Syytä epäillä, että pankkivirkailija kertonut tietojani eteenpäin, miten menetellä?
Muutimme uuteen asuntoon. Naapurissamme asuu nyt pankkivirkailija, joka on työssä samassa pankissa, jossa minä asioin. Nyt sain kuulla yhdeltä tuttavalta, joka tuntee tämän pankkivirkailijan sukua, että nämä sukulaiset olivat retostelleet tämän kyseisen henkilön tietävän minusta KAIKEN ja tuntevan minut HYVIN.
Oikeasti ei tunneta toisemme kuin nimeltä ja ulkonäöltä. Muuta en tiedä, kuin missä hän töissä. Ja hän ei tiedä minusta vielä edes sitä - siis ellei ole pankkitiedoista katsonut, mistä palkka tilille tulee.
Miten menetellä? Ei ole mukavaa eikä ihan normaalia, että naapurin sukulaiset, joita en tunne ja joita en koskaan ole edes tavannut, retostelevat joillekin muille ihmisille, miten minua tuntematon ihminen tietää minusta KAIKEN.
Kommentit (51)
ellei asiaan liittyisi ihan oikeasti rikosta...epämääräisiä isoja rahasummia joita noustetaan,kai nyt jotenkin nuo jutut tulee ilmi!Ei ne pankissa ihan tyhmiä ole taikka tullut poliisilta tai veroviranomaisilta pyyntö tutkia jotain juttua.En ole ikinä itse epäillyt ketään viranomaista mistään,tavalliset ihmiset niitä juoruja levittää,entiset naapurit,työkaverit,eivät tuntemattomat viranomaiset.Tee rikosilmoitus,jos sulla on todisteet asiasta.
Onko nyt sun tilitietoja levitelty? Ei ymmärtääkseni. Mikä on ongelma? Suusta suuhun joku levinnyt juttu, että joku tuntee sut? HALOO!! Juttu vähän paisunut ja mitä perättävää siinä on, että joku juoru jostain kertoo jonkun tuntevan jonkun hyvin. Mikä on siis vahinko? Ainahan näitä on, että joku sanoo jonkun tietävänsä ja saattaa juoruissa muuttua ystävyydeksi, mutta mitä ne ketään loukkaa.
ei johda mihinkään. Sinulla pitää olla konkreettisia tietoja esittää väitteittesi tueksi.
Se, että joku on kehuskellut tuntevasi sinut HYVIN, ei tarkoita yhtään mitään noin konkreettisesti. Kuka tahansa voi sanoa ja väittää näin. Kommentoija on voinut esim. tarkoittaa sanomisillaan, että tietää mitä tyyppiä olet (valitettavasti negatiiviseen sävyyn) tai tietää jotakin ikävää/noloa/salattua sinun menneisyydestäsi. Tai kommentti oli epäluottamuslause, tyyliin sano mitä sanot, tunnen sinut, enkä luota jne.
AP ongelma taitaa eneminkin olla päänsisässäsi. Kuulostat ihan paranoidiselta.
Komppaan tuota edellistä, että ota selvää mitä tietoja muut "tietävät" sinusta, ja vasta sitten ala syyttämään.
Arvaa kuinka monta samantyyppistä syytöstä konttorinjohtajille tulee mm. asiakkaiden jotka ovat avohoidossa...? MM. että tililtäni on varastettu rahaa, tai että pankkivirkailija katsoi halveksivasti pieniä nostuttettuja summia jne jne. Nykyäänhän vain mummot ja avopotilaat ovat suurin asiakasryhmä jotka päivisin asiovat henkilöasiakaspuolella tililtä nostamisa/maksun maksamisia konttoreissa...
Asiakassuhdetta ei saa paljastaa missään tilanteessa. Mutta mitä konkreettista tietoa on levitetty? Pienillä paikkakunnilla varsinkin on haastavaa, kun tunnetaan ihmisiä sekä asiakkuuden että muiden syiden takia....
kuin muuallakin. Voit toki pyytää ketään syyttämättä pankista selvityksen, kuka on tilitietojasi urkkinut. Siinähän ihmettelet, jos ainoat katsojat on niitä, joilla on sinne ollutkin asiaa... Te olette naiveja. Kuvittelette, että oikeasti tiedot voidaan pitää salaisina. Aina, kun ollaan ihmisten kanssa, jutut leviää. Tietysti hyvä sitä on rajoittaa säännöillä ja lailla, mutta älkää eläkö kuplassa asian suhteen. Kannattaa elää niin, ettei ole toisilla saatavilla liian arkaluonteista tietoa. Ts. ei kannata varastella, huijata sossua jne.
siinä tapauksessa että tosiaan olisi jostain suuremmasta hädästä kyse.Mitä ketään kiinnostaa nyt kenenkään jutut..
Asiakassuhdetta ei saa paljastaa missään tilanteessa. Mutta mitä konkreettista tietoa on levitetty? Pienillä paikkakunnilla varsinkin on haastavaa, kun tunnetaan ihmisiä sekä asiakkuuden että muiden syiden takia....
tietoa ole levitetty, ainoastaan ap:n naapuri on sanonut tuntevansa ap:n hyvin. Ja mitä se kenellekin tarkoittaa. Voi olla, että juttu on vähän nyt paisunut matkalla ja ainakin ap:lla mielessään HYVIN isoksi.
on se kunnianloukkausjutun paikka eli jos et ole satavarma siitä, että tilitietojasi on levitelty, niin ei kannata ryhtyä syyttelemään.
ja tällä valheella ei sitten ole mitään tekemistä arkaluontoisten paljastusten kanssa. vainoharhaa, ap, ei susta kukaan ole oikeesti kiinnostunut.
Miksi menit ystäväsi luo tiskille nostamaan rahaa, ja nyt tulet sitten tänne AV:lle itkemään, että ystäväsi tietää paljonko tililläsi on rahaa??? Pankkivirkailijan on vähän vaikea nostaa tilitäsi rahaa tietämättä tilillä olevan rahasumman, kun samalla pitää tarkistaa, että tilillä on katetta nostolle.
Itse olen kieltäytynyt työtehtävistä, kun tuttava on sattunut kohdalle asiakkaaksi. En halua nimittäin tietää mitään kiusallisia henk.koht. asioita juuri tämän takia tutuista, naapureista, ystävistä tai muista henkilöistä jotka tuntevat MINUT. Eipä pääse kukaan syyttämään koskaan. Olen kohteliaasti sanonut, että nyt passaan tehtävän jollekin muulle, koska tunnen tämän asiakkaan.
Tämän on pakko olla provo, kukaan ei voi olla noin tyhmä ja epäreilu.
Hän näkee vaivaa, jos joku edes sanoisi tuntevansa hänet ja nyt aikoo nostaa metelin.
Luokallani oli tyttö, joka suhtautui kaikkeen kanssakäymiseen vainoharhaisesti. Viaton kysymys vaikka siitä, missäpäin asuu olisi saanut heti vastauksen: "Mitä sä sillä tiedolla teet...?" Ööh. En mitään, yritin vaan saada juttua aikaiseksi. No, myöhemmin kuulin, että äitinsä oli ladattavana säännöllisesti paranoidisten piirteiden takia ja niin on tyttökin ollut aikuisiällä. Ihminen, jonka elämä pyöri sen ympärillä, mitä ja kuka sanoo missä ja miten ne aikoo vahingoittaa häntä jne.
voin sanoa, että pankissa ei kahvitunneilla tai ruokalassa puhuta asiakkaiden asioista. Sitä katsottaisiin pahalla. Tämä olisi todella nolo ja epäasiallinen keskustelunaihe.
Ja sitäpaitsi ihmiset jotka tekevät työkseen esim. pankin kassa-asioita ja neuvontaa eivät oikeasti jaksa kiinnostua yksittäisen asiakkaan tileistä. Se on työtä, ja siihen puutuu. Päivän sadannen tilin kohdalla et edes muista mistään toisten ihmisten rahasummista ja nostoista. Kiireen ja palvelun keskellä ei kuule voisi vähempää kiinnostaa kuinka paljon sinun tililläsi on rahaa, tai mikään muukaan pankkitietosi.
on nähnyt, kun luoksesi hiippaili lippalakkipäinen jore ja vartti sen jälkeen makkarin ikkunasta kuului voihketta. Ehkä hän on kertonut, että kauppakassisi levisi kävelytielle ja sieltä levisi kadulle makkaraa ja muroja.
Ehkä häneltä on kysytty, että sattuuko tuntemaan sellaisen ruskeatukkaisen naisen, aamulla paplarit tukassa, sataseitkyt pitkä, ja pankkineiti on sanonut, että juu, hyvin tunnistaa, se on Heikkisen Irma. Siitä sitten on vedetty mutkat suoriksi ja liioiteltu ja haluttu sua ärsyttää.
Ehkä.
kuin muuallakin. Voit toki pyytää ketään syyttämättä pankista selvityksen, kuka on tilitietojasi urkkinut. Siinähän ihmettelet, jos ainoat katsojat on niitä, joilla on sinne ollutkin asiaa... Te olette naiveja. Kuvittelette, että oikeasti tiedot voidaan pitää salaisina. Aina, kun ollaan ihmisten kanssa, jutut leviää. Tietysti hyvä sitä on rajoittaa säännöillä ja lailla, mutta älkää eläkö kuplassa asian suhteen. Kannattaa elää niin, ettei ole toisilla saatavilla liian arkaluonteista tietoa. Ts. ei kannata varastella, huijata sossua jne.
En vaan halua, että minusta puhutaan selän takana ja levitellään juttuja tilaisuuksissa, joissa en itse ole edes paikalla.
Onko näin?
Minua vaan ärsyttää, jos asioistani puhutaan, kun en itse ole paikalla. Ja olen kahdelta ihmiseltä, jotka tuolla kutsuilla olivat, kuullut, että sitä oikein julistettiin ja painotettiin siellä, sitä minun tuntemistani.
Aniharvaa pankkivirkailijaa kiinnostaa asiakkaiden asiat. Ne ovat puuduttavaa rutiinia.
Tietenkin häirikköasiakkaat ja uhkailijat jäävät ikävästi mieleen. Ei, en tarkoita nyt sinua.
Et sinä voi kontrolloida, mistä kukin saa jutella, jos ei lakia rikota.
Onko näin? Minua vaan ärsyttää, jos asioistani puhutaan, kun en itse ole paikalla. Ja olen kahdelta ihmiseltä, jotka tuolla kutsuilla olivat, kuullut, että sitä oikein julistettiin ja painotettiin siellä, sitä minun tuntemistani.
Onko näin? Minua vaan ärsyttää, jos asioistani puhutaan, kun en itse ole paikalla. Ja olen kahdelta ihmiseltä, jotka tuolla kutsuilla olivat, kuullut, että sitä oikein julistettiin ja painotettiin siellä, sitä minun tuntemistani.
silti lähes kaikki sitä harrastaa.
Miksi et usko, että naapuri on puhunut sinusta naapurina, miksi luulet, että hän on puhunut sinusta pankinasiakkaana?
olet itse varmistanut ja tutkinut erittäin huolella nuo tiedot! Eli vaadit, että mitä tietoja sinusta on levitelty, kuka, milloin ja mitä. Sitten kun sinulla on esittää konreettisia esimerkkejä ja tietoja mitä raha-asioita on levitelty, niin sitten otat tämän kyseisen pankkivirkailijan lähiesimieheen yhteyttä! Soitat vaikka kyseiseen konttoriin, ja kysyt, että kuka on X:n esimies. Ja lähestyt vaikkapa sitten kirjallisesti esim. sähköpostitse, ja vaadit asian selvitystä ja vastauksia toimenpiteistä mihin on ryhdytty. Väittäisin, että 99% pankkilaisista eivät tänäpäivänä ehdi, kiinnostu tai halua urkkia tietoja. Ensinnäkin töitä on liikaa, aina kiirettä ja stressiä. Toisekseen jo tietojen katsominen on väärinkäyttöä, josta irtisanotaan HETI, jos tietoa ei ole välttämättömästi tarvittu kulloiseenkin työtehtävään. Kolmanneksi KAIKISTA toiminnoista jää jälki systeemeihin. Kukaan ei voi mennä edes katsomaan osoitetietoja puhumattakaan tileistä "incognita". Kaikki puheluita myöten on selvitettävissä.
Kaikki tietävät, että kenkää tulee että kolisee, jos pankkisalaisuus rikotaan!
Pankkilaiset ovat myös niin kovilla, että heillä ei ole aikaa tutkia eri ihmisten tilejä.
Paitsi ehkä jossain marginaalipankissa perähikiällä.
Olen pankissa töissä ja olen sanonut miehelleni että tilitietojen perusteella ihmisestä voi päätellä aika paljon. Tämä lauseen lausuminen ei ole vielä pankisalasuuden rikkomista.
Toisin olisi jos virkailija kertoo yksityiskohtaista tietoa asioistasi. Saldot, tilikäyttäytyminen, maksuhäiriöt, velat, sijoitukset yms.