Kihlasormus, budj.1300eur. kummalla tavalla timantin istutus? sis. kuvat sormuksesta
olemme teettämässä kihlaani sepällä ja sormus on tulossa 18k keltakultaan. itse en pidä valkokullasta mutta olen miettinyt pitäisikö kuitenkin sitä käyttää timantin 0.2ct istutukseen. kivi on konjakinsävyinen kuten kuvassa.
sivuille tulee myöhemmin vastaavat pienet kirkkaat timantit esim vuosipäivänä tai vihkipäivälle.
eli tässä kokokultainen ja istuts valkokullalla kökkö kuvamanipulaatio
http://aijaa.com/WWbiFu
http://aijaa.com/aG7LeU
valkokulta ehkä tuo kiven paremmin esille mutta vierastan ajatusta sen pinnan rodinoinnin kulumisesta, lisäksi olen nikkelille allerginen. tosin istutus ei tule koskettamaan ihoa.
mielipiteitä, kumpi on kauniimpi? alkuun siin todennäköisesti vain yhdellä isolla kivellä
Kommentit (14)
kihla on yleensä sileä sormus ja vasta VIHKIIN kivet.
Jos kihlat noin pröystäilevät, on vaikeaa löytää sille sopiva kaveri kun pitää se oikeasti tärkeä sormus hankkia.
Ja makunsa kaikilla, mutta noista kahdesta molemmat aika inhottavan näköisiä.
Tuon tyyliset vain näyttävät pääsiäismunasormuksilta.
hintaa pitää mainita kun haluaa vain keskustella kumpi näyttää paremmalta?
Valkokullan kanssa kauniinpi, vaikka kumpikaan ei ole minun makuuni. Mutta, ruskea kivi? Oletko miettinyt millaiselle kulutukselle sormus joutuu? Värilliset kivet soveltuvat erittäin huonosti joka päiväiseen käyttöön, varsinkin isommat. Joten en suosittele värillistä kiveä, ellei se ole värillinen timantti!
Valkokultainen reunus / istutus on arvokkaamman näköinen. Lisäksi kiillotus voidaan tehdä aina kun muokkaat sormusta "siinä sivussa". Itselläni on kolmatta vuotta täysvalkokultainen sormus eikä ole vielä tarvinut huoltoja tai muutakaan, tehdään sitten ennen häitä em toimet.
voi olla että olet oikeassa. ainakin se antaa vaikutelman kirkkaiden kivien olevan isompia kuin ne ovatkaan..
ap
av:ltä kysyt mielipidettä omaan kihlasormukseen?
En ymmärrä. Näin henkilökohtaiset asiat valitsisin kyllä ihan oman makuni mukaan, vaikka koko muu maailma pitäisi valintaani vääränä.
mielipiteitä. miksei siis av:lla kysyisi jos haluaa kysellä
ap
Kultainen reunus. Valko- ja keltakulta ei muutenkaan mielestäni sovi yhteen eli sinuna ottaisin kokonaan keltakultaisen.
Jotenkin mulla hyppää liikaa silmille tuo valkokulta ja sormus näyttää sitten irto-osista kasatulta :D Tulee siis vähän sekavampi vaikutelma kun on useaa väriä. Jotenkin harmonisempi vain keltakultaisena.
Valkokultaa saa myös ilman nikkeliä.
on varmasti hiukan isompi kuin minulle tuleva. epäilen kiven olevan 0.3 kuvassa. minulle tulee 0.2ct
minulta myös löytyy itseltäni nuo kirkkaat kivet jo ennalta ja sormuksen runko.
saa siis edullisemmin
ap
ei erota timantiksi