Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tajunnut, että miten vähän tiedät yhtään mistään ?

Vierailija
20.07.2024 |

Ja miten se on vaikuttanut käytökseesi?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, mutta ei vaikuta kauheasti käytökseeni. Saatan vaikuttaa sitä, että luulen tietäväni paljon.

Vierailija
2/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskoisin suurin piirtein tajuavani. Ja tiedän minä joistakin asioista jotain. Vaikuttaa käytökseen sillä tavalla, että kysyn niiltä, jotka tietävät, jos tarvitsen jotain tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava avaus työhaastattelussa on aina, että tunnen klassista filosofiaa ja olen Sokrateen myötä päätynyt siihen ajatukseen, etten tiedä mistään mitään.

Vierailija
4/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyräksihän se tekee.

Vierailija
5/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se vaikuttaa sinuun ap?

Vierailija
6/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt "yhtään mistään". Sen sijaan ensimmäisessä valmistumisen jälkeisessä työpaikassani tajusin äkkiä, etten osaa soveltaa oppimaani käytännössä juuri lainkaan. Vaan työ tekijäänsä opetti ja nyt 30 vuotta myöhemmin olen jo aika pätevä työssäni. Kaiketi myös työnantajani mielestä, kun maksavat niin hyvin.

Vierailija
7/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
8/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aloittaja puhuu yleissivistyksestä???? Tieto on muuten valtaa ja sitä olen järkevästi käyttänyt. Ainakin omasta mielestäni.

Vierailija
9/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän liikaakin. Se mitä en tiedä ja mikä arveluttaa, otan asista selvää. Tieto lisää tuskaa ja on jopa terapeuttista olla kaivelematta liikaa kun tuntee ja ymmärtää että esim ihminen on sudi ihmiselle. Ihmiset ovat omahyväisiä narsisteja jotka eivät tavallisesti mieti nenäänsä pidemmälle ja joilla on huono suhteellisuuden taju.

Vierailija
10/10 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa päivittäin jos vaan pitää silmänsä auki. Olen tosin tiedostanut asian jo teini-ikäisenä ja yritäinkin sen takia lähestyä kaikkia tilanteita ja kaikkia ihmisiä uteliaasti ja kysymyksin, enkä lausuntoja jakaen.