Anoppi ja appi tulossa jouluna. Eivät tuo mukanaan mitään.
Siis eivät edes lahjoja lapsille.
Eivä ruokaa, eivät tuliaisia, eivät mitään.
Anoppi just soitti ja ilmoitti, etteivät osta mitään kun on niin ruuhkaista kaupoissa.
Meillä lapset 3, 5 ja 7v, niille sanoi tuovansa 50e kirjekuoressa, jokaiselle omansa.
Minkä tekosyyn keksin, ettei tarvitse ottaa niitä tänne, olisivat tulossa lauantaina ja lähetvät vasta torstaina, eli aika pitkä rupeama.
Minä olen työtön ja mieheni opiskelee, eli rahaa ei todellakaan ole.
Anoppi ja appi hyvin toimeentulevia eläkeläisiä. Pihejä kylläkin.
Mutta en halua heitä tänne.
Kommentit (31)
pyydät, että laittaa lasten joulurahat jo etukäteen tilille, jotta voit ostaa lapsille lahjat aattoa varten?
tai vatsatautiahan on nyt liikkeellä..
Se pitää yleensä kaikki loitolla.
noin typerästä jää kyllä kiinni... Ellei lapset siis inhoa näitä, sit voi toimia.
tulevat tänää. Yllätän ne keittämällä Tapolan mustasta makkarasta keiton. En tiedä onko kukaan ennen keittänyt makkarapottua mustasta, mutta mä teen, niin siitäpähän saavat...
Meille tulossa sukua noin 12hlöä eivätkä hekään tuo kuin itsensä. On helpompi tehdä jouluruuat kun itse hankkii ne. Mutta he haluavat lunastaa "illalliskortin" ja ajattelimme että se vois olla jotain 30-40e/perhe ja autavat tietty keittiössä joulun ajan.
Mies ottaa luurin käteen ja selittää, että teillä on rahaa todella niukasti ja vietätte vaatimattoman joulun, Jos ette halua appivanhempia teille kotiin, joudutte sanomaan sen suoraan. Muussa tapauksessa pyydätte kauniisti heitä tuomaan osan ruoista, sanotte, että esim. iso kinkku ja laatikot, te hoidatte tuoretavarat, puurot ja jälkiruoat. Tosin kuudeksi (!) päiväksi tuossa on tosi vähän syömistä, sillä kukaan ei jaksa samaa niin pitkään. Sitten pyydät rahat tilille, että voit ostaa lapsille jonkun paketin. Kerrotte, että muuten he eivät saa yhtän lahjapakettia aattona.
Varmaan joillain aika kultaa muistot tai sitten ihmisestä tulee ahne itsekäs paska vanhemmiten, eikä kultainen vanhus.
no huh. että viikoksi teille...
tekevätkö jotain teille kun pääsevät? käyvät lasten kanssa puistossa tai pulkkamäessä tai pihalla?
Laittavat ruokaa? Siivous?
Ehkä kannattaa sanoa suoraan, että sinä olet kotiäiti ja mies opiskelija, ja ette pysty ruokkia heitä teidän tuloilla ja se on teidän lapsilta pois.
miehesi saa suutaan auki, ap? Jos teillä on tiukkaa rahasta, niin pitäisi hänen kyetä sanomaan vanhemmilleen etteivät vie ruokaa lasten suusta.
Ilmoitin, että mitään ei tarvitse tuoda mukana, meillä on ihan kaikkea varahammasharjoista lähtien. Minä heidät kutsuin yhdessä miehen kanssa, ilman muuta minä myös kestitsen.
Riittää, että antavat aikaansa meidän lapsille, lähtevät vaikka yhdessä ulos tai lukevat satuja. Rahaa meillä ei tarvita, koska en koskaan kutsu meille väkeä siinä toivossa, että parantavat talouttamme.
Lapsille ei tarvitse ruoda lahjoja, pukki tuo riittävästi muutenkin.
Meille on tulossa mukava yhteinen viikko, jota lapset ja minä odotamme innolla.
Oletko itse valmis siihen, että vietät 20 vuoden kuluttua joulusi yksin?
Ilmoitin, että mitään ei tarvitse tuoda mukana, meillä on ihan kaikkea varahammasharjoista lähtien. Minä heidät kutsuin yhdessä miehen kanssa, ilman muuta minä myös kestitsen. Riittää, että antavat aikaansa meidän lapsille, lähtevät vaikka yhdessä ulos tai lukevat satuja. Rahaa meillä ei tarvita, koska en koskaan kutsu meille väkeä siinä toivossa, että parantavat talouttamme. Lapsille ei tarvitse ruoda lahjoja, pukki tuo riittävästi muutenkin. Meille on tulossa mukava yhteinen viikko, jota lapset ja minä odotamme innolla.
Ja varaa kestitä heitä vaikka viikon. Kaikille ai ole varaa ja kaikkien vanhemmat eivät vie lastenpalsiaan pulkkamäkeen tai ole heistä edes kovin kiinnostuneita. Tuskin ap haluaa appivanhempia siksi, että he parantaisivat heidän talouttaan. Päinvastoin, hän ei halua appivanhempien vievän heidän viimieisiäkin ruokarahoja. Lukisitko aloituksen uudelleen.
Ilmoitin, että mitään ei tarvitse tuoda mukana, meillä on ihan kaikkea varahammasharjoista lähtien. Minä heidät kutsuin yhdessä miehen kanssa, ilman muuta minä myös kestitsen. Riittää, että antavat aikaansa meidän lapsille, lähtevät vaikka yhdessä ulos tai lukevat satuja. Rahaa meillä ei tarvita, koska en koskaan kutsu meille väkeä siinä toivossa, että parantavat talouttamme. Lapsille ei tarvitse ruoda lahjoja, pukki tuo riittävästi muutenkin. Meille on tulossa mukava yhteinen viikko, jota lapset ja minä odotamme innolla.
Ja varaa kestitä heitä vaikka viikon. Kaikille ai ole varaa ja kaikkien vanhemmat eivät vie lastenpalsiaan pulkkamäkeen tai ole heistä edes kovin kiinnostuneita. Tuskin ap haluaa appivanhempia siksi, että he parantaisivat heidän talouttaan. Päinvastoin, hän ei halua appivanhempien vievän heidän viimieisiäkin ruokarahoja. Lukisitko aloituksen uudelleen.
perheessä on 3 lasta, työtön äiti ja opiskeleva isä. Ap ei kertonut, ovatko isovanhemmat lastenlasten kanssa, mutta ei sitä kieltänytkään.
Jouluna ei ole tapana kutsua kylään, jos ei ole varaa tarjota ruokaa! Lahjoja taas on aika itsekästä vaatia.
Isovanhemmat lupasivat 150 e lapsille lahjoihin. Minusta se on aika mellevä summa.
itseeni ja vietän aikaa ulkomailla ja pistän eläkettä sileäksi.
150 euroa on ihan hyvä raha. Enemmän, kuin että toisi muutaman lanttulaatikon ja jokaiselle pienen lelun.
Onneksi pojan kanssa voimme pitää yhteyttä salaa hänen vaimonsa selän takana, joten voin ihan rauhassa unohtaa koko miniän.
Suosittelen muillekin poikien äideille. Satsatkaa omaan elämään, sillä ikinä ette voi miniää miellyttää.
Oletko itse valmis siihen, että vietät 20 vuoden kuluttua joulusi yksin?
40-v passannut appivanhempia jouluisin, joko heillä tai meillä: enimmäkseen meillä.
Nyt appi joa mananmajoilla, mutta anoppi haetaan meille.
toivon aina ,ettei toisi mitään.
ennen osti minulle pari numeroa liian pieniä vaatteita ja miehellepari numeroa liian suuria ja usein lapsille halpaa rikkimenevää rihkamaa.
Tarkoitus oli hyvä, mutta stressasi.
Nyt anoppi jo uskoo, ettei tarvi tuoda mitään.
Jos olisi rahasta pula, niin toki sanoisin.
Täällä myös kohtalotoveri. Anoppi ja appi tulevat meille kuin täysihoitoon: minä leivon ja tarjoilen, valmistelen ruokia ja juomia, petaan pedit ja lämmitän saunat.
Koskaan eivät tuo mitään! Eivät siis MITÄÄN!! Toisivat nyt vaikka leivän tai kahvipaketin edes tullessaan, tai antaisi vaikka lahjakortin ruokakauppaan, mutta ei ikinä mitään!
Ei liene yllätys jos kerron, että tyttärelleen ja tämän perheelle vievät kyllä aina useita ruokapusseja, valmiita aterioita, lahjoja, ostavat ja tekevät. Me (poikansa perhe) olemme poikkaus: koska tulemme ilmeisesti omillammekin riittävän hyvin toimeen ja olemme "liian" aikaansaavia ihmisiä...
perheessä on 3 lasta, työtön äiti ja opiskeleva isä. Ap ei kertonut, ovatko isovanhemmat lastenlasten kanssa, mutta ei sitä kieltänytkään.Jouluna ei ole tapana kutsua kylään, jos ei ole varaa tarjota ruokaa! Lahjoja taas on aika itsekästä vaatia.
Isovanhemmat lupasivat 150 e lapsille lahjoihin. Minusta se on aika mellevä summa.
perheessä on 3 lasta, työtön äiti ja opiskeleva isä. Ap ei kertonut, ovatko isovanhemmat lastenlasten kanssa, mutta ei sitä kieltänytkään.Jouluna ei ole tapana kutsua kylään, jos ei ole varaa tarjota ruokaa! Lahjoja taas on aika itsekästä vaatia.
Minusta ei ole. Viikko täysihoidossa kahdella ihmiselllä maksaa paljon enemmän, ehkä kymmenen kertaa enemmän, ja anoppi ja appi olivat ok-tuloisia, ap ja perheensä varattomia.
Täällä myös kohtalotoveri. Anoppi ja appi tulevat meille kuin täysihoitoon: minä leivon ja tarjoilen, valmistelen ruokia ja juomia, petaan pedit ja lämmitän saunat.
Koskaan eivät tuo mitään! Eivät siis MITÄÄN!! Toisivat nyt vaikka leivän tai kahvipaketin edes tullessaan, tai antaisi vaikka lahjakortin ruokakauppaan, mutta ei ikinä mitään!Ei liene yllätys jos kerron, että tyttärelleen ja tämän perheelle vievät kyllä aina useita ruokapusseja, valmiita aterioita, lahjoja, ostavat ja tekevät. Me (poikansa perhe) olemme poikkaus: koska tulemme ilmeisesti omillammekin riittävän hyvin toimeen ja olemme "liian" aikaansaavia ihmisiä...
Kyllä luulisi isovanhempien kohtelevan lapsenlapsia tasapuolisesti.
Lapsiltahan se on pois jos yhteen perheeseen mennään vain lepäämään ja täysihoitoon ja toiseen lastenhoitajiksi ja remonttireiskoiksi ruokakassien kanssa.
Eivät tuollaiset isovanhemmat välitä poikansa lapsista yhtään.
Jos et kerran heitä teille halua...