Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka teette rosollin itse.

Vierailija
17.12.2012 |

Käytätttekö keitettyjä punajuuria vai etikkalimessä olleita?

Itse keitettyjä, koska en tykkää liian etikkaisesta mausta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä suolakurkkua mutta silliä.

Vierailija
2/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään niistä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja porkkanaa en laita rosolliini.

Vierailija
4/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna aion kokeilla vähän erilaista "rosollia": http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/22919-punajuuripatee

Teen siis ton pateen ja ympärille sit porkkanaa, suolakurkkua, omenaa..

Vierailija
5/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla tulee punajuuren lisäksi vain keitettyä porkkanaa, maustekurkkua ja sipulia. En tykkää omenasta siellä, enkä varsinkaan siitä smetanatahnasta. Silli syödään erikseen.

Vierailija
6/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole koskaan tehnyt pelkästään vedessä keitetyistä.

Silliä en laita ikinä,koska meillä syödään rosollia useampana päivänä. Jos silli on siellä seassa,niin jotenkin "pahentuu" äkkiä. Silli ja muut kalat syödään erikseen.

Rosolliin kuuluu mielestäni ehdottomasti kermakastike; mausteena siis sokeri ja etikka.

Vierailija
7/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä valmiina kuutioina ostan. Rosolli on mielestäni tylsää keitetyistä punajuurista tehtynä.

Vierailija
8/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kera.

Vierailija
9/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut mieluiten itse säilöttyjä, koska kaupan etikkapunajuuret on yleensä väkevämpiä, kuin meidän äidin omalla reseptillä säilötyt, jotka eivät maistu erityisen etikkaisilta.

Perunaa, porkkanaa, sipulia, etikkapunajuuria, maustekurkkua ja omenaa.

Kastike maustetaan nykyään wasabilla! On hyvää. Sillit aina erillään.

Vierailija
10/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun rosolli on enimmäkseen perunaa, omenaa ja suolakurkkua, punajuuria, porkkanaa ja sipulia vain vähän näöksi. Ja paljon vaaleanpunaista kermaa!

Vierailija
11/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäks keitettyä perunaa ja porkkanaa. Mukaan raakaa sipulia ja suolaa. Tää on ollut lapsesta asti yks mun jouluruokalemppari.

Vierailija
12/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllä kirjoittavan lista on aika sama kuin omani, paitsi suolaa en laita. Omena taas on yksi, jota itse käytän, mutta tuosta uupui. Silli laitetaan meillä erikseen sekaan heitettäväksi, jotta perheen kala-allergisetkin voivat syödä rosollia. Slurps! Toi on niin hyvää!

Vierailija
13/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani outo tai jotenkin laiska, kun käytän valmiita etikkapunajuuria. Äitini laittoi aina oman maan keitetyistä juureksista.

Omaan rosolliini tulee lisäksi porkkanaa, suolakurkkua sekä punasipulia. Laitan tarjolle jokainen ainesosa omassa siivussaan - neliskulmaisessa kulmasta kulmaan, pyöreässä ympyränmuotoisesti. Nätin näköistä :)

Vierailija
14/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat, porkkanat, punajuuret, sipulia (ei omenaa, ei suolakurkkua, ei silliä). Meinasin keittää noi p-alkuiset jo aatonaattona illalla, ettei tule aattona niin järkyttävä kiire.

Vierailija
15/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunat, porkkanat, punajuuret, sipulia (ei omenaa, ei suolakurkkua, ei silliä). Meinasin keittää noi p-alkuiset jo aatonaattona illalla, ettei tule aattona niin järkyttävä kiire.

Kermavaahtokastikkeessa on etikkaa ja punajuurilientä. Nam.

Vierailija
16/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallattiin tulee ainoastaan perunaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia ja suolaa. Sen kanssa tarjotaan suolalla ja etikalla maustettua kermavaahtoa. Sallatin päälle voidaan laittaa koristeeksi keitettyä kananmunaa hakattuna, mutta silli, suolakurkku tai omena eivät ruokalajiin kuulu. Sallatin kanssa syödään usein lihapullia tai palapaistia.

Vierailija
17/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallattiin tulee ainoastaan perunaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia ja suolaa. Sen kanssa tarjotaan suolalla, sokerilla ja etikalla maustettua kermavaahtoa. Sallatin päälle voidaan laittaa koristeeksi keitettyä kananmunaa hakattuna, mutta silli, suolakurkku tai omena eivät ruokalajiin kuulu. Sallatin kanssa syödään usein lihapullia tai palapaistia.

Vierailija
18/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitettyä, eihän se muuten ole rosollia eli sallattia. Sallattiin tulee ainoastaan perunaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia ja suolaa. Sen kanssa tarjotaan suolalla, sokerilla ja etikalla maustettua kermavaahtoa. Sallatin päälle voidaan laittaa koristeeksi keitettyä kananmunaa hakattuna, mutta silli, suolakurkku tai omena eivät ruokalajiin kuulu. Sallatin kanssa syödään usein lihapullia tai palapaistia.

sallattiin, kuuluu etikkapunajuuri, peruna, porkkana, maustekurkku,omena, sipuli ja silli. päälle etikkapunajuuriliemellä värjätty löysähkö kermavaahto

Vierailija
19/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

outoa kun täältä luen sallatti kun minun kotipaikkakunnalla (Kauhajoki) sanottiin näin, mutta kun muutin naapurikuntaan täällä ei kukaan tiennyt sanaa sallatti vaan salla. Laitan keitettyä punajuurta, porkkanaa, perunaa, sipulia ja kuivattua silakkaa. Ei omenaa ja suolakurkkua. Niin tietysti vaaleanpunainen kermavaahto lisäkai.

Vierailija
20/24 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun ei meidän perheessä oikein syö kuin minä, muut vaan maistavat. Tuntuu työläältä itsensä takia se keittäminen, kuoriminen, pilkkominen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi