Syöksykierteessä kohti joulua...
Miehen alkoholinkäyttö on syksyn mittaan riistäytynyt käsistä ja hän palailee iltamenoistaan vasta aamulla tosi heikossa kunnossa. Minun pitäisi valmistaa joulu, kun häntä hädin tuskin on näkynyt viikkoihin. Nyt näyttää siltä, että ei ole muuta mahdollisuutta kuin lähettää lapset mummolaan ja sanoa, että me vanhemmat olemme kotona kipeinä. Tämä on aivan kauhea tilanne, mutta parempaa en keksi. Itse en jaksa muuta kuin itkeä, itkeä ja itkeä. En pysty tapaamaan ketään. Ruokakaupassakin alkoi itkettää.
Kommentit (43)
Jos sun lapset on jo noin isoja, yli 5-vuotiaita, niin taatusti ystävät auttaa. Minä ainakin voisin ottaa muutaman eskari/alakouluikäisen meille tähän jouluvalmistelujen keskelle. Lapsilla kuluisi aika, kun olisi leikkikavereita, minä saisin tehdä hommia ja sinä saisit levätä/mennä lääkäriin/mitä ikina haluatkaan nyt tehdä.
Mutta tee nyt hyvä ihminen joka tapauksessa jotakin. Järjestä lapsille ja itsellesi joulu jollakin tavalla. Miehelle porttikielto kotiin kännissä, tai te lähdette tosissaan johonkin.
Itse en jaksa. Päässä vaan humisee kaikki väsymys. Mies ei ole ilmoittanut mitään milloin tulee, ehkä tuleekin taas vasta aamummalla. Yritän tässä siivoilla ja katselen välillä netistä tätä palstaa. ap
Jos sun lapset on jo noin isoja, yli 5-vuotiaita, niin taatusti ystävät auttaa. Minä ainakin voisin ottaa muutaman eskari/alakouluikäisen meille tähän jouluvalmistelujen keskelle. Lapsilla kuluisi aika, kun olisi leikkikavereita, minä saisin tehdä hommia ja sinä saisit levätä/mennä lääkäriin/mitä ikina haluatkaan nyt tehdä.
Mutta tee nyt hyvä ihminen joka tapauksessa jotakin. Järjestä lapsille ja itsellesi joulu jollakin tavalla. Miehelle porttikielto kotiin kännissä, tai te lähdette tosissaan johonkin.
Kaikilla on jouluvalmistelut meneillään. Pakko vaan yrittää. ap