Oliko sulla opiskelukavereita?
Saitko olla oma itsesi vai pitikö vetää jotain roolia jotta sut hyväksyttiin?
Kommentit (5)
Olin vähän ujo nuorempana ja sen lisäksi en käyttänyt alkoholia, joten automaattisesti jäin syrjään. Kaikki kaveruussuhteet luotiin noissa opiskelijabileissä. Olisi vain kannattanut mennä sinne sekaan ja unohtaa periaatteet.
Niin... selvinpäinhän ei voi olla bileissä. Terveisiä vaan absolutistilta, joka ravasi opiskelijabileissä ihmisten ja tanssimisen takia.
ja opiskeluajat olivat todella ainoat, jolloin sain olla oma itseni. Roolit vedettiin ennen sitä ja sen jälkeen varmaan hautaan asti.
Minäkään en kulkenut bileissä - vaikka siellä epäilemättä olisi voinut olla ilman viinaakin, menetin kiinnostukseni jo tutustumisbileissä, kun minun annettiin ymmärtää että "niihin on syytä osallistua". Ajattelin että mun vapaa-aikaani ette perhana säätele. Osa jengistä piti minua sitten tylsänä hikipinkona, jonka elämässä ei ollut muuta kuin opiskelu, vaikka tosiasia oli, että minulla nimenomaan oli muuta kuin opiskelu - oli mies ja jonkun ajan päästä työkin ja halusin viettää viikonloppuni mieheni kanssa.
Mutta meitä oli muutamakin samanhenkinen ihminen, jotka löysimme toisemme, ja hikipinkoilimme sitten yhdessä. EI osallistuttu viikonlooppubileisiin, mutta istuskeltiin viikolla kuppiloissa ja kirjastoissa ja toistemme luona. Niin, ja opiskeltiin.
Mun opiskeluajoista on jo useampi vuosikymmen, mutta lähes kaikki ystäväni on opiskeluajoista. Me ollaan ristiin toistemme lasten kummeja ja vietetään paljon aikaa yhdessä.
Mutta aikuisen neuvo: mitään roolia ei kannata ystävyyssuhteissa vetää. Se ei pitkälle kanna. Aikuisten opiskelupaikat on niin isoja ja verkkoja on monia, että ei kannata jäädä roolin vangiksi. Opiskeluaikana kun ystäviä voi löytyä omalta vuosikurssilta, opiskelijajärjestöistä, osakunnista, harrastusjärjestöustä jne. Jos omalta kurssilta ei löydy samanhenkistä, niin etsi muualta.
Aidot ihmiset pärjää aina.
Olin vähän ujo nuorempana ja sen lisäksi en käyttänyt alkoholia, joten automaattisesti jäin syrjään. Kaikki kaveruussuhteet luotiin noissa opiskelijabileissä. Olisi vain kannattanut mennä sinne sekaan ja unohtaa periaatteet.