Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko vähän raaka, kun en mene 2-lk:n joulujuhlaan, kun kävi urputtaa mulle?

Vierailija
19.12.2012 |

Meillä nykyään tosi usein, päivittäin, palaa käpy meidän 2-luokkalaiseen, joka väittää vastaan, osoittaa mieltään, ei usko, kertoo haluavansa pois meidän perheestä ja haluvansa kuolla jne...

Tänään ostin hänen toiveestaan joulujuhlaan paristokäyttöisen kynttilän. Ostinpa sitten kuulemma vääränlaisen! Ei kelpaa kulkuekynttilä...

Voi saatana, mulla niin menee hermo täällä! Ja sitten lauon hermostuksissani, kun poika meuhkaa haluavansa pois, että tuossa on ovi...Ja jätkä lähtee menee ovelle. Sitten niskasta tartun ja kuljetan omaan huoneeseensa.

Mun on jo pitänyt monen päivän ajan soittaa kuraattorille, mutta en ole saanut aikaiseksi. Kynnys on korkea, en tiedä mitä sanoa.

Miksi ihmeessä lapsi puhuu tollasia ja käyttäytyy noin? Ihan kuin saisi tyydytystä raivosta ja meidän raivostuttamisesta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois tullut niin mahdoton morkkis jos en olisi mennyt.

ap

No kelpasko se kynttilä sit siellä juhlissa?

Mitä se sun poikas teki viime viikolla, kun on ollut arestissa?

Vierailija
2/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun ne on väsyneitä, ja/tai erittäin nälkäisiä ja verensokerit on alhaalla. Jos on hyvin levännyt ja syönyt, ni kukaan ei silloin revi pelihousuja. Tsemppiä ap:lle ja pikkumiehelle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lupaathan hakea apua? Sinun täytyy ainakin lopettaa tuo väkivalta lastasi kohtaan.

Vierailija
4/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen jopa aika varma, että hän tulee toteuttamaan tavoitteensa.

Vika ei ole lapsessa vaan äidissä, joka ei ole kasvanut aikuiseksi vaan taantunut lasta pienemmäksi. Lähtökohta teillä on huono, ammattiapua sinulle pitäisi saada pian. Poika voidaan vielä pelastaa, sinua ei.

hae hyvä ihminen apua ja heti, pelasta pieni viaton lapsesi !

Vierailija
5/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellekään auennut mun teksti? Yhtään?

En jaksa kirjoittaa monin sanakääntein, paljon jäi kertomatta, mutta miksi ihmeessä lapsi ajaa tieten tahtoen vanhempansa raivon valtaan?

Ja en siis ole menossa sinne tämän iltaisiin joulujuhliin moisen käyttäytymisen vuoksi.

Ja poika on jo valmiiksi tämän viikon arestissa viime viikonloppuisen käyttäytymisen vuoksi...

ap

Vierailija
6/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavista ongelmista täytyy olla kyse, kun pieni lapsi oirehtii tuolla tavalla. Hakekaa apua heti.

Vierailija
7/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika ei ole lapsessa vaan äidissä, joka ei ole kasvanut aikuiseksi vaan taantunut lasta pienemmäksi. Lähtökohta teillä on huono, ammattiapua sinulle pitäisi saada pian. Poika voidaan vielä pelastaa, sinua ei.

Vierailija
8/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhempien tehtävä on pysyä aikuisena eikä ärsyyntyä liikaa. Ja lapsi käyttäytyy noin, koska se testaa sitä, rakastatteko te sitä ihan oikeasti, vaikka se olisi ärsyttävä.

Kannattaa ehkä vähän tutustua lasten kehityksestä kertovaan kirjallisuuteen, esim. MLL:n sivuilla on paljon juttua siitä.

kts. esim. http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tukivinkit/lapsi_kokeilee_rajoja/

Ja tottak kai menet joulujuhlaan, sinähän olet aikuinen, joka rakastaa lastaan ja tahtoo nähdä hänen juhlansa, vaikka kuika lapsi joskus ärysttäisi.

Vierailija
9/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua tilanteeseen ja heti! Turha syyllistää ap:tä tässä, ymmärrän ihan hyvin hänen tunteet ja reagoinnin. Perheneuvolaan tms. kiireesti nyt.

Vierailija
10/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun asiasti on kannustaa ja rakastaa, vaikka mikä olisi.

En ehdi nyt kirjoittaa enemmän, mutta ymmärtänet pointin.

Vierailija
11/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oireillut dramaattisesti, kärsinyt sen vuoksi masennuksesta tai halunnut kuolla. Nyt itse vanhempana ilmeisesti oman lapsuuden kokemukset ja kasvatus peilaantuu lapsiini.

Mitä teen? Olenko aivan paska? Mulla on lyhyt pinna, raivostun kunnolla jos raivostun, mutta muuten olen kaiten ihan normaali.

Kieltämättä olen ollut heittänyt esineellä kohti, läpsinyt ja potkaissut lasta. En kaikkea kerralla, mutta vuosien varrella.

En kehtaa kertoa kellekään, tai siis auttajalle. Mua pidetään ihan normaalina hyvänä ihmisenä, ja meillä on paljon hyviä hetkiä.

ap

Vierailija
12/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi sanoo haluavansa kuolla, se on huolestuttavaa. Onko hän masentunut? Vai väsynyt syksystä? Lapsilla käytösongelmien taustalla on usein masennus. Lapsi voi yrittää provosoida aikuista mut ei kannattaisi provosoitua. On parempi yrittää saada yhteys lapseen, siihen mitä hän oikein ajattelee. Se ei kyllä huutamalla onnistu. On myös tosi loukkaavaa olla nebemärtä juhliin lapsen kanbalta, ja mielestäni se on liioittelua. Minusta teidän pitäisi hakea apua. Kuraattori on hyvä alku.

Vierailija
13/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuhun en ota kantaa, mutta ymmärrän lapsesi halun kuolla ja olen jopa aika varma, että hän tulee toteuttamaan tavoitteensa. Vika ei ole lapsessa vaan äidissä, joka ei ole kasvanut aikuiseksi vaan taantunut lasta pienemmäksi. Lähtökohta teillä on huono, ammattiapua sinulle pitäisi saada pian. Poika voidaan vielä pelastaa, sinua ei.

Vierailija
14/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kannattaa ottaa aina vakavasti. Suosittelen myös avun hakemista mahdollisimman pian. Ei lapsi tahallaan ärsytä vanhempiaan, ihan oikeasti. Ja jokaisen on aina otettava vastuu omasta ärsytyksestään, on ärsyttäjänä kuka tahansa. Sinä valitset ärsyynnytkö vai etkö. Kuulostaa ennemmin siltä, että käytöksellään poikasi pyytää apua koko ajan. Ole hyvä ja tarjoa sitä hänelle.

t. alaa opiskellut

Vierailija
15/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oireillut dramaattisesti, kärsinyt sen vuoksi masennuksesta tai halunnut kuolla. Nyt itse vanhempana ilmeisesti oman lapsuuden kokemukset ja kasvatus peilaantuu lapsiini. Mitä teen? Olenko aivan paska? Mulla on lyhyt pinna, raivostun kunnolla jos raivostun, mutta muuten olen kaiten ihan normaali. Kieltämättä olen ollut heittänyt esineellä kohti, läpsinyt ja potkaissut lasta. En kaikkea kerralla, mutta vuosien varrella. En kehtaa kertoa kellekään, tai siis auttajalle. Mua pidetään ihan normaalina hyvänä ihmisenä, ja meillä on paljon hyviä hetkiä. ap

Ihan oikeasti.

Vierailija
16/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan oireillut dramaattisesti, kärsinyt sen vuoksi masennuksesta tai halunnut kuolla. Nyt itse vanhempana ilmeisesti oman lapsuuden kokemukset ja kasvatus peilaantuu lapsiini. Mitä teen? Olenko aivan paska? Mulla on lyhyt pinna, raivostun kunnolla jos raivostun, mutta muuten olen kaiten ihan normaali. Kieltämättä olen ollut heittänyt esineellä kohti, läpsinyt ja potkaissut lasta. En kaikkea kerralla, mutta vuosien varrella. En kehtaa kertoa kellekään, tai siis auttajalle. Mua pidetään ihan normaalina hyvänä ihmisenä, ja meillä on paljon hyviä hetkiä. ap

katso nyt peiliin. Onko mikään ihme että lapsi on vaikea kun sitä kohdellaan tuolla tavalla? Eihän pieni kehittymätön ihminen osaa käsitellä aikuisen raivoa ja tylytystä, varsinkaan kun tämän aikuisen pitäisi olla se kallio johon luottaa, se joka rakastaa joka tilanteessa.

Hae nyt oikeasti apua ennen kuin teet lapsestasi yhtä onnettoman kuin itse olet.

Vierailija
17/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt äidistä, ei pojasta. Erityisen ikävää oli lukea fyysisestä väkivallasta psyykkisen lisäksi. Ei ihme, että poika oireilee. Kipin kapin hakemaan apua, ei ole normaali tilanne perheessänne. Ja ihan ensimmäiseksi iloisin ilmein sinne joulujuhlaan. Älä pilaa sitä(kin) lapselta.

Vierailija
18/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin aiheuttanut laspelle sen olon ettei ole rakkauden arvoinen. olisit ap hakenut itsellesi apua jo kauan sitten. onko lapsen vika että et osaa käyttäytyä kuin aikuinen? sinun tehtävä on lohduttaa, ymmärtää ja pitää rakkaudella rajat. joulujuhlaan mennään perheenä. minusta viikon aresti ei ole mikään normaalirangaistus tuon ikäiselle, onkop rangaistus siitä että on masentunut? lapsi voi olla masentunut siitäkin jos sinä olet masentunut ja et ole vastannut hänen tarpeisiinsa tarpeeksi...en osaa sanoa mitään. hyvin surullista ja varmasti kamala olo sinulla ap. hakisin heti apua keneltä vaan.

Vierailija
19/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin aiheuttanut laspelle sen olon ettei ole rakkauden arvoinen. olisit ap hakenut itsellesi apua jo kauan sitten. onko lapsen vika että et osaa käyttäytyä kuin aikuinen? sinun tehtävä on lohduttaa, ymmärtää ja pitää rakkaudella rajat. joulujuhlaan mennään perheenä. minusta viikon aresti ei ole mikään normaalirangaistus tuon ikäiselle, onkop rangaistus siitä että on masentunut? lapsi voi olla masentunut siitäkin jos sinä olet masentunut ja et ole vastannut hänen tarpeisiinsa tarpeeksi...en osaa sanoa mitään. hyvin surullista ja varmasti kamala olo sinulla ap. hakisin heti apua keneltä vaan.

Vierailija
20/32 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aikuinen ja vastuussa teoistasi. Poika ansaitsi paremman äidin ja paremman joulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme