Onko reilua että itse ostaa monta pakettia lapsen serkuille kun itsellä on vain 1 lapsi?
Mietin tässä taas tänäkin jouluna että kun lapsella on monta serkkua samoissa perheissä ja kummeillakin on monta lasta ja meillä vain 1.
Minä ostan 20 pakettia kaikille ja takaisin tulee 5 pakettia oamlle lapselle. Kuitenkin ostan hyvät lahjat jokaiselle eli rahaa menee paljon. Sitten saadaan takaisin jotkut hiuspinnit ja piirustuspaperia.
Mulla menee toista sataa noihin muiden lahjoihin... ja oma saa takaisin muutamalla kympillä. Mun mielestä olisi reilua että ne joilla on 4 lasta voisi ostaa mun lapselle suhteutettuna saman arvoisen paketin, eikö?
Kommentit (26)
eikä sitä krääsää jota täälläkin inhotaan. Täällä on ollut monta ketjua siitä miten ihmiset ostaa krääsää ja nyt samat ihmiset kehoittaa ostamaan niitä halpoja krääsä lahjoja. Päättäkää jo mikä on hyvä!
Ja ongelma tämä on siksi että meillä tyttö saa vähän lahjoja ja suurin syy tähän on että rahat menevät pääasiassa näihin muiden lahjoihin.
Hyvä idea tuo että osta yhteisiä lahjoja mutta kun ikähaitari on niin suuri näissä perheissä ettei se ole mahdollista.
Ja ei, en tehnyt aloitusta tästä asiasta viime vuonna!
ap
Tai kerro etukäteen minkä hintaisia lahjojen pitää olla.
Terv. lapseton lahja-automaatti
silti en käsitä, miksi pitää ostaa kaikille lahja, jos ei sitä oikeasti haluaisi tehdä? Meillä on pitkään ollut tilanne, että yhdellä sisaruksella monta lasta ja muilla ei lainkaan. No, arvatkaapa, kuinka paljon lahjoja ne sisaruksen lapset ovat saaneet? Paljon, ja ilolla on niitä ostettu. Nyt sitten meillä on lapsi sekä toisellakin sisaruksellani. Ja vielä lisää on tulossa sisarusparveemme ensi vuonna. Nyt päätin, että kerron ostavani jatkossa joululahjat alle kouluikäisille (siis sisarusten lapsista puhuttaessa) sekä kummilapsille.
Mutta eihän ap sinun ole pakko ostaa lahjoja kenellekään! Ei edes omalle lapselle, jos et halua. Ei pidä valittaa täällä vaan tehdä asialle jotain.
Osta hintaluokassaan laadukasta, mutta silti halpaa. Vaikka väriliidut, sukat, kuvakirja, pelikortit. Onhan näitä.
Itse tulee hommanneeksi saman perheen lapsille parinkympin kirjat per nuppi ja takaisin ainokaisellemme tulee pienin mahdollinen Lego...
Me hommaamme kyllä lapsettomille sisaruksillekin lahjat.
Joskus meinaa ahistaa tuo pakollinen lahjashow. Jo senkin taki, että kaikkien mukeloille on kertynyt jo kamaa ihan yli tarpeen, sitten sitä pitää paisuttaa lisää ja lisää.
En mä ainakaan osta. Ostan omille lapsille ja kummilapsille. Mun lapset saa kummeilta lahjat.