Minusta joulupuukeräykseen ei tarvi osallistua, jos ei ole varaa
ostaa kunnon lahjaa.
Miettikää, että antamanne lahja on saajan AINOA lahja. Sen pitää siis olla kunnollinen. Ei mitää 10-20e kräärää siis.
Hittilelu, leffaliput + suklaata tms kunnollinen lahja. Tusseista ja palepelista tulee saajalle vain paha mieli, vaikka antaja muuta kuvittelee.
Lukeehan niissä ohjeissa mitä niihin voi laittaa.
Kommentit (37)
20 euroa on jo paljon, 120 markkaa
Ja mitä tolla rahalla saa teinille? Ei mitään.
Ehkä ennemmin lähtisin hoitamaan asennevammaa teinien kasvatuksessa/ lapsiperheissä!
Jos perheellä EI ole rahaa, ei sitä kuulu peitellä. Sitä ei tietenkään kuulu myöskään kaataa ala-ikäisten niskaan, elätys on vanhempien homma. MUTTA, koska emme kaikki tällä planeetalla ole syntyneet kultalusikka suussa, on toisten opittava elämään sen kanssa, että kaikkea ei voi saada. Minä olen elänyt sen, ja olihan se välillä vaikeaa, mutta kyllä minusta kasvoi normaali aikuinen!
Siispä jouluna iloitaan lahjoista. Ei siitä mikä on sen paketin sisällön rahallinen arvo, tai onko se jokin statussymboli, vaan se, että joku on halunnut ilahduttaa lahjansaajaa. Ei jääty ilman!
Ehkä ennemmin lähtisin hoitamaan asennevammaa teinien kasvatuksessa/ lapsiperheissä!
tai jos lapsi kotona, niin onko se lapsen vika että vanhemmat on köyhiä? varmasti on kuule sitä köyhyysasennetta ihan tarpeeksi joutuneet kokemaan ja olemaan ilman 364 päivää vuodessa kaikesta siitä mitä muut ympärillä saa. Jos vaikka yhtenä päivänä voisi saada jotain edes.
Olen samaa mieltä, että lahjat kannattaisi valita huolella - ei mitään turhaa krääsää vaan jotain, mikä voisi oikeasti ilahduttaa saajaansa.
Siitä olen eri mieltä, etteikö 10-20 eurolla saisi todella kivan paketin aikaiseksi. Tietysti jos ei yhtään osta ajatuksella vaan hakee jostain Stockalta jotain mitä ensimmäisenä tulee käteen, niin eihän sillä saa kuin suklaarasian...
Ja tuskin kukaan on tusseja ja palapelejä millekään teinille antamassakaan. Vai onko?
mun vähäiset rahani omiin lapsiini. Jos tuonne joulupuukeräykseen otettaisiin vastaan käytettyjä leluja niin multa olis mennyt sinne monta pakettia. täysin ehjiä siistejä palapelejä tms. tavaraa josta joku pieni olisi iloinen mutta kun ei kelpaa niin ei sitten... Ymmärrän että käytettyjä vaatteita ei oteta vastaan mutta että ei ehjiä lelujakaan..
mun vähäiset rahani omiin lapsiini. Jos tuonne joulupuukeräykseen otettaisiin vastaan käytettyjä leluja niin multa olis mennyt sinne monta pakettia. täysin ehjiä siistejä palapelejä tms. tavaraa josta joku pieni olisi iloinen mutta kun ei kelpaa niin ei sitten... Ymmärrän että käytettyjä vaatteita ei oteta vastaan mutta että ei ehjiä lelujakaan..
Osittain olen samaa mieltä, turhan parin euron romun ostelu keräykseen ei ole mielekästä. 20 euroa on kuitenkin jo iso raha, ja on kyllä inhottavaa tuollainen asenne että pitää olla kallis lahja. Toivottavasti kukaan ei kasvata omaa teiniään ajattelemaan noin.
Esimerkiksi huostaanotettu teinipoikani sai viime vuonna lahjan Joulupuu-keräyksestä. Taisi olla joku kirja josta tykkäsi kyllä. Kotona jouluna sai lisäksi yli kymmenen lahjaa joista tykkäsi myös. Mummoilta, kummeilta, vanhemmilta ja sisaruksilta.
tai jos lapsi kotona, niin onko se lapsen vika että vanhemmat on köyhiä? varmasti on kuule sitä köyhyysasennetta ihan tarpeeksi joutuneet kokemaan ja olemaan ilman 364 päivää vuodessa kaikesta siitä mitä muut ympärillä saa. Jos vaikka yhtenä päivänä voisi saada jotain edes.
ihmisen onnellisuus ei ole kiinni materiasta ja rahasta. Mulla oli köyhä mutta onnellinen lapsuus, olet itse vastuussa lapsiesi onnellisuudesta, älä sälytä sitäkin muiden vastuulle.
itselläänkin varaa ostaa ne halvat krääsälahjat tai villasukat. Käsiryöt on ihan ok sellaiselle "jolla on jo kaikkea" tai vaikkapa kiireisen bisnesäidin vesalle mutta esim. työttömyysperheissä on nimenomaan aikaa niille käsitöille eikä niitä välttämättä kaivata lisää "köyhäinapulahjoina".
silloinKin, kohtuus kaikessa. Kun arki on köyhää, ilahtuu sitä pienemmästäkin. Kun toiset toitottavat että 50e sen pitää maksaa, olla sitä ja tätä.Pyh.
Esimerkiksi huostaanotettu teinipoikani sai viime vuonna lahjan Joulupuu-keräyksestä. Taisi olla joku kirja josta tykkäsi kyllä. Kotona jouluna sai lisäksi yli kymmenen lahjaa joista tykkäsi myös. Mummoilta, kummeilta, vanhemmilta ja sisaruksilta.
monilla ongelmaperheillä on välit sukulaisiin poikki tai niitä ei ole. Jos kerran turvaverkkoja olisi, miksi tarvisi huostaanottaa??
tarvii köyhäinapuna jonkun parin euron lahjan.
Joku on katsonut liikaa jotain slummidokumentteja jos sellaista kuvittelee.
Suomen köyhyys on vähän erilaista.
saada lapsi pois huonosta kaveripiiristä ja sen vaikutteista, perheessä ei välttämättä ole mitään vikaa sinänsä.
monilla ongelmaperheillä on välit sukulaisiin poikki tai niitä ei ole. Jos kerran turvaverkkoja olisi, miksi tarvisi huostaanottaa??
saada lapsi pois huonosta kaveripiiristä ja sen vaikutteista, perheessä ei välttämättä ole mitään vikaa sinänsä.
"Joulupuu on hyväntekeväisyyskeräys, jonka tavoitteena on antaa joululahja niille lapsille, jotka muuten jäisivät ilman Joulupukin tuomisia. "
kun penska väen väkisin haluaa pinnata koulusta ja addiktoitua vahingollisesti. Kun pakkokeinoja ei voi käyttää, viranomainen voi näin tehdä.
esim rulla sadan euron seteleitä olis ihan nappi tsydeemi, niin ei tarttis tulla itkeen av:lle paskoist lahjoist!
Olen mielestäni ostanut joka vuosi kivat lahjat joulupuu keräykseen. Itse asiassa olen laittanut lapseni valitsemaan vuosittain jotakin sellaista, mitä itse haluaisivat löytää paketeista. Kiitos av:n, laitan tänä vuonna rahaa vain Pelastusarmeijan pataan.