Sinä ihana joulupuu-keräykseen lahjoittaja vantaalta :) Kiitos x 1000! Tyttöni
7v sai just sen, mitä eniten toivoi: kauko-ohjattavan auton! Mietin pitkään, kehtaanko noin "isoa" toivetta edes kirjoittaa siihen lappuun! Lisäks oli vielä bonuksena aivan ihana tehtävä-/arvoituskirja. Kyllä, kurkkasin lahjat etukäteen yhdestä kulmasta vaikka olikin niin nätisti valmiiks paketoitu.
Eli meidän tyttö ainakin sai aivan kymppilahjan tästä paljon kritisoidusta keräyksestä, ja itellä ei ois ollut varaa ostaa. KIITOS ja hyvää joulua!
Kommentit (69)
ne lahjat ennena aattoa? Eikö ne ole tarkoitus avata vasta aattona?
Saa kyllä olla viimeinen kerta, kun vien lahjoituksen Joulupuukeräykseen, jos äidit availee niitä lahjoja lasten kanssa heti kun saavat paketin käteen. Ne on joululahjoja, paino sanalla joulu.
teinipoika halus jonkin pelin. Minä päätin kouluttaa sitä ja laitoin villasukat ja kaulahuivin. Kumma kun köyhän kakara kehtaa toivoa tuollaisia. Päätin opettaa hiukan, että kannattaa olla nöyrä ja onnellinen, että edes saa jotain
tyyliin tyttö7v tai poika 11v, ei mitään toiveita.
Vaan itse on ihan ok tarkastaa tavara, ennenkuin antaa sen lapselle.
Minä vein Joulupuuhun kaksi pakettia, ja musta on ihan ok, jos joku haluaa kattoa ennen joulua, että
tavara on sitä mitä lapussa lukee, ja että se on kunnossa.
Meitä ihmisiä on niin moneen lähtöön ja lasten mieltä ei ole syytä pahoittaa epäkurantilla tavaralla.
160cm pitkälle tytölle on laitettu 120cm pitkät lasten sukkikset yms.
Totta kai vanhemmat katsoo etukäteen, ettei aattona lapsen tarvitse pahoitta mieltään jonkun ihanan mamman takia, joka haluaa kouluttaa köyhää.
Saa kyllä olla viimeinen kerta, kun vien lahjoituksen Joulupuukeräykseen, jos äidit availee niitä lahjoja lasten kanssa heti kun saavat paketin käteen. Ne on joululahjoja, paino sanalla joulu.
on tosiaan Suomen Nuorkauppakamarit ry:n rekisteröity tavaramerkki. Se toimii valtakunnallisesti, eri paikkakuntien Nuorkauppakamarit järjestävät keräystä omilla paikkakunnillaan. Ja omalla paikkakunnalla kerätyt lahjat toimitetaan sinne omalle alueelle.
Jokaisessa keräyksessä on hiukan omat tapansa toimia. Joissain kaupungeissa toimitaan yhteistyössä seurakuntien kanssa, toisissa taas esimerkiksi sosiaalihuollon tai Mannerheimin lastensuojeluliiton kanssa. Ja joissain keräyspisteissä on valmiita kortteja, joista voi itse valita millaisen lahjan haluaa ostaa ja minkä ikäiselle. Jossain toisaalla taas paketin voi tuoda vapaasti; pääsääntö on, että lahjan tulee olla käyttämätön, eli uusi tai itse tehty.
Mutta keräys tosiaan organisoidaan aina paikallisen Nuorkauppakamarin toimesta.
ne lahjat ennena aattoa? Eikö ne ole tarkoitus avata vasta aattona? Saa kyllä olla viimeinen kerta, kun vien lahjoituksen Joulupuukeräykseen, jos äidit availee niitä lahjoja lasten kanssa heti kun saavat paketin käteen. Ne on joululahjoja, paino sanalla joulu.
teippasin paketin takas kiinni; lapsi näkee lahjan vasta aattona.
Minunkin tyttäreni sai seurakunnalta toivotun lahjan ja olen kyllä kiitollinen. Vielä viime vuonna ostelin itse lahjoja Joulupuu-keräykseen ja nyt itse olen avun tarpeessa. Ei koskaan voi tietää mitä itse kullekin tapahtuu, jopa vuodessa.
Ja meillä lahja oli paketoimatta, siitä tiedän mikä se oli. Laitan itse pakettiin ja lapsi saa sen attona.
on löytynyt käytettyjä seksileluja suoraan jonkun p*rseestä kaivettuna. :( Joten ehdottomasti kannattaa avata paketti ja varmistaa etukäteen, mitä paketissa on.
Jos et osaa pelata pelisääntöjen mukaan,miksi vaivauduit edes osallistumaan..saitko joulumielen ja rauhan sielullesi moisesta
Jos et halua osallistua kirkon kautta...Nuorkauppakamari järjestää joulupuu-keräyksen marras-joulukuussas.Itse monet kerrat vieny paketteja niihin
Kertakaikkiaan naurettavaa, että jotkut jaksaa kadehtia sitäkin, jos joku vähävaraisen perheen lapsi saa jouluna vahingossa vähän liikaa... Ei ole teiltä pois.
t. yksi hyvätuloinen ei-materialisti, joka panostaa joulupuuhun, kun omassa perheessä on tavaraa kylliksi
ongelmahan tässä on, että ihminen joka antaa sinne keräykseen vain siksi että saa kiiltävämmän sädekehän kun pelastaa jonkun toooodella köyhän resuissa kulkevan lapsosen joulun, kokee että hänen jaloutensa saa kolauksen kun joku lapsiparka ei pääsekään nauttimaan vain ja ainoastaan hänen anteliaisuutensa hedelmistä. Noihin keräyksiin tulee muutenkin niin paljon lahjoja että niitä riittää useampikin yhdelle lapselle. Käsittämätöntä että aikuinen kehtaa kadehtia jonkun lapsen saamaa toivelahjaa. Pikkusieluisuuden huippu.
VILLASUKAT ja sai sellaiset. On tosi onnellinen kun sai juuri sen, mitä eniten halusi.
Laitathan ensi vuonna joka viikko vaikka 1-2 euroa säästöön niin saat sitten ensi jouluna itse ostettua lapsellesi lahjan.
Siitä eteenpäin, kun luovutat ne keräykseen, ne eivät ole enää sinun kontrollissasi.
ja tarkistaa ennen luovutusta eteenpäin. Pakko, koska ei nykypäivänä oikeasti voi antaa lapselle ainoaksi lahjaksi villasukkia. Moni myös edelleen luulee, että köyhät lapset ovat tyytyväisiä kun saavat Eki-sedän 20 vuotta vanhan virttyneen villatakin lämmikkeekseen, ja hyväntahtoisina hölmöinä semmoisen sitten kääräisevät pakettiin.
Minä vein omat lahjani Joulupuuhun suoraan kaupan hyllystä ilman paketointia, ja minulle sanottiin vain että hyvä, koska paketit avataan ja tarkastetaan joka tapauksessa.
Itse vein Vantaalla muutaman paketin, muistan miten nihkeää oli pentuna kun työttömillä vanhemmilla ei aina ollut varaa lahjoihin (eikä sitä ihan nuorena oikein ymmärtänyt). Eniten mietitytti viedä kaksi pakettia joissa oli käytetty kannettava pelikonsoli ja kasa pelejä mutta Joulupuun edustajien kanssa juteltua päädyin moisetkin antamaan eteenpäin, toivottavasti niistä oli saajalle iloa.
Suomalainen vähävarainen on vähän eri asia kuin vaikkapa Venäjän köyhä, koita nyt ymmärtää. Suomessa on sosiaalihuolto joka yleensä poistaa äärimmäisen köyhyyden, muttei tuo kuitenkaan mitään luksusta pukinkonttiin..
On monilapsisia yksinhuoltajaperheitä, pitkäaikaistyöttämyyttä ja kroonista sairautta ja monia muita syitä, miksi on ihan oikeasti köyhiäkin tässä maassa. Siis sellaisia, joilla ei ole varaa laittaa pakettiin edes sitä piirustuspaperia ja värikyniä - jos ne laittaa, joulunpyhinä ei välttämättä syödä muuta kuin näkkäriä. Sossu ei ole pohjaton kaivo, kuten sinä näytät luulevan. Jotkut ovat joutuneet tähän asemaan omaa syytään, jotkut ilman omaa syytä. Tällaisille perheille hyväntekeväisyyslahjat on tarkoitettu, ei sellaisille kuin ap:n perhe, jossa syödään jouluruokia ja on varaa ostaa itsekin lahjoja.
kummempia lahjoja saaneet. Pikkareita ja sukkia on yöpukuja on pantu paketteihin. Tusseja ja piirustuspaperia on myös laitettu.
Minusta tuo on ollut ihan normaalia pienituloisen perheen joulua. En tiennytkään, että olisi pitänyt vielä saada kallis toivelahja päälle, että lapsen joulu olisi ollut täydellinen.
No, oppiipa lapset tekemään töitä sen eteen, että saavat jotain. Nuo joulupuukeräyksen lapset kai oppii sitten, että kaiken saa ilmaiseksi ja töitä ei tarvitse minkään eteen tehdä.
Aika ällistynyt kyllä olin tästä ketjusta. En edes tiennyt, että noita joulupuulahjoja annetaan sellaisille, joilla on varaa ostaa ihan normiperheen lahjoja lapsille.
Lisäksi saa palapelin, eläinkirjan, tussit + piirustuspaperia, koulutarvikepakkauksen (jossa kyniä + pyyhekumeja), (halpis-)kaulakorun, yöpuvun ja hiuskoristeita.Tuo auto pelasti joulun :) ap
Olen aina luullut, että lahjoja annetaan ja pyydetään sellaisiin perheisiin, joissa ei kerta kaikkiaan ole varaa ostaa lapselle yhtä ainoaa lahjaa. Ap:n perheessä sen sijaan on ostettu jo 7 lahjaa ja sitten mennään vielä kinuamaan yhtä ilmaislahjaa. Monta kertaa olen ajatellut osallistua tuollaiseen keräykseen, mutta nyt meni maku. Hyvä etten ole rahojani tuhlannut perheille, joilla on muutenkin varaa ostaa lahjoja.
kateellinen lapsen joululahjasta. Menkää pyytämään itsekin niitä lahjoja kun noin koville ottaa!
Teillä on nyt varmaan joulu pilalla kun joku on lahjoittanut joulupuu keräykseen lahjoja ja te jouduitte ihan itse ostamaan? No, minkäs sille mahtaa, kusipäitä on maailma pullollaan. Ja ennenkuin joku puupää taas avautuu, niin voin heti sanoa, että vien joka vuosi joulupuu keräykseen pari lahjaa emmekä ole itse tarvinneet sieltä koskaan mitään.
Suomalainen vähävarainen on vähän eri asia kuin vaikkapa Venäjän köyhä, koita nyt ymmärtää. Suomessa on sosiaalihuolto joka yleensä poistaa äärimmäisen köyhyyden, muttei tuo kuitenkaan mitään luksusta pukinkonttiin..
On monilapsisia yksinhuoltajaperheitä, pitkäaikaistyöttämyyttä ja kroonista sairautta ja monia muita syitä, miksi on ihan oikeasti köyhiäkin tässä maassa. Siis sellaisia, joilla ei ole varaa laittaa pakettiin edes sitä piirustuspaperia ja värikyniä - jos ne laittaa, joulunpyhinä ei välttämättä syödä muuta kuin näkkäriä. Sossu ei ole pohjaton kaivo, kuten sinä näytät luulevan. Jotkut ovat joutuneet tähän asemaan omaa syytään, jotkut ilman omaa syytä. Tällaisille perheille hyväntekeväisyyslahjat on tarkoitettu, ei sellaisille kuin ap:n perhe, jossa syödään jouluruokia ja on varaa ostaa itsekin lahjoja.
elävänä yh:na varaa ostaa lapsille lahjoja 100-150€/lapsi ja jouluruuat, herkut, kuuset ym päälle. Ikinä ei ole ollut kuin pienipalkkaisia pätkätöitä joista käteen jäänyt alle tonni. Työttömänä oltu myös peruspäivärahalla. Silti on aina tuon verran lahjoja ollut. Ostan niitä jo aiemmin pitkin vuotta ja käytän säästöt jouluun joka vuosi. Että kyllä sitä pystyy jos haluaa.
teinipoika halus jonkin pelin. Minä päätin kouluttaa sitä ja laitoin villasukat ja kaulahuivin. Kumma kun köyhän kakara kehtaa toivoa tuollaisia. Päätin opettaa hiukan, että kannattaa olla nöyrä ja onnellinen, että edes saa jotain