Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bulimikko pääsee lääkäriin!

Vierailija
22.11.2012 |

Hei, olen pari kertaa aiemminkin huomiohuorannut tällä palstalla bulimiastani. Olen reilu parikymppinen, nyt viidettä vuotta sairastava nainen.

Ensi tiistaina pääsen koululääkäriin asiani kanssa ja olen alkanut pelätä, että mitä jos en olekaan tarpeeksi sairas? Että rouva lääkäri toteaa tilanteeni olevan kurja "mutta ota nyt itsees niskasta kiinni ja jutellaan vähän" ja lähettää kotiin. Tämä stressaa ja ahdistaa niin, etten saa öisin nukutuksi ja suurimman osan ajasta mielessä pyörii pelko.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuut lähes varmasti kohtaamaan ihmisiä, joilla ei ole kokemusta ja ymmärrystä sun ongelmaa kohtaan. Toivottavasti koululääkärisi ei ole yksi niistä, mutta jos on niin sun täytyy vaan etsiä toinen lääkäri, joka suhtautuu ongelmaan tarvittavalla vakavuudella.

Paraneminen alkaa siitä, että tiedostat ihan itse ongelmasi. Kukaan muu ei voi sulle varmuudella kertoa että olet nyt "tarpeeksi" sairas. Jos alat sairauttasi epäilemään niin saat kyllä epäillä siihen asti, että hampaat tippuu ja tulee sydäri. Sun pitää päästä sairastamisessa siihen pisteeseen, että se on sulle oikeasti taakka eikä mikään tyhjien iltojen pelastus ja ahdistuksen purkukohde.

Sit kun olet päättänyt et haluat taakastasi eroon niin teet kaikkesi, että saat purettua ongelmiasi muulla tavoin ja pääset sairaista ajatuksista ja tavoista eroon. Jos saat siihen eti ekalla yrittämällä hyvää apua niin kiva, jos et niin sun pitää vaan jatkaa yrittämistä. Esim. terapian hakeminen voi olla tosi raskasta, mutta jos muu ei auta niin sit se on vaan tehtävä.

Vierailija
2/5 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kerro ihan rehellisesti miten asiat on.

Itse jätin kertomatta miten huonosti asiat on, koska pelkäsin että mut lähetetään sairaalaan. Tuloksena oli sitten se, että jouduin hoitojonon hännille, koska olin lievä tapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota seuraavaksi pussi mukaan.

Vierailija
4/5 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alan olla totaalisen loppu ja kyllästynyt tilanteeseeni. Siksi alun perinkin päätin hakea apua, mutta tosiaan nyt on mielessä käynyt että jollen saa itsestäni ulos kaikkia kurjia yksityiskohtia lääkärin edessä niin...

Kerroin siis asiasta ensin kuraattorille, joka varasti ajan lääkärille ja kuraattori oli sitä mieltä että pitkäaikaisuuden perusteella luulisi ettei asia ole mikään läpihuutojuttu, mutta hän painotti mulle että mun pitää itse olla rehellinen eikä vähätellä asiaa lääkärille.

Vierailija
5/5 |
22.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alan olla totaalisen loppu ja kyllästynyt tilanteeseeni. Siksi alun perinkin päätin hakea apua, mutta tosiaan nyt on mielessä käynyt että jollen saa itsestäni ulos kaikkia kurjia yksityiskohtia lääkärin edessä niin...

No hyvä! Kirjoita siis asiat listana paperille, jaoittele vaikkapa jotenkin ja laita kaikki mikä aiheeseen mahdollisesti yhtään liittyy (esim. unettomuus, ahdistuskohtaukset tms.) ja sit otat sen siellä lääkärissä esiin ja lunttaat siitä/annat sen suoraan lääkärille. Niin minä olen aina tehnyt.