Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka RAKASTATTE ruokaa, miten laihdutitte

Vierailija
20.12.2012 |

Olen niin jumissa ruuan kanssa, etten saa painoa alas. Pidän syömisestä, ruuasta, herkuista ja suolaisesta.. ihan tavallista ruokaa syön nauttien. Myös erilaisia salaatteja mielelläni silloin tällöin. Ns. terveellinen jää usein väliin, koska olen moniallergikko.

Jos yritän vältellä syömästä liikaa tai ylipäätään jotain, usein tulen apeaksi. Ja tätä tapahtuu siis vaikka en söisi hiilareita juurikaan. Olen kokeillut vähähiilarista ruokavaliota.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän idea nimenomaan on, että dieetillä herkutellaan. Saa ottaa päivittäin ruoan kanssa lasin viiniä, saa syödä jälkiruoan joka päivä. Laitetaan hyviä ruokia, jotka kuitenkin ovat riittävän keveitä koska niihin tulee tarpeeksi kasviksia, aterian aluksi syödään salaatti jne.

Minä tuon dieetin myötä vasta ymmärsin että en minä ennen mitään herkutellut ollut. Minun "herkutteluni" koostui oikeastan aika tylsästä moskaruosta pääosin, paitsi silloin kun vaikka söin ulkona hyvin tai joskus viikonloppuna laitoin jotain erityistä. Nykyisin oikeasti herkuttelen, kun laitan tuoreista raaka-aineista, yrteistä tms kunnon aterioita joka päivä ja nautin niitä viinin, hyvän leivän, makean jälkkärin kanssa :)

Vierailija
2/3 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaa määrän sijasta laatuun. Sama raha kuluu, ostaa erikoisherkkua pienen määrän ja valmistaa sen erityisen huolella ja hienosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun mennä jonnekin ravintoterapeutille?

Paha sanoa sun allergioistasi mutta varaa sulla paskaa syödä niin tuo on vaan selittelyä ja vastuun kippaamista toisaalle. Ihan varmasti sinulle riittää syötävää!

Sä lisäät kasviksi. Opettele tekemään niistä hyvää ja monipuolisesti.

Sun tarttee opetella kuuntelemaan milloin olet täynnä ja pienentämään annoskokoa. Syö vaikka useammin että hedelmä riittää välipalana ja kohta saat taas syödä tukevasti muutaman tunnin päästä.

Oma kokemus on että jos ei ole tekemistä niin napsii välillä ja näin siis koko ajan. Kuin päivä olisi halinnassa ja ruoka-ajat pitää suolen säännöllisesti täynnä.

Kannattaa opetella syömään erilaisia raasteita, lämpösiä kasviksia (haudutettu, grillattu). Monesti ihmisillä ei ole vaan monipuolisuutta tässä: Väsyneenä kauppaan ja ruoka tarttee olla kuitenkin heti lautasella niin sinulla täytyy olla ruokaa jota mielelläsi syöt kuin että teet jotain pupun ruokaa.

Painon pudottamisessa kannattaa ottaa huomioon liikuntakin! Hyötyliikuntaa päivittäin; rappusia, lisäkävelyä jättämällä auto kauemmas yms.

Tarttee välillä ihan hikoillakin.

Sellaisen jännän huomion olen tehnyt että päivittäin pienet venyttelyhetket auttaa kunnon kohentamisessa. Nytkin jos olet istunut vaikka tunnin koneella niin voisit nousta ylös, venyä joka suuntaan hetken ja jatkaa taas koneella. ;)

Sen tilalle kun jättää jotain pois kannattaa jotain lisätä.

Se että syöt jotain jossa on väriaineita ja sokeria/suolaa, täynnä kaloreita joista et mitään saa niin ota vitamiineja ja syö vatsa täyteen aitoa ruokaa. Kunnon lihaa, kalaa, kanaa! Kasviksia eri muodoissa.

Jos syöt pizzaa niin syö myös salaattia. Meneekö vatsaasi pizzan lisäksi salaattia vai salaattia ja pizzaa?

Liikunnasta suoli saa kyytiä, vatsa ei jaksa vetää niin paljoa, ei muuttuva sinä jaksa ehkä liikkuakaan jos syöt paljon ja lähtisit sitten lenkille tai uimahalliin? Mieti valintojasi.

Voit valita maustamattoman jogurtin ja maustaa sen marjoilla ja tujauksella hunajaa kuin ostaa valmiita. Luulisi että moniallerginen oppii löytämään perusraaka-aineista sellaisia joita ei käytä ravinnossaan ja käyttää niitä joita voi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi