lähde lasten kanssa uuteen elämään. Hae apua masennukseen.
Koita kaiken tämän keskellä asettua lastesi asemaan. Onko heille ok viettää joulu isovanhemmilla vai olisivatko he kuitenkin onnellisempia sinun kanssasi??? Olet kuitenkin se rakkain ihminen maan päällä heille.
Turha hekumoida itsemurha-ajatuksilla. Vaikka tekisit sen miehesi takia (onko se ihminen todella sen arvoinen että uhraat hengen???) niin enemmän se tulee vaikuttamaan SINUN lapsiesi elämään. Että sellaisen tempunko meinasit heille tehdä...
Kyllä kaikki järjestyy! Hyvää joulua teille
En jaksanut eilen enää kirjoittaa tännekkään, kun tuli noita trollijuttuja. Itkin vain tunteja. Ihan sama silti mitä ihmiset ajattelevat. Olen ollut hullu, kun olen järjestänyt itseni tähän jamaan. Oma vika. ap
Olisi muka halukas raitistumaankin. En jaksa enää uskoa ihmeisiin. ap
Usko ainoastaan tekoihin. Mies menee hoitoon ja tekee töitä raitistumisen eteen, muuten ette jatka yhteiselämää. Hoitoon voi hakeautua heti, tai ainakin hakea antabukset ensiapuun niin ettei voi juoda. Sano miehellesi että uskot hänen olevan tosissaan mikäli on valmis siihen. Jos ei, lähde jouluksi pois. Ihan oikeasti. Olet vastuussa lapsistasi, älä tee heille pahaa.
Päätä että heti Uuden Vuoden jälkeen laitat eron vireille ja alat etsiä sinulle ja lapsille uutta asuntoa. Itku ei valitettavasti auta sinua eteenpäin; on myös toimittava ja tehtävä ratkaisuja
En vain jaksa olla heille nyt äitinä. En varmaan ollut itkenyt vuosiin ennen kuin padot aukes ja nyt olen itkenyt ja itkenyt. Mieskin jo vähän kai pelästyi. Olen jo ihan välinpitämätön kuitenkin. Sanoin, että kannattaa muistaa hakea kunnon lasti alkosta, ettei tule jano jouluna. Ikävää vaan, että ehkä hakeekin. Saako ne antabukset mistä? Pitääkö mennä johonkin erityiseen paikkaan? ap
Usko ainoastaan tekoihin. Mies menee hoitoon ja tekee töitä raitistumisen eteen, muuten ette jatka yhteiselämää. Hoitoon voi hakeautua heti, tai ainakin hakea antabukset ensiapuun niin ettei voi juoda. Sano miehellesi että uskot hänen olevan tosissaan mikäli on valmis siihen. Jos ei, lähde jouluksi pois. Ihan oikeasti. Olet vastuussa lapsistasi, älä tee heille pahaa.
Mä olen ollut sinun tilanteessasi - siis minä joka tarjosin patjamajoitusta.
Tiedän, että olo on tyhmä ja sellainen, että on siitä itse vastuussa, kun on tyhmyyttään päästänyt asiat siihen jamaan.
Näin ei kuitenkaan ole. Sinä olet jaksanut uskoa hyvään, parempaan ja siihen, että kaikki järjestyy. Kaikki järjestyy, lopulta.
Miehes juopottelu ei nyt välittömästi uhkaa teidän henkeä, eihän? Sitten vedä ilmaa sisään ja ulos ja katso tilannetta ulkopuolisen silmin.
Mitä voit tehdä, mitä pitäisi tehdä ja mitä ei tarvitse? Jos voitte olla kotonanne, niin pysykää siellä. Toivotaan, että ukko pysyy kaupunkia kiertävällä radalla ja pois perheen silmistä.
Lopeta pelkääminen, lopeta toivominen. Ne vievät turhaan energiaasi.
Ja käy päihdelinkin kotikanavalla, saat purettua sydäntäsi.
Ensin pitää olla labrakokeet kunnossa, mutta yksityisillä lääkäriasemilla nuokin hoituvat vielä ennen joulua.
Nyt vaadit tekoja, siten saat edes joulusi turvattua. En puolla sitä, että lapset revitään kodistaan jouluksi, jollei ole ihan pakko, siis tyyliin perhe lumihankeen ja kirves perään.
Aina kun miehesi ottaa antabustabletin, sulla on kahden viikon jatkoaika. Valvot niiden käyttöä!
Mutta jotenkin mua epäilyttää, että olet itse niin loppu, että haluaisit luovuttaa.
Lisäksi kuiville pyrkivä ihminen on todella raskas, koska vieroitusoireet riivaavat. Joka solu huutaa viinaa apuun, koska ne on tottuneet siihen!
Tiedän tämän siksi, että olen itse alkoholisti.
En tee lapsille pahaa
En vain jaksa olla heille nyt äitinä.
Lasten isä on jo heidät hylännyt ja siirtynyt viinamaailmaan, ja nyt sinäkään et jaksa enää olla äiti. Sun on pakko! Haluatko että sun omat lapset vihaa sua loppuelämänsä, kuten minä ja sisko vihataan meidän äitiä? Sekään ei jaksanut eikä halunnut lähteä kännifaijan luota koskaan, kai se sitten oli niin paljon ihanampi kuin me. Siinä meni lapsuus katsellessa kännistä äijää ja surkeaa parkuvaa mutsia. Nykyään ei olla kummankaan kanssa enää missään tekemisissä.
No ei sen nyt kai ole väliä.
Ihan tunnen olevani sekoamispisteessä. Pitäisi saada nukuttua kunnolla. Kyllä mies varmaan tulee kotiin, mutta ajankohta voi olla mikä tahansa. En jaksa enää pitää lukua ajoista ja menoista ja tuloista. Tästä on tullut täysi sekamelska. Luulen, ettei se antabus onnistu. Ajattelin, että jos mies menisi johonkin hoitolaan. Meidän piti lähteä joulun jälkeen etelään, mutta jos sanon, että vaihdetaan se johonkin hoitolaan? Mutta ei sekään varmaan onnistu. Mihinkään lomalle ei ole järkeä lähteä tässä tilanteessa, vaikka se olisi muuten ollut tarpeen.
Kirvesjuttuja ei ole, ei mitään väkivaltaa. Mies vain naureskelee humalassa ja suunnittelee suuria. Selvänä on paljon vakavampi. ap
Ensin pitää olla labrakokeet kunnossa, mutta yksityisillä lääkäriasemilla nuokin hoituvat vielä ennen joulua.
Nyt vaadit tekoja, siten saat edes joulusi turvattua. En puolla sitä, että lapset revitään kodistaan jouluksi, jollei ole ihan pakko, siis tyyliin perhe lumihankeen ja kirves perään.
Aina kun miehesi ottaa antabustabletin, sulla on kahden viikon jatkoaika. Valvot niiden käyttöä!
Mutta jotenkin mua epäilyttää, että olet itse niin loppu, että haluaisit luovuttaa.
Lisäksi kuiville pyrkivä ihminen on todella raskas, koska vieroitusoireet riivaavat. Joka solu huutaa viinaa apuun, koska ne on tottuneet siihen!
Tiedän tämän siksi, että olen itse alkoholisti.
Minkä ikäisiä teidän lapset ovat?
Tätä unettomuutta on jatkunut kauan. Lapset on yli 5, en halua tämän tarkemmin kertoa. ap
Minkä ikäisiä teidän lapset ovat?
Soita ystävälle ja lähde päivystykseen. Lapset joko sosiaalipäivystyksen kautta jonnekin ja sinä sairaalaan. Ja mies hiiteen!
Pelkään vaan, että sairaalasta lähetetään kotiin. Mutta pää hajoaa kohta. ap
Soita ystävälle ja lähde päivystykseen. Lapset joko sosiaalipäivystyksen kautta jonnekin ja sinä sairaalaan. Ja mies hiiteen!
Vanhemmat ulkomailla,
olet ainoa lapsi,
miehen firma omistaa asunnon,
olet ollut 10v kotona jne...