Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei, tähän on tultu, mulla on alkoholiongelma.

Vierailija
17.12.2012 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saa luvan kanssa ottaa sen lasin viiniä

Vierailija
22/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin osaatteko vastata? Mietin, onko A-klinikoilla tai muilla tarjolla yksilöterapiaa tai vastaavaa, kun vierastan tosi paljon ajatusta minkäänlaisesta ryhmäterapiasta jne. En siis pelkästään tämän asian suhteen, vaan muissakin kriiseissä elämässäni ollut sama tunne.

Minä en enää usko, että selviän ihan omin neuvoin, mutta en tiedä mistä sitä apua edes lähtisi hakemaan.

T. Se joka sanoi, että jano on nyt loppu

Olen ollut yli 10v raittiina aa-n avulla. Ei kannata pelätä ryhmiöä, sinne voi mennä takapenkkiin ja olla ihan hiljaa ja kuunnella, jos ei heti halua osallistua. Kaikki siellä ovat tipuia, kukaan ei ole mikään ulkopuolinen.

Soita heti 09 750200/ aa-n auttava puehlin. Hae apua nyt!

Uusi, ihana elämä odottaa ilman viinaa. Oikeesti, saat niin paljon mahtavamman tulevaisuuden kuin mitä voit edes kuvitella! Mulla ja monilla muilla on siitä kokemusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kahden lapsen yh, joten voin muilta kuin lapsiltani salailla ihan rauhassa... En kyllä kehtaa kenellekään sanoa mitään.

Tänä syksynä olen kahdesti onnistunut pitämään pidemmän tauon, mutta sitten olen jollain tekosyyllä voinut repsahtaa, ja totta, tauon aikana mieli oli parempi...

Ehkäpä saan motivaatiota...

kakkonen

vaikka tosiasiassa ongelma voi olla hyvinkin monen tiedossa, vaikka sitten kotonaan vain ryyppäisi. Se on usein työpaikallakin tiedossa, siitä tietää kaupan kanssa tai talon muut asukkaat.

Asia on vaan sillä tavalla, että jos ei uskalla myöntää ongelmaansa niin ei - välttämättä - pääse viinasta eroon. Ethän sinäkään ole onnistunut. Jollekin pitää sinun nyt avautua!

Yksi toimiva keino voi olla lääkäriin meno ja antabusresepti. Lisäksi netistä löytyy vertaistukea, esim. Päihdelinkin kautta. Ihan oikeasti, kun sen saa sanottua ääneen sekä itselleen että jollekin muulle, asiat alkavat parantua..

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
24/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsit itse eroon? ap

Minä pääsin ihan niin että en kestänyt enää kännäilyni seurauksia. Ensin lihoin, sitten kämppä muuttui sikolätiksi jossa oli tyhjiä tölkkejä ja pulloja joka paikassa. Eristäydyin ihmisistä kun juominen oli mukavampaa kuin seura, ja sitten lopulta lievitin yksinäisyyttä juomalla. En enää pystynyt olemaan juuri koskaan yhtäkään iltaa juomatta mitään, sillä vaikka aamulla päätin että tänään en ota, illalla tuntui että mitä vitun väliä, otan ja aloitan raittiuden HUOMENNA. Lopulta oli erittiän ylipainoinen, pöhöttynyt, erakoitunut ihmisraunio, joka olin jo pari kertaa ajanut kännissä töihin ja tajusin että saan potkutkin jos tämä meno ei lopu.

Jotenkin vaan mulla oli tuo kohta se pohja jonka jälkeen ajatuskin viinasta iljetti. Olin yrittänyt raitistua monta kertaa ennnenkin, mutta näin jälkeenpäin ne kerrat olivat epäonnistuneet, koska en oikeasti uskonut että alkoholi on mulle niin vakava ongelma että täytyisi ihan täysraittiiksi ryhtyä. Joten niinpä vähän väliä annoin luvan itselleni "kohtuukäyttöön" joka aina riistäytyi kohta kohtuuttomuuskäytöksi. Mutta nyt viimeisellä kerralla oli tullut niin kuvotus kännissä ajamista, sekoilua, erakkomaista elämääni vain pullot seurana kohtaan, että tiesin että tämän on loputtava nyt. Ai niin - oli mulla myös pelko että on tullut jo alkoholidementia, koska tuntui ettei ajatteluni ollut enää kovin skarppia ja puhekin oli sössöttävää jopa selvinpäin :-\ Sitten vaan jätin viinan pois ja aina kun tuli mieliteko, muistin sen jaman mihin viina oli minut vienyt, ja kun sen muistin, en halunnutkaan juoda. Ikääkin alkoi olla 35 joten tiesin ettei tätä asiaa voi lykätä enää, jos vielä haluan ehtiä kokea jotain merkittävää elämässäni.

Nykyisin kyllä muuten käytän alkoholia, aidosti kohtuudella. Tarkoittaa että voin juoda toisinaan viiniä ruoan kanssa 1-2 lasia. Enää se ei aiheuta minulle minkäänlaista himoa juoda enempää. Mutta aloitin kohtuukäytön kokeilun vasta oltuani 2 vuotta täysin absolutistina. Liian aikainen kokeilu olisi varmasti johtanut siihen että vanha meno olisi aktivoitunut taas.

Vierailija
25/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naltrekson / revia - nimisellä lääkkeellä, jota hain lääkäriltä (yksityisenen päihdelääkäri). Se on auttanut niin hyvin, ettei nykyään tee yhtään mielei juoda.

Esim. viime perjantaina olin juuri töiden jälkeen kahden kaverin kanssa ulkona syömässä & juomassa, ja vajaan gölgilasillisen sain juotua. Hauskaa oli sielti ja kotiin lähdin vähän ennen puoltayötä. Aiemmin juuri näiden kahden kanssa on aina tullut juotua lärvikännit ja kotiin olen päässyt vasta aamusta, vaikka mitä olisin etukäteen päättänyt.

En ehdi tässä tarkemmin kertoa tuosta lääkkeestä, mutta googlatkaa, siitä on ollut monelle apua (ei tosin kaikille, mutta mistäs sitä ikinä tietää, jos itse saisi siitä apua)

Vierailija
26/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen

vaikka tosiasiassa ongelma voi olla hyvinkin monen tiedossa, vaikka sitten kotonaan vain ryyppäisi. Se on usein työpaikallakin tiedossa, siitä tietää kaupan kanssa tai talon muut asukkaat. !

että töissä tai naapurit siitä tietäis yhtään mitään, alkoholisti ei aina tarkoita sellaista juoppoa, jonka haistaa oven läpikin.

Vierailija
28/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen

vaikka tosiasiassa ongelma voi olla hyvinkin monen tiedossa, vaikka sitten kotonaan vain ryyppäisi. Se on usein työpaikallakin tiedossa, siitä tietää kaupan kanssa tai talon muut asukkaat. !

että töissä tai naapurit siitä tietäis yhtään mitään, alkoholisti ei aina tarkoita sellaista juoppoa, jonka haistaa oven läpikin.

Täällä yksi sellainen.

Olen ollut nyt viikon täysin selvinpäin. Viimeinen viikko tuntuu kuukaudelta ja kituuttamista tämä on ollut, minkä takia olen toisaalta ylpeä itsestäni, mutta toisaalta taas ruoskin itseäni siitä, että olen antanut itseni valua tähän tilaan, että viikko selvinpäin on näinkin vaikeaa.

En voi kertoa "onnistumisestani" kenellekään, koska kukaan ei tiedä, että olen viimeiset kolme kuukautta juonut noin 2-3 päivän välein itseni humalaan. Olen töissä arvostettu, enkä ole ollut poissa. Ennen töihinlähtöä käyn aina suihkussa, pesen hampaani jne, joten krapulaa ei minusta haista, enkä kärsi krapulassa pahoinvoinnista. Päänsärky ja sydämentykytykset eivät ole ulospäin näkyviä oireita.

Illanvietoissa juon vähän ja lähden aikaisin kotiin, minkä takia ihmiset luulevat, etten juo paljon yhtään. Tosiasiassa tullessani hiprakkaan menen kotiin etten nolaa itseäni ystävien edessä ja saan rauhassa juoda yksin kotona itseni tunnottomaksi.

Vierailija
29/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole itsestäsi ylpeä. Kyllä se ajan kanssa helpottuu.

Vierailija
30/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alkoholisti ja päästin itteni tosi huonoon kuntoon ennen kuin aloin ruuvailla korkkia kiinni. Uskomatonta oli se, miten sain asiani sössittyä ja mieleni todella matalaksi! Ja uskomatonta on sekin, että pystyin nousemaan niistä fiilareista ja mokailuista.

Viina himottaa välillä vieläkin, ja siksi käytän silloin tällöin antabusta. Nousuja on ikävä mutta hinta puolen tunnin nousuhumalasta alkoi olla aivan järjetön. Morkkikset oli kauheita, samoin mokailujen määrä.

Tsemppiä kaikille kaltaisilleni! Kyllä siihen pystyy. Kannattaa hakea apua. Mä oon välillä käyny AA:ssa eikä se oo mitenkään kauheeta, päinvastoin. Suosittelen myös Päihdelinkkiä ja kaikenlaista vertaistukea, ihan täällä AV:lläkin.

Muistakaa kanssajuopot, että olette ihan tärkeitä oman itsenne takia. Vaikkette ois äitejä tai vaimoja, olette arvokkaita. Itteensä ei kannata tuhota!

Vierailija
31/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

konjakkia ja glögiä. Voi tätä tissuttelijan taivasta kun jouluna saa luvan kans ottaa sivistyneesti.

Vierailija
32/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän palstamammar alkkiksia ole. kaikki ottaa sivistyneesti vain muutaman lasillisen ja vittu, palastamammalle ei tulla aukomaan turpaa ja syyllistämään sivistyneestä viinin juonnista.

Vierailija
33/33 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän palstamammar alkkiksia ole. kaikki ottaa sivistyneesti vain muutaman lasillisen ja vittu, palastamammalle ei tulla aukomaan turpaa ja syyllistämään sivistyneestä viinin juonnista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi