No johan oli rakenneultrareissu. Kiitos vaan anoppi ja se varas, joka
vei kenkäni sieltä äippäneuvolan aulasta :DD
Juu. Siis meillä oli rakenneultra tänään, kysyimme vauvan sukupuolta, toivoin kovasti tyttöä ja ilokseni ultraaja ilmoittikin, että kyllä tämä tyttö on. No, heti sieltä päästyämme soitin onnesta soikeana uutisen koko lähipiirille, rakenteellisia poikkeamia ei havaittu, ja jee me saadaan tyttö! no, anoppihan se reagoi ihanasti. Pitkän hiljaisuuden jälkeen huokasi: No, voihan siitä silti tulla ihan kiva lapsi.Ja heti perään, että poikia hän on aina toivonut! (Luojan kiitos ei tyttöjä saanutkaan)
Ei tullut kovin hyvä mieli. Mutta eipä siinä vielä kaikki. Mentyäni naulakoille pukemaan, havaitsin, että mun talvikengät oli hävinny sieltä! Kipitin hlökunnalle ihmeissäni asiasta sanomaan, kertoivat ettei ole edes poikkeuksellista. Kuulemma on naulakosta ennenkin varastettu vaatteita. Siis HÄH? Äitiysneuvolasta joku källii toisen kuluneet halvat henkkamaukan uggi-kopiot? En vaan tajuu...
No, sain sit neuvolasta mukaan ne sellaset tosi seksyt siniset kenkäsuojat käpäliini, jotta ei ihan sukkasillaan ois tarttinu sentään lumipyryyn lähteä.Pari kertaa liukastuin ja kaaduin kotimatkalla, ja bussissa katsottiin hiukan pitkään =)
Halusin vaan jakaa tän, et johan oli päivä! Ensin itketti, nyt naurattaa.
Jos anoppi tai se kenkävaras tän lukee, niin terkkuja vaan! En kanna kaunaa.
Mukavaa maanantaita kaikille mammoille!
Kommentit (38)
pyykin pesu oli maksullista, joten tuli käytettyä vaatteet aina "tappiin" asti. Niinpä sitten joku oli käynyt pyykkinarulta varastamassa kaikki alkkarit, ne jäi, jotka jalassa olivat...
Kuka hitto haluaa toisten käytettyjä kusenpolttamia alushousuja??
Onnea ap:lle vauvasta, äläkä anopista välitä!! Mun äiti halusi aina poikia, ja sai itse kolme tyttöä :) Mulla on poika ja tyttö, olihan äitini pojasta innoissaan, mutta niin on tytöstäkin ja kutsuu prinsessaksi kun silmä välttää... kyllä se sun anoppis on myytyä kunhan näkee vauvan :)
:DD Voi ei! Kiitos piristävästä alotuksesta. Piristävää tässä oli sun asenne. Itse olisin varmaan painunut peiton alle itkemään. Unoha anopinretale. Ne nyt on aina outoja ja mikäään ei kelpaa.
Veikkaan tätä provoksi erittäin helposti tunnistettavan kirjoitustyylin perusteella, tosin saatta olla ihan tottakin. Kirjoittaja alottaa aina lauseita tyyliin: no, ... Teksti on myös jäsennelty ihan samoin kuin tällä eräällä provojen kirjoittajalla.
ja muovisuojilla tuonne pakkaseen jäälle ja hankeen niin saisi todella pahat paleltumavammat jalkoihin.
Ei siellä pysty olemaan ilman kenkiä, ei vaikka olisi millainen amatsoni tahansa...
Varatkaas ens kerraks sille varkaalle kassillinen vaatetta naulakkoon jätettäväksi ja vaikka avattu jugurttipurkki ylläriksi sekaan! Kyllä on sitten kiva tonkia, että mitähän kivaa sai vietyä!
Joo ja noi anopit...
Meidän anopille ei sitten kelvannut, kun toinen onkin poika. Tosin ei tuo riemastunut raskaudesta ylipäätään.
Ei edes ekasta ja nyt tyttö on niin "mummon kultaa"!
pyykin pesu oli maksullista, joten tuli käytettyä vaatteet aina "tappiin" asti. Niinpä sitten joku oli käynyt pyykkinarulta varastamassa kaikki alkkarit, ne jäi, jotka jalassa olivat...
Kuka kuivaa julkisesti alusvaatteitaan?? Mulle on jo kotona opetettu, että alusvaatteita ei kuivateta julkisesti, ei ulkona narulla eikä yleisessä kuivaushuoneessa. Nyt ikää jo 32v, asutaan omakotitalossa, ja pikkupyykki kuivuu edelleen sisällä pikkupyykkitelineessä, eikä niitä roikotella edes omalla pihalla pyykkinarulla julkisesti esillä.
...kun poikani aikoinaan kertoi odotetun ensimmäisen lapsenlapsen olevan poika, minulta lipsahti "olisihan se tyttökin ollut tervetullut". Tämä siksi että sekä omassa että mieheni suvussa oli pelkästään poikia, minullakin vain veljiä. Ja kaikkien kaikki lapset ja lapsenlapset poikia. Mutta en todellakaan tarkoittanut ettei poika olisi tervetullut! Ja nyt se poika on maailman ihanin 14-vuotias!
Toivon todella ettei poikani pahoittanut tästä mieltään eikä kerrtonut töksäytystäni miniälle (joka siis ei ollut silloin paikalla). Kertomalla tämän haluan vain sanoa, että suusta joskus pääsee sammakoita, meiltä itsekultakin, ilman että siinä on minkäänlaista pahaa tarkoitusta.
Samoissa tiloissa näet hoidetaan myös lastenneuvolat, ja siellä ryömii ja konttaa vauvoja lattialla. Ei sinne voi likaisilla kengillä lähteä talsimaan.En tiedä mistä ap on, mutta varmasti sama käytäntö ihan yleinen. Kenkäsuojia on tylsä vetää talvikenkien päälle, jaloille tulee kuuma.
Sulla on ap ihana asenne, onnea vauvasta ja hyvää joulunodotusta :)
Miksi ihmeessä riisuit kenkäsi eteiseen? Ei ymmärrä nyt.
No joo, joka tapauksessa onnea ja älä välitä anopista. Sano hänelle seuraavalla kerralla, että pahoitit mielesi hänen kommenteistaan, ja toivottavasti anoppi osaa suhtautua lapsenlapseensa sitten vähän tasa-arvoisemmin, kun hän syntyy...
Kummassakaan ei ole ollut tapana riisua kenkiä. Molemmissa neuvoloissa huoneet olivat käytävien varrella niin, että terveysaseman muutkin asiakkaat saattoivat kulkea neuvolakäytävien läpi. Hieman olisi hankalaa jos jokaisen, myös vanhusten, pitäisi riisua kengät siinä mistä neuvolahuoneet alkaa ja laittaa ne taas takaisin kun on neuvolan ohittanut. Lapsille on leikkinurkkaus erikseen, mutta kyllä sielläkin leikitään kengät jalassa. Terveydenhoitajalla on huoneessaan iso jumppamatto, joka otetaan esiin kun halutaan testata vauvan lattiataitoja ( pään kannattelu vatsallaan, konttaus, tms.).
Kuka kuivaa julkisesti alusvaatteitaan?? Mulle on jo kotona opetettu, että alusvaatteita ei kuivateta julkisesti, ei ulkona narulla eikä yleisessä kuivaushuoneessa. Nyt ikää jo 32v, asutaan omakotitalossa, ja pikkupyykki kuivuu edelleen sisällä pikkupyykkitelineessä, eikä niitä roikotella edes omalla pihalla pyykkinarulla julkisesti esillä.
Itse kuivaan kaikki pyykit kuivaushuoneessa pesutuvassa, koska talonyhtiön suosituksissa on ettei asuintiloissa kuivata kosteuden takia. Kylpyhuoneessa ei ole kovin tilaa. Nykyaikana ei ole noin tarkkaa samoin kuin voi ostaa terveyssiteitä muiden nähden ilman häpeilemistä. Luonnollisia asioita.
Ap:n anoppi on sitä vanhaa naissukupolvea, joka palvoo poikia ja pitää tyttäriä piikoina. Niillä on huono itsetunto kun täytyy toinen sukupuoli nostaa jalustalle. Itse olen kuullut että mummoni odotti että miehet ovat syöneet ennen kuin itse söi. Ennen vanhaan oli pakko olla tossukka tai tuli turpaan. Ja luultavasti tuli siltikin vaikka oli nöyrästi.
tyttöhehkutukseesi. Oletko siis julistanut ääneen anopillesi (jolla siis on vain poikia) tyttövauvatoiveitasi ja perusteluita miksi toivot juuri tyttövauvaa.
että jompaa kumpaa sukupuoleta saa vapaasti toivoa, mutta pettymyksen avoin ilmaiseminen on musta sopimatonta.
ja kahdesta neuvolasta Nurmijärvellä, ja kyllä vaan ne kengät riisutaan. Niin pyydetään ihan erikseen seinässä olevassa kyltissä mutta kyllä se terveydenhoitaja/kätilökin asiasta huomauttaa. Jokaisessa neuvolassa siis on riisuttu kengät pois. Väittäisin tämän siis olevan tyypillisempää, kun on omakohtaista kokemusta neljästä eri paikasta.
Ajattelepa sitä, että koska sulla ei ole alusvaatepyykkiä koskaan esillä, ihmiset kuvittelee, että et käytä alusvaatteita ollenkaan!! Vähän kuten Cicciolina. Ihmiset arvelevat mielessään, oletko strippari tai huora... onnea vaan!
Toivottavasti ovat jo lämminneet.
Jostain syystä pojat ovat toivotumpia vielä nykymaailmassakin. En tiedä miksi, itselläni on molempia ja ihan yhtä rakkaita ja ihania ovat tai rasittavia ja kamalia.
Veikkaan tätä provoksi erittäin helposti tunnistettavan kirjoitustyylin perusteella, tosin saatta olla ihan tottakin. Kirjoittaja alottaa aina lauseita tyyliin: no, ... Teksti on myös jäsennelty ihan samoin kuin tällä eräällä provojen kirjoittajalla.
Olet ilmeisesti se sama tyyppi, joka nykyään ilmestyy joka toiseen ketjuun "tunnistamaan provon" kirjoitustyylin perusteella. On ilmeisesti jäänyt jotenkin henkilökohtaisesti mieleen se, miten Enkeli-Elisan tapaus selvitettiin tekstianalyysia hyödyntämällä.
Aika köyhää, jos jaksat näitä ketjuja oikeasti analysoida ja sitten tulla julistamaan. Veikkaan, ettei sinulla ainakaan alan koulutusta ole (minulla on).
rakenneultrassa ihan Naistenklinikalla ;) Mutta Helsingissä onkin niin vähän odottajia, että siellä saa tuollaista spesiaalikohtelua.
Eikä neuvolassa oteta kenkiä pois. Yritystä nyt vähän!
Mullakin varastettiin kerran kaikki alusvaatteet pyykkituvalta - ei muita vaatteita!
Ihmettelin asiaa naapurille, niin se tiesikin, että talossa asuu eräs nuori nainen, joka varastelee toisten vaatteita. Menin sitten soittamaan ovikelloa, että "oletkos nähnyt alusvaatteitani?", niin tyttönenpä siitä kipitti vaatekaapilleen, ja otti sieltä muovikassin, jossa olivat kaikki alusvaatteeni, ja toi pussin minulle ihan muina naisina niin kuin asiassa ei olisi ollut mitään ihmeellistä tai häpeämisen aihetta.
Hölmistyneenä kiitin, ja poistuin niine hyvineni paikalta.
se on varmaan kiireessä luullut pöllivänsä ihan aidot uggit :) Voi sitä harmistusta kun huomaa asian todellisen laidan :)