Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä työpaikkakiusaamista?

Vierailija
17.12.2012 |

Tein pienen virheen, tyyppiä lapsus. Asiakas ei huomannut, ei mitään taloudellisia tai muuten vakavia seurauksia.

Ylin esimieheni levitti tiedon asiasta kaikille työtovereilleni ja väittää minulla olevan "vakavia laadullisia ongelmia".

Minulta otettiin iso työ nyt pois näiden ongelmien takia, plus minulle tulee noin kymppitonnin sanktio tästä.

Kun valitin asiasta (erittäin asiallisesti), minulle ilmoitettiin, että minun käytöksenikään ei enää kuulemma tyydytä - sen lisäksi, että työnjälkeni on huonoa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta seuraukset olisivat tuota luokkaa pitäisi vahingon olla todella todella tuntuva. Siis mitä tarkoittaa käytännössä 10 000 sanktio? Pystytkö yhtään sanomaan tarkemmin minkälainen tehtävä kyseessä, minkälainen virhe? Oliko ensimmäinen kerta?

Kannattaiskohan puhua liiton lakimiehen kanssa?

Vierailija
2/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muuten vaikuttaa laittomalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa sotkin kaksi samankaltaista asiaa. Yhdentekevä, täysin triviaali virhe.

Minun työssäni tekee työtahdin takia vääjäämättä välillä tuontyyppisiä virheitä. Tyyppi joka sen bongasi on itse tehnyt huomattavasti isomman virheen, eikä siitä ollut mitään seurauksia..

Olen jo puhunut lakimiehen kanssa, mistä seurasi sitten lisää uhkailua.

Vierailija
4/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sua yritetään savustaa ulos, niin että sanot itsesi irti

Vierailija
5/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se että minua sen lisäksi solvataan julkisesti jne. ja viedään maine, on vakavaa työpaikkakiusaamista.

Vierailija
6/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työnantaja muutti aikatauluja kolmeen kertaan niin, että minulle tuli silmitön kiire.

Nyt se kiirekin on kuulemma minun vikani, kun en "osaa säännellä työrytmiäni"...

ap

Vierailija
7/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen 10 000 euron sanktio on laiton. Olen itse ollut koulutuksessa, jossa on käsitelty työntekijän aiheuttamien vahinkojen korvaamista ja vaatisi suuren, tahallisen laiminlyönnin että jotain korvausvelvoitetta syntyisi.

Esimerkiksi omalla työpaikallani erään työntekijän huolimattomuus aiheutti parinkymmenen tuhannen euron vahingot, eikä se ollut peruste mihinkään korvauksiin, koska kyseessä oli huolimattomuus joka olisi voinut sattua kenelle tahansa.

Eli: soita liittoon tai ota yhteys luottamusmieheen.

Vierailija
8/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen iso työ yritettiin ensin viedä minulta aikatauluihin vedoten. Toinen työntekijä kärkkyy sitä, on pomon suosikki.

Kun en suostunut, kaksi viikkoa myöhemmin pamahti tämä laatuasia ilmaan.

Olen palkittu ja hyvin kiitelty ja pidetty työntekijä, josta tuli hylkiö yhdessä yössä, kun en suostunut antamaan sitä työtä pois suosiolla...

ap

Vierailija
9/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi kunnon käsittelyä ja tuo oma näkemyksesi esille, niin että sen kuulee mahdollisimman moni.

Vierailija
10/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et jo soita? Työnantajan toiminta kuulostaa laittomalta.

Vierailija
11/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle liiton lakimiehelle, firman lakimiehelle ja luottamusmiehelle.

Ja ilmoittanut, että laskutan ko. työn joka tapauksessa, koska minulla on siitä jo kirjallinen sopimus.

Aion pitää puoleni.

Mutta minusta tässä on kyse paitsi siitä ihan sopimuksen rikkomisesta, myös työpaikkakiusaamisesta.

ap

Vierailija
12/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdelle liiton lakimiehelle, firman lakimiehelle ja luottamusmiehelle.

Ja ilmoittanut, että laskutan ko. työn joka tapauksessa, koska minulla on siitä jo kirjallinen sopimus.

Aion pitää puoleni.

Mutta minusta tässä on kyse paitsi siitä ihan sopimuksen rikkomisesta, myös työpaikkakiusaamisesta.

ap

jos on kyse työpaikasta, ei kai siellä mitään laskuteta vaan työntekijä saa palkkaa?

No, ikävältä kuulostaa joka tapauksessa.

Vierailija
13/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kaikki minulla on työstä jo sopimus - he eivät tienneet sitä...

Sopimusrikkomus joka tapauksessa ja taitaa lähteä myös työpaikkakiusaamiskantelu...

ap

Vierailija
14/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sillä ei ole tässä merkitystä.

Muuta kuin siinä mielessä että luulevat ilmeisesti, etten ole edes kunnolla ihminen.

ap

Vierailija
15/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsikoissakin hiljattain olleelta hikipajalta. Onko siellä asiat noin huonosti? Jos on sama putiikki kyseessä niin toivottavasti teet tästä julkista. Toki ymmärrän että elantosi on kyseessä mutta stoppi tuollaiselle pitäisi tehdä. Toivottavasti saat muualta töitä.

Vierailija
16/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran mitään tappiota ei syntynyt? En tiedä meneekö tuo kiusaamisen piikkiin, enemmänkin miettisin syrjintää (vrt työntekijöiden tasapuolinen kohtelu työpaikalla).

Vierailija
17/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tässä surullista onkin. Tämä minun työpaikkani on päinvastoin se auvola, jossa työntekijöillä on kaikki niiiiin hyvin...

ap

Vierailija
18/18 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että koska tuotan huonoa laatua (tosiaan yksi pikkuriikkinen käännösvirhe 400 liuskassa), minulle ei voida antaa seuraavaa työtäni...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme