ollaa oltu persaukisia 3 vuotta ja nyt on tilillä 6 e rahaa
keväällä olisi ekaa kertaa mahdollista että molemmat olemme töissä ja saadaa enemmän rahaa. Nyt mies haluaa säästää tonnin, KAUKOPUTKEEN!!!
vittu että kiehuu! Olen puhunut säästämisestä vuosia vaikka 20 e kuussa, koska meillä on joka kuukausi tilit tyhjänä ja aina kun tulee jotai 100e yllättävää, niin olemme kusessa. Tässä ja viime kuussa tulikin ylimääräistä 1200, luotolla on maksettu ja luotot on tapissaan.
Miten mä saan miehen ymmärtämään että pitää olla rahaa pahan päivän varalle?
Kommentit (3)
Puhe jos ei auta, niin tuhlailijahan se on. Kai se pitää kantapään kautta oppia. Jos vaikka luottotietojen menetys menisi perille?
Meillä taas huolettaa vaimoni rahankäyttö toisinaan. Hän tiedostaa tämän kyllä, ja potee huonoa omaatuntoa jos ostaa jotain ns. turhaa, mutta aina kivoja asioita pitää kotiin saada. Toki arvostan sitä että koti pysyy kauniina, mutta itse haluaisin edes muutaman tonnin puskuria tilille. Riippuen vuosibonuksista, niin nakkaan kyllä säästöön muutaman tonnin niistä rahoista.
Muttajoo, tiedän tunteen. Itsekin olen ollut taipuvainen tuhlaamiseen. Aina ajattelee että kyllähän se nyt tuohon ja tuohon uuteen vimpaimeen riittää. Kaikki Mulle Heti Nyt. Eikä malteta yhtään.
joten se kaikki on mennyt suoraan laskuihin, ehkä 100 ruokiin kuussa. Miehelle jää joka kuukausi 300 tai ylikin "käyttörahaa" ja aina löytyy "jotai kivaa mikä maksaa just sen verran ku on rahaa, ku "tilipäivä on jo ens viikolla"