Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sitä mieltä että jokainen joka syö lihaa, pitäisi pystyä käymään teurastamolla katsomassa

Vierailija
17.12.2012 |

kuinka satoja sikoja, kanoja jne tapetaan liukuhihnalla, viilletään kurkut auki aluksi (toki tainnutettuna täällä suomessa) ja sen jälkeen hyvillä mielin syömään vaikkapa joulukinkkua, makkaraa.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

livenä kiinalaisia sikakuljetuksia. Mutta kanaa ja kalkkunaa kyllä.

Vierailija
2/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn broileriteurastamolla kerran pari viikossa ja sikateurastamolla ehkä kerran kuussa. Hyvin maistuu kinkku ja makkara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei olisi loppunut lihansyönti multa jo aiemmin, niin viimeistään siinä vaiheessa kun ensimmäistä kertaa kesätöissä päästiin tutustumaan HKlla muihinkin tiloihin kuin vain omaan osastoon...

Vierailija
4/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt teurastamolla ja tappanut itsekin eläimiä. Tuskin kenellekään nykypäivänä on epäselvää mistä liha tulee.

Vierailija
5/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut broileriteurastamolla töissä.

En ole kylläkään vieraillut muilla teurastamoilla.

Vierailija
6/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin järkyttyisin sen enempää kuin ihmisen ruumiinavauksesta, joita olen päässyt muutaman kerran seuraamaan.

Vierailija
7/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremman lihansyöjän?

Vierailija
8/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse teurastanutkin :) ja hyvää on.

Vierailija
9/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on ostaa vakuumipakattua jauhelihaa tiskistä ja unohtaa, millaisen taistelun elämästään lihanlähde on viimeisillä hetkillään käynyt. Kun on nähnyt esim. sikojen tai nautojen teurastusta ja todistanut sitä paniikinomaista reaktiota joka näille eläimille ennen kuolemaansa tulee, on helppo tehdä päätös lihattoman elämän puolesta.

Ei yltäkylläisyydessä elävä nykyihminen tarvitse niin paljoa eläinproteiinia.

Vierailija
10/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulupossut aina itse ja olen ollut isän kanssa ne teurastamassa. Muitakin eläimiä oli ja ne tapettiin kotona ja syötiin.

kuinka satoja sikoja, kanoja jne tapetaan liukuhihnalla, viilletään kurkut auki aluksi (toki tainnutettuna täällä suomessa) ja sen jälkeen hyvillä mielin syömään vaikkapa joulukinkkua, makkaraa.

Vierailija
11/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin humaani oli kuin voi olla, naapuri ampui päähän pistoolilla. Ja sitten suolistettiin kaltattiin yms. Enemmän mua ahdistaa kanalat, ja eläinten elinolosuhteet. Pyrin syömään enemmän lammasta, poroa, hirveä ja luomunautaa, pihvikarjaa joka laiduntaa ulkona.

Vierailija
12/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tehnyt eläinkokeita opiskeluaikanani.

Ihminen on saalistaja.

Vierailija
13/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastamolla kesätyöni tein nuorena monena kesänä.

Vierailija
14/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parin tiikerin jahdattavaksi, jotta voisi tuntea sen saman tuskan ja pelon ja ahdistuksen minkä saaliseläin tuntee. Vain sen jälkeen hän voi hyvällä omallatunnolla katsoa luontodokkkareita, joiden pääosissa raukka-parka-saaliseläimet ovat. Muuten niiden katselu on ehdottomasti riistoa!

Vierailija
15/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihan syönnin lopettamisesta.

Vierailija
16/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jokaisen joka laittaa vaikka viljaa suuhunsa pitäisi käydä itse levittelemässä pellolle lietelantaa.

Vierailija
17/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä, jos sinne jotain yleisövierailuja järjestettäisiin.

Vierailija
18/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jokainen lihaa ja/tai lihatuotteita syövä alkaisi rampata paikan päällä katsomassa teurastusmenetelmiä. Taitaisi olla melkoinen trafiikki, ne tapettavat eläinparatkin häiriintyisivät ja hätääntyisivät entistäkin enemmän?

Vierailija
19/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös tehnyt eläinkokeita opiskeluaikanani.

Ihminen on saalistaja.

Jos tosiaan edes saalistaisit itse sen lihasi, mutta se että eläin on tapettu liukuhihnalla, jonkun toisen toimesta, eikä sillä ole ollut mitään mahdollisuuksia päästä karkuun tms. niin siitä on saalistaminen kaukana, idiootti!

Vierailija
20/48 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mihinkään pääse. Olen jo aikaa sitten luovuttanut, että jaksaisin taistella sen puolesta, että mahdollisimman moni luopuisi lihansyönnistä. Tyhmille ihmisille on turha puhua järkeä. Se on sama kuin puhuisi muurahaiselle, ei mene jakeluun. Eivätköhän heidän sielunsa rangaistuksen saa, seuraavassa elämässä tai taivaassa, tai mihin kukakin uskoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme