Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eroakirkosta.fi - vielä ehtii 31.12. ennen puoltayötä!

Vierailija
19.12.2012 |

Toimikaa sydämenne ja järkenne mukaisesti, älkääkä ylläpitäkö turhia instituutioita, jotka toimivat vastoin arvojanne ja käsityksiänne.

Voi olla hyvä ihminen ja tehdä muille hyvää ilman kirkon kallista raskasta organisaatiota siinä välissä. Hyväntekeväisyyteen löytyy muitakin, suorempia ja kustannus/hyötysuhteeltaan tehokkaampia kanavia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapset käy meripartiota, joten maksan ilolla kirkollisveroa. Minusta edelleen hieno organisaatio vaikka en uskovainen olekaan enkä käy kun joskkus joulukirkossa kun on niin kaunista.

Vierailija
2/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut jo vuosia sitten, mutta eroaisin joka vuosi jos pystyisin sen tekemään liittymättä takaisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et luota siihen että ihmiset ihan itse tekevät ratkaisunsa? Ärsyttävää tuollainen propaganda ja suostuttelu.

Vierailija
4/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimi, joka nussii lukutaidottomia pienimunaisia terroristeja?

Vierailija
5/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä ap olet yhtä kamala kuin jehovat miksi et luota siihen että ihmiset ihan itse tekevät ratkaisunsa? Ärsyttävää tuollainen propaganda ja suostuttelu.

En suostuttele ketään, mutta muistutan, että tällainen vaihtoehto on ja takavuosista poiketen kirkosta eroaminen on mahdollista nykyään myös aivan vuoden lopussa. Monella nämä asiat ovat mielessä loppuvuodesta, mutta ajankohdasta, jolloin se pitää tehdä, on vääriä muistikuvia.

Rauhallista joulua sinulle, älä suotta ärsyynny asioista, jotka eivät koske sinua.

Vierailija
6/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan AP mamupatja? muslimi, joka nussii lukutaidottomia pienimunaisia terroristeja?

Leppoisaa joulunaikaa myös sinne Hompanssilinnaan.

Vierailija
7/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me erottiin kyllä jo viime vuonna, mutta just täältä huomasin muistutuksen, että nyt on aika erota. Nyt meillä oli säästössä rapiat 800 e ja puolet laitettiin hyväntekeväisyyteen, puolet jää omaan matkakassaan. Päästään ensi syksynä ekalle ulkomaanmatkalle, ollaan säästetty jo pari vuotta.

Vierailija
8/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan AP mamupatja? muslimi, joka nussii lukutaidottomia pienimunaisia terroristeja?

Leppoisaa joulunaikaa myös sinne Hompanssilinnaan.

Selvä mamupatja, eihän tuota sanaa muut käytä kuin aivokääpiöt mamupatjat. Onko perse jo pystyssä ja naama Mekkaan päin :) Onko miehesi hakannut lapset jo tänään vai onko illalla sen vuoro?

Vierailija
9/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se valitettavasti on niin että nuo mainitsemasi kanavat joiden kautta voi tehdä hyväntekeväisyyttä ovat toinen toisensa jälkeen osoittautuneet jonkin sortin huijaukseksi. Kyllä se kirkko on ainut johon ainakin vielä voi oikeasti luottaa ja jonka apu menee oikeasti perille...minä ainakin aion pysyä vastaisuudessakin kirkossa.

Vierailija
10/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 09:17"]

Kyllähän se valitettavasti on niin että nuo mainitsemasi kanavat joiden kautta voi tehdä hyväntekeväisyyttä ovat toinen toisensa jälkeen osoittautuneet jonkin sortin huijaukseksi. Kyllä se kirkko on ainut johon ainakin vielä voi oikeasti luottaa ja jonka apu menee oikeasti perille...minä ainakin aion pysyä vastaisuudessakin kirkossa.

[/quote]

Alle 30% menee ihmisten auttamiseen, tiukempien arvioiden mukaan 10%. Aika harvassa ovat hyväntekeväisyysorganisaatiot, joiden muuhun kuin auttamistoimintaan menee 70-90% lahjoituksista.

Vierailija
11/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2012 klo 18:36"]

Me erottiin kyllä jo viime vuonna, mutta just täältä huomasin muistutuksen, että nyt on aika erota. Nyt meillä oli säästössä rapiat 800 e ja puolet laitettiin hyväntekeväisyyteen, puolet jää omaan matkakassaan. Päästään ensi syksynä ekalle ulkomaanmatkalle, ollaan säästetty jo pari vuotta.

[/quote]

Mä taas mielelläni maksan kirkollisveron ihan siitä syystä että lapseni käyvät seurakunnan päiväkerhoa,osallistuvat lasten leireilel kesällä,diakonit auttavat niitä heikkoosaisempia yms. Esim.tampereella on syrjäytyneille paikka nimeltä Musta lammas,jossa voi käydä syömässä,suihkussa ja pesemässä pyykit. Tämän mahdollistaa seurakunta,jos tuota paikkaa ei olisi, syrjäytyneet olisivat heitteillä. Millään muulla organisaatiolla ei olisi resusrsseja pyörittää ed mainitun kaltaisia paikkoja. Seurakunnalta saa apua myös velkaongelmaiset ja parisuhteelle/avioliitolle on oma neuvonta. Ilman kirkkoa ja seurakuntaa ja sitä kaikkea apua tosi moni ihminen olisi suomessa aika heikoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan